hjælp min bil mister strøm evt. pga min le~
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 09-03-04 18:00

min bil kan jeg lade helt op og max en uge efter har den NUL strøm på!

det skal lige siges jeg ikke kører i den så den står bare mens jeg bygger på
den.

havde alarmen i den sidste bil jeg smadrede men kun i 3-4 uger... da den
blev stillet ved forhandleren fordi den skulle takseres da jeg kommer en uge
efter er der KEINE strøm på!

det skal lige siges det er et maxima batteri til knap 2000 kr så det burde
ikke være batteriet og jeg har 2 af dem og det er det samme resultat med dem
begge!

kan det skyldes alarmen? eller hvad kan det være?

--
Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.minvogn.dk
og ja min mail er : nospam@minvogn.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 19:06

Nikolai R. Jensen wrote:
> kan det skyldes alarmen? eller hvad kan det være?

Det kan være meget. Dårlige batterier eller noget der aflader...
Jeg har selv en LEA 825 i min, og har aldrig haft problemer med at den
tapper strømen...

Kan alarmen have taget skade, da du smadrede bilen?

Prøv evt. og mål, hvor meget strøm alarmen trækker...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 09-03-04 19:45

det kan ikke være batterierne... de er faktisk næsten nye...
og alarmen kan jeg heller ikke forestille mig har taget skade da det ikke
var et bang stop uheld og den sad heller ikke sådan så den kan have fået
slag!

er det den orange jeg skal måle på?

--

meddelelse news:c2l127$ph8$1@sunsite.dk...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 20:11

Nikolai R. Jensen wrote:
> det kan ikke være batterierne... de er faktisk næsten nye...

ok.

> og alarmen kan jeg heller ikke forestille mig har taget skade da det
> ikke var et bang stop uheld og den sad heller ikke sådan så den kan
> have fået slag!

næ, men kan der være kortsluttet en/nogle ledninger?

> er det den orange jeg skal måle på?

Nej, den røde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Torben Madsen

Dato : 11-03-04 09:34

meddelelse

> [...]
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Nu skal du ikke give Nicolai den gode idé at begynde at måle på det - og sgu
da slet ikke med multimetret stående til at måle Ampere - det er jo bare et
uheld, der venter på at ske. Jeg kan vel lige så godt begynde at finde
sikringer til multimetret frem, når han nu imorgen kommer rendende med det,
fordi det ikke virker mere....

mvh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 10:52

Torben Madsen wrote:
> [...]
> begynde at finde sikringer til multimetret frem, når han nu imorgen
> kommer rendende med det, fordi det ikke virker mere....

Så meget strøm bruger den heller ikke...

Han skal ikke måle, mens han fjernstarter - blot hvilestrømmen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Torben Madsen

Dato : 11-03-04 12:46

meddelelse news:c2pcse$g8t$1@sunsite.dk...
> [...]
> www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Jeg tænkte nu mere på Nicolai og måleinstrumenter - det ender med at han får
kortsluttet batteriet med amperemetret eller noget i den stil... - jeg
kender ham!

mvh Torben

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 11-03-04 16:26

så så lille dreng... du kommer bare søndag og ordner det for mig!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 12-03-04 08:10

Nikolai R. Jensen wrote:
> så så lille dreng... du kommer bare søndag og ordner det for mig!

God løsning...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 12-03-04 08:42

men han får INGEN kaffe her.... har godt set hvad der sker med hans
"arbejdsindsats" ude på jobbet når drengen får kaffe.................!

--

meddelelse news:c2rnnv$v1$1@sunsite.dk...

Fra : Torben Madsen

Dato : 12-03-04 08:53

"Nikolai R. Jensen" <nospam@minvogn.dk> skrev i en meddelelse
> men han får INGEN kaffe her.... har godt set hvad der sker med hans
> "arbejdsindsats" ude på jobbet når drengen får kaffe.................!

> [...]

Ja ja - jeg får jo alligevel mere lavet med en kop kaffe i den ene hånd, end
du får lavet med begge hænder - og så behøver jeg endda ikke engang at komme
og lave det om, fordi du har lavet det forkert...

mvh
Torben

Fra : Jasper Norman

Dato : 10-03-04 02:20

Har lige læst hjemmesiden... er der stadig nogen der undrer sig over at det
er dyrt at kaskoforsikre en bil som nybegynder?

/Jasper

Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 10-03-04 02:41

ja jeg gør...........!