Ny Toyota sportsvan D4-D -godt/skidt efte~
Fra : M. G. Nielsen

Dato : 08-03-04 20:51

Hej i gruppen

Jeg overvejer at købe en ny Toyota Sportsvan D4-D i stedet for den gamle
Opel Astra. Men inden jeg smider små 170.000 på disken, er der så noget som
man skal passe på med sådan en model? Hvad kan jeg regne med at få for den
efter 3 år, ved 20 k om året?

Størrelsesmæssigt passer den perfekt, men kan den holde til "frisk" kørsel
sådan een. jeg kører ikke rådent, men rimeligt frisk til -når motoren er var
selvfølgelig.
Hvordan med rustbeskyttelse, den skal holde på gaden. I gamle dage kunne
Toyota finde på at ruste midt på dørene pga. dårligt metal, er det stadig et
problem? Forhandleren siger nej... -men det skal han jo.

Håber at høre om jeres erfaringer.

Mvh. Morten

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-04 20:59

M. G. Nielsen wrote:
:: Hej i gruppen
::
:: Jeg overvejer at købe en ny Toyota Sportsvan D4-D i stedet for den
:: gamle Opel Astra. Men inden jeg smider små 170.000 på disken, er der
:: så noget som man skal passe på med sådan en model?

Nope. Er som Toyota'er er flest - d.v.s. kører og kører og kører og.....
Er ikke uden grund Danmarks mest solgte varevogn. Derudover er der jo 3 års
100% garanti på den.

:: Hvad kan jeg regne med at få for den efter 3 år, ved 20 k om året?

Svært at sige, kommer an på så mange ting.

:: Størrelsesmæssigt passer den perfekt, men kan den holde til "frisk"
:: kørsel sådan een. jeg kører ikke rådent, men rimeligt frisk til -når
:: motoren er var selvfølgelig.

Intet problem. Til trods for at der kører så mange af dem, er de sjældne
gæster på værkstedet (ud over service).

[...]

Forhandleren har ret. Rustbeskyttelsen er blevet meget bedre op gennem
90'erne på Toyota'erne. Også derfor man giver 12 års rustgaranti.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 09-03-04 10:21

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Forhandleren har ret. Rustbeskyttelsen er blevet meget bedre op gennem
> 90'erne på Toyota'erne. Også derfor man giver 12 års rustgaranti.

Når du fyrer det salgsgas af bør du i det mindste skrive, at du selv
arbejder i en toyota-butik

/Peter

Fra : Henrik B.

Dato : 09-03-04 22:54

Peter G C wrote:
[...]

1. Det er ikke salgsgas, men et faktum. Rustbeskyttelse er blevet forbedret.

2. Det er min personlige holdning, ikke salgsgas, da jeg jo intet salg har
ud af udtalelsen. Så kan du argumentere at jeg er "farvet", men som du
allerede ved, er jeg til et vist svensk bilmærke.

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 10-03-04 09:36

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> 1. Det er ikke salgsgas, men et faktum. Rustbeskyttelse er blevet
forbedret.

Ja forbedret fra 0-100, ikke. Gosh

> 2. Det er min personlige holdning, ikke salgsgas, da jeg jo intet salg har
> ud af udtalelsen. Så kan du argumentere at jeg er "farvet", men som du
> allerede ved, er jeg til et vist svensk bilmærke.

Uanset dit valg af bilmærke er informationen relevant.

De rustgarantier vi har i dag er efter min mening intet værd.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Morten S

Dato : 08-03-04 20:57

> Håber at høre om jeres erfaringer.

Har ikke selv en, men flere kollegaer har, og jeg får Sportsvan som lånebil,
når min egen HiAce er hos doktoren...... Så jeg har kun kort erfaring med
vognen, men alt i alt MEGET positivt!
Kollegaerne JUBELER(!!!!) og mester det samme, da den ikke er til at slå
ihjel!

Kort og kontant.... En slider....

/ms