Opel Ascona 1,6 S 90 HK
Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 23:27

Nogen som har erfaringer med, eller ved hvad den "burde/kan" køre på toppen??

Min kan lige presses op på 170 km/t når den har kørt i lang tid, troede den kunne
lidt mere.

Til dem som tænker om jeg kører race med mig selv, kan jeg blot sige, man skal jo
lige se hvad den kan...

Hilsen Mikael

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.10.174.137)

Fra : phk

Dato : 09-03-04 00:25

<Mikael S> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt mere.
>
> Til dem som tænker om jeg kører race med mig selv, kan jeg blot sige, man

Race med dig selv?

Ved 170 ???

ROTFLMAO !!!

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 08:18

> [...]
toppen??

> Min kan lige presses op på 170 km/t når den har kørt i lang tid, troede

Det er liiige i underkanten...

Den er så vidt jeg husker opgivet til i mellem 170 og 180 ægte km/t. Det vil
sige at jeg mener at du skulle kunne få dit speedometer til at vise i hvert
fald tæt på 180, også gerne lidt over.

> Til dem som tænker om jeg kører race med mig selv, kan jeg blot sige, man
skal jo
> lige se hvad den kan...

Jeg var også ude og køre lidt race med mig selv i går... godt på vej op i
fart rammer jeg 170 km/t, jeg fortsætter lidt længere - og går så fra 3. til
4. ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 08:28

Bjørn wrote:

> Jeg var også ude og køre lidt race med mig selv i går... godt på vej op i
> fart rammer jeg 170 km/t, jeg fortsætter lidt længere - og går så fra 3. til
> 4. ;)

Tæller ikke du har for mange propper, så find nogen på den egen
størrelse at drille ;)

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 09:03

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 08:32

Bjørn wrote:
> Jeg var også ude og køre lidt race med mig selv i går... godt på vej
> op i fart rammer jeg 170 km/t, jeg fortsætter lidt længere - og går
> så fra 3. til
> 4. ;)

Så har du godt nok nogle små hjul på...

Ellers kan din lille bil ikke nappe +170 ægte km/t i 3. gear.
Og hvis den kunne ville den være ekstrem langsom under acc.

Min tidligere vectra kunne tage ca. 160 km/t på speedometret i 3. gear. Hvor
stor fejlvisningen var, ved jeg ikke.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 08:41

> Ellers kan din lille bil ikke nappe +170 ægte km/t i 3. gear.
> Og hvis den kunne ville den være ekstrem langsom under acc.

Jeg kender ikke Bjørns fejlvisning - men jeg har prøvet bilen, og kan
bekræfte det meget, meget langt 3. gear.

Den er nu ellers hurtig nok....

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mr. Mogens Knudsen, ~

Dato : 16-03-04 22:25

On Tue, 9 Mar 2004 08:40:33 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>Jeg kender ikke Bjørns fejlvisning - men jeg har prøvet bilen, og kan
>bekræfte det meget, meget langt 3. gear. Den er nu ellers hurtig nok....

Men han mailer, den er hurtigere end min Omega til 200 km/t og skriver
nu, at den har en lang gearing. Det hænger ikke sammen, IMO...
Alle de tal og sammenlgininger - kan de ikke udføres ift. GPS'en?
(speedometerfejl?)

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 08:47

meddelelse news:c2jrt6$p50$1@sunsite.dk...

> Så har du godt nok nogle små hjul på...

Jeg kører på standard montering.... 195/60-15.

> Ellers kan din lille bil ikke nappe +170 ægte km/t i 3. gear.
> Og hvis den kunne ville den være ekstrem langsom under acc.

3. gear er voldsomt langt i min. Den går på speedometeret lige knap 180.

> Min tidligere vectra kunne tage ca. 160 km/t på speedometret i 3. gear.
Hvor
> stor fejlvisningen var, ved jeg ikke.

Nu mente jeg så godt nok på speedo'et... Men jeg tror nu også nok at den
render i hvert fald 171 ægte i 3. ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 08:49

Bjørn wrote:
> 3. gear er voldsomt langt i min. Den går på speedometeret lige knap
> 180.

Det er meget. Hvis gearingen i stedet for til 150 km/t, så ville den være
noget hurtigere i acc.

> Nu mente jeg så godt nok på speedo'et... Men jeg tror nu også nok at
> den render i hvert fald 171 ægte i 3. ;)

På med en GPS og mål...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 09:03

meddelelse news:c2jsu7$c17$1@sunsite.dk...

> Det er meget. Hvis gearingen i stedet for til 150 km/t, så ville den være
> noget hurtigere i acc.

Der sidder en anden gearkasse på en Vectra B V6.. Så et eller andet har de
nok regnet ud ;)

> På med en GPS og mål...

Hmm... Det her betyder vist at jeg skal køre en omvej på vej hjem fra
arbejde i aften... :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 09:11

Bjørn wrote:
> Der sidder en anden gearkasse på en Vectra B V6.. Så et eller andet
> har de nok regnet ud ;)

De er blevet klogere... .-)
Det er er rart med et langt 3. gear, når man skal overhale. Ned i 3. og man
kan blive i det gear under hele overhalingen...

> Hmm... Det her betyder vist at jeg skal køre en omvej på vej hjem fra
> arbejde i aften... :)

Jep.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 09:14

Bjørn wrote:

> Hmm... Det her betyder vist at jeg skal køre en omvej på vej hjem fra
> arbejde i aften... :)

Du behøves ikke køre 170km/t, 100 er nok og så gange rpm med 1.7 :)

--
Roberto Saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-03-04 09:24

Roberto Saldo skrev:

> Du behøves ikke køre 170km/t, 100 er nok og så gange rpm med 1.7 :)

....Roberto: dine nutids "s"er er defekte...

....du ka få et par "r"er hos den anden ærede taler...
Hans

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 09:42

Hans Paulin wrote:

> ...Roberto: dine nutids "s"er er defekte...
>
> ...du ka få et par "r"er hos den anden ærede taler...

Hvis han vil af med dem ...

--
Roberto Saldo

Fra : Hans Paulin

Dato : 09-03-04 09:49

Roberto Saldo skrev:

> Hvis han vil af med dem ...

ROFL
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 09:26

> Du behøves ikke køre 170km/t, 100 er nok og så gange rpm med 1.7 :)

På en af mine rullefeltsudskrifter jeg har fået, står der at jeg kører 108
km/t ved 4000 rpm i 3.

108 * (6500 / 4000) = 175,5 km/t.

Jeg kan dog ikke selv få min navigation til at vise 108, når jeg mener
omdrejningstælleren står på 4-tallet. Den mener "kun" at jeg kører 106.

106 * (6500 / 4000) = 172,25 km/t

Desuden er jeg også i tvivl om min begrænser ligger ved 6500 - det kan godt
være at den først ligger ved 6600.

Nå, det var en masse usikkerheder.. Jeg må ud og måle efter

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 09:46

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> På en af mine rullefeltsudskrifter jeg har fået, står der at jeg kører 108
> km/t ved 4000 rpm i 3.
>
> 108 * (6500 / 4000) = 175,5 km/t.

Der kan jo være misvisning på både rullen og tachometeret.

> Jeg kan dog ikke selv få min navigation til at vise 108, når jeg mener
> omdrejningstælleren står på 4-tallet. Den mener "kun" at jeg kører 106.
>
> 106 * (6500 / 4000) = 172,25 km/t

Det er vel også nok.
Motoren nyder vel ikke ligefrem at gå 6500.

> Desuden er jeg også i tvivl om min begrænser ligger ved 6500 - det kan godt
> være at den først ligger ved 6600.

:)

> Nå, det var en masse usikkerheder.. Jeg må ud og måle efter

Slå dig endelig løs.

Den billigste måde jeg kender (hvis man ikke har en god GPS) er at
købe en passende cykelcomputer (den skal jo kunne ta' henved 200km/t)
og bruge den i bilen.

Man kan jo feks montere føleren på en drivaksel.

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 07:51

Bjørn wrote:
> Hmm... Det her betyder vist at jeg skal køre en omvej på vej hjem fra
> arbejde i aften... :)

Hvor stor en omvej har du taget?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 08:19

fax +45 96 32 31 88
meddelelse news:c2mdtr$74c$1@sunsite.dk...

> Hvor stor en omvej har du taget?

Jeg nåede det ikke i går! :)

Men jeg skal nok, bare rolig ;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 08:25

meddelelse news:c2mdtr$74c$1@sunsite.dk...

> Hvor stor en omvej har du taget?

173 km/t.. +-1 km/t ;)

Hehe.. hvad sagde jeg? :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 09:07

Bjørn wrote:
> 173 km/t.. +-1 km/t ;)

Tja..
Så er den ikke så hurtig i mellemacc., som hvis den kun tog 150 km/t i 3.

Hvad tager den så (ca.) i 1., 2., 3., og 5.?

> Hehe.. hvad sagde jeg? :)

Pis...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 10:04

meddelelse news:c2p6nr$gmu$1@sunsite.dk...

> Tja..
> Så er den ikke så hurtig i mellemacc., som hvis den kun tog 150 km/t i 3.

Det er så også en af de ting, der er ændret fra Vectra A V6 til B V6.

B'eren kører med F23 gearkasse, og jeg har F25. Slutudvekslingen på de 2 er
meget tæt på at være ens, men F23 har ikke de samme "huller" mellem
skiftene.

Så vidt jeg husker, kører en Vectra B 2.0 16v med F23 gearkassen.

> Hvad tager den så (ca.) i 1., 2., 3., og 5.?

Så snakker vi på speedo...

1. -> 60
2. -> 118
3. -> 178
4. -> 220

Den har ikke været brændt ud i 5. gear - endnu... Men den kommer i hvert
fald over 6000 rpm.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 10:10

> 1. -> 60
> 2. -> 118
> 3. -> 178
> 4. -> 220

Vectra 2.0i fra 1990:

1 gear: 60 km/t
2 gear: 100 km/t
3. gear: 160 km/t
4. gear: 220 km/t
5, gear: 270 km/t

(Hastighederne er teoretiske - bilen har naturligvis ikke kræfterne til at
løbe gearene ud.)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 10:38

Jan W Nielsen wrote:
> 1 gear: 60 km/t
> 2 gear: 100 km/t
> 3. gear: 160 km/t
> 4. gear: 220 km/t
> 5, gear: 270 km/t

Disse tal minder meget som de tal jeg husker fra min Vectra B 2,0 16v...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 10:57

> Disse tal minder meget som de tal jeg husker fra min Vectra B 2,0 16v...

Såvidt jeg ved, holdt man op med at udstyre bilerne med overgear.

Jeg tror, udvekslingen i Vectra B 2,0 16V er nærmere Bjørns 2,5´er.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-03-04 11:05

Jan W Nielsen wrote:
> Såvidt jeg ved, holdt man op med at udstyre bilerne med overgear.
>
> Jeg tror, udvekslingen i Vectra B 2,0 16V er nærmere Bjørns 2,5´er.

Min Vectra kunne teoretisk køre 276 km/t før den ramte det røde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 11:13

> Min Vectra kunne teoretisk køre 276 km/t før den ramte det røde...

Ok - ja, så er det jo det samme.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Roberto Saldo

Dato : 11-03-04 11:39

Morten Fruergaard wrote:

> Min Vectra kunne teoretisk køre 276 km/t før den ramte det røde...

Det var da nogle overordentligt lange gear!!

Yoda skriver i manualen:

1. gear max 55km/t
2. gear max 93
3. gear max 137
4. gear max 176

Intet for 5. men jeg kan regne mig frem til at det bliver 220km/t.

Men det er næppe ved de 6250o/min som de skriver er max i en
overhaling, nok snarere mere vedvarende fex på en motorvej.

Nogen der har et bud på hvordan man kan regne differentialets
udvekslingen ud?

Jeg kender kun gearkassens udveksling i de forskellige gear.

På den anden side hvis man antager at de ovenfor angivne max
hastigheder er ved konservative 5500o/min bliver de teoretiske maxima
ved 6250:

1. 63
2. 105
3. 156

men stadig en hel del lavere end for en Opel.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-04 11:44

meddelelse news:c2pdm8$mo2$2@sunsite.dk...

> Min Vectra kunne teoretisk køre 276 km/t før den ramte det røde...

Jeg kan nok godt klare 255-260 km/t (teoretisk)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Karsten Andersen

Dato : 12-03-04 17:47

Thu, 11 Mar 2004 11:44:19 +0100, skrev "Bjørn"
<bjorn[at]opelpower.dk>, på 18 linier, i
<40504301$0$29380$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, :

>"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
>meddelelse news:c2pdm8$mo2$2@sunsite.dk...

>Jeg kan nok godt klare 255-260 km/t (teoretisk)

208 km/t i en 2,0 vectra B DTI
Ellers skal der pilles lidt da den stopper med og trække ved denne
fart.
Og der er ikke omdrejnings begrænser.

Karsten
Horsens

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 09:08

> På med en GPS og mål...

Han har GPS i bilen.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 09:10

Jan W. Nielsen wrote:

> Han har GPS i bilen.

Så må han - som han skriver - en omvej hjem...

Husk nu at kører til D, da du ikke må kører 170 km/t i de danske veje...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 09:16

Morten Fruergaard wrote:

> Så må han - som han skriver - en omvej hjem...
>
> Husk nu at kører til D, da du ikke må kører 170 km/t i de danske veje...

Morten for pokker, dine nutids -R'er er defekte :(

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 09:38

Roberto Saldo wrote:
> Morten for pokker, dine nutids -R'er er defekte :(

Og?
Siden hvornår har vi fået et stavekontrolspoliti herinde?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 09:45

> Siden hvornår har vi fået et stavekontrolspoliti herinde?

Klokken er mange og du er tagen til fange..!

Jeg opfattede Robertos indlæg som en morsom og "kærlig" kommentar, og ikke
som en nedvurdering.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Peter Weis

Dato : 09-03-04 20:52

"Jan W Nielsen" <intet svar> wrote:

> Jeg opfattede Robertos indlæg som en morsom og "kærlig" kommentar, og ikke
> som en nedvurdering.

Og så falder han for reglen om at "den der påpeger sproglige fejl hos andre,
begår dem uvilkårligt selv".
Der er jo ikke tale om et nutids-R men et infinitiv-R, hvis vi altså skal
tage Hans's notation (nutids-s) ad notam.

mvh
Peter

PS. Eventuelle sproglige fejl i dette indlæg er anbragt for morskabens skyld
og er dermed ikke fejl.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 09:48

Morten Fruergaard wrote:

> Og?
> Siden hvornår har vi fået et stavekontrolspoliti herinde?

Undskyld :(

--
Roberto Saldo

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 10:05

Roberto Saldo wrote:
> Undskyld :(

Det er helt ok. Mine r'ere har altid og vil sikkert altid værer(!) defekte.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 09-03-04 17:17

"Bjørn" skrev i en meddelelse
"Re: Opel Ascona 1,6 S 90 HK"

> Nu mente jeg så godt nok på speedo'et... Men jeg tror nu også nok at den
> [...]
Det er jo helt motorcykeltal, min går 171,2 km/t i 3 gear. Nej jeg har ikke selv
målt det, men fundet et blad der har.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 08:27

Mikael S wrote:
> Nogen som har erfaringer med, eller ved hvad den "burde/kan" køre på toppen??

Over 170 :)

> Min kan lige presses op på 170 km/t når den har kørt i lang tid, troede den kunne
> lidt mere.

Hvilke hjul er der på den?

> Til dem som tænker om jeg kører race med mig selv, kan jeg blot sige, man skal jo
> lige se hvad den kan...

Joe tak.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 09:34

> Over 170 :)

Hvor "hurtigt" er det den er opgivet til at kunne køre? :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 09:48

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> toppen??

> Hvor "hurtigt" er det den er opgivet til at kunne køre? :)

170km/t :)

--
Roberto Saldo

Fra : TDN

Dato : 09-03-04 21:30

> [...]
> lidt mere.
>
> Til dem som tænker om jeg kører race med mig selv, kan jeg blot sige, man

Jf. Motors bilårbog fra 1985, skulle en Ascona 1.6 90hk. have en topfart på
170 km/t og 0-100 km/t på 12,9 sek.

Mvh
Thomas