Brug af katastrofeblink ved kø - hvordan s~
Fra : Thomas H.

Dato : 09-03-04 21:40

Er jeg den eneste, der færdes på morgen- og aftenmyldretidens motorveje, der
hver eneste dag undrer mig over, hvor lidt folk fatter af de nye regler for
brug af katastrofeblink ved kø? Nogle folk bruger blinket inde midt i køer,
hver gang trafikken stopper lidt, og lige meget hvor langsomt det går !! Det
er da til at blive sindssyg af, man registrer jo snart ikke at folk bremser
almindeligt, hvis folk overdriver brugen på den måde.

....er det ligesom med brugen af tågebaglygter? ..oO( hov det er tåget, så
skal jeg jo tænde tågelygterne )
Hvornår lærer danske bilister at tænke selv ?

--
Thomas H. - www.thhe.dk
Tjen lette penge: Skaf en varevogn, en 105 år gammel dame, besøg synoptik og

Fra : TGD

Dato : 09-03-04 22:36

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bremser
> almindeligt, hvis folk overdriver brugen på den måde.

Nu kører jeg desværre ind til kbh. fra Glostrup hver morgen, her bruger folk
ALDRIG katastrofeblinket - dog undtaget vognmændne.

<KLIP>

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-03-04 22:44

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev :

>Nu kører jeg desværre ind til kbh. fra Glostrup hver morgen, her bruger folk
>ALDRIG katastrofeblinket - dog undtaget vognmændne.

Der er jo heller ikke megen uventet kø ;)

Fra : Henry

Dato : 09-03-04 23:43

> Der er jo heller ikke megen uventet kø ;)
Glostrup til kbh?? Er der motorvej der?

mvh
Henry

Fra : TGD

Dato : 10-03-04 08:39

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Glostrup til kbh?? Er der motorvej der?

Ja op over ringvejen, ellers er den en lang tur af Roskildevej nå man skal
til Amager.

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-03-04 11:57

> Glostrup til kbh?? Er der motorvej der?

Ikke om morgenen :)

Per

Fra : Møller

Dato : 10-03-04 19:39

"Henry" <henry@nomail.com> wrote in message

> folk

> Glostrup til kbh?? Er der motorvej der?
>
> mvh
> Henry

Det er vist etableret slæbespor
--
Møller

Fra : TGD

Dato : 10-03-04 08:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Der er jo heller ikke megen uventet kø ;)

Skal lige siges jeg kun har gjort det i en uge, men det er ved at gå op for
mig...

Fra : hamselv

Dato : 10-03-04 00:54

Når man nu ligger og hamre op og ned af A/ i tyskland med 140-230 km/t så
syntes jeg at det rimeligt fedt at andre med trafikanter gør opmarksomt på
ændringer i trafikken.

når havariblinket bliver brugt bør man være ekstra opmærksom og ikke sidde
at blive pisttttttt over det
der er sikkert en grund til at andre bruger signalet

--
VH
Flemming

Fra : Thomas H.

Dato : 10-03-04 07:14

"hamselv" <FJERN_hamselv1@t-online.de> skrev i en meddelelse

> Når man nu ligger og hamre op og ned af A/ i tyskland med 140-230 km/t så
> syntes jeg at det rimeligt fedt at andre med trafikanter gør opmarksomt på
> ændringer i trafikken.

Øøøh ja, men hvad har det med mit indlæg at gøre?

> når havariblinket bliver brugt bør man være ekstra opmærksom og ikke sidde
> at blive pisttttttt over det
> der er sikkert en grund til at andre bruger signalet

Det er jo lige netop min pointe, at man mister respekten for det, hvis folk
bruger det hver eneste gang ham foran træder blidt på bremsen!

....men jeg må åbenbart være den eneste der oplever det :o|

Fra : Mogens...

Dato : 10-03-04 19:46

On Wed, 10 Mar 2004 07:13:30 +0100, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>Det er jo lige netop min pointe, at man mister respekten for det, hvis folk
>bruger det hver eneste gang ham foran træder blidt på bremsen!
>...men jeg må åbenbart være den eneste der oplever det :o|

Du skriver jo ikke noget -> nævner blot et eller andet miskmask, som
hurtigt drejes over i en uforståelig sammenligning med tågelys.
Derfor nok ikke nogen sønderlig stor reaktion...

/Mogens

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 10-03-04 11:39

scripsit "Thomas H."

> [...]
der
> hver eneste dag undrer mig over, hvor lidt folk fatter af de nye regler

Jeg synes, det fungerer fint på Helsingørmotorvejen, når jeg en sjælden gang
tvinges ud i myldretid, hvilket den vej absolut ikke er dimensioneret til
(myldretiden - ikke mig).

> ...er det ligesom med brugen af tågebaglygter? ..oO( hov det er tåget, så
> skal jeg jo tænde tågelygterne )

Øeh . . . hvorfor er det dumt at tænde tågebaglygterne i tåge? Eneste anden
grund til at tænde dem er da, når enelleranden båtnakke piner sin escort til
sit yderste for at komme til at overhale og placerer sig på kysafstand lige
inden. Pudsig effekt må man sige.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-03-04 12:39

> [...]
til
> sit yderste for at komme til at overhale og placerer sig på kysafstand

Det er ikke dumt at tædne tågelygter i tåge, men når der ikke er brug for
dem. F.eks på en stærkt trafikeret vej.

Per