Lakering af alufælg
Fra : Carsten Hjorth

Dato : 08-03-04 18:07

Jeg så til min skræk at dene ene af sommeraluérne har fået en masse
småridser.
Har i nogen erfaring med at fjerne lakken og male dem igen?? Kan man evt
bruge malingfjerner eller er der kun sandpapir??

/Carsten

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 23:11

> [...]
> Har i nogen erfaring med at fjerne lakken og male dem igen?? Kan man evt
> bruge malingfjerner eller er der kun sandpapir??

Småridser poleres nemt væk.
Prøv med slipol eller slipoline, derfter en lakrens + forsegler.

Hvis de går igennem lakken (så er det vel ikke småridser) er der ingen vej
uden om en lakstift eller omlakering hvis det er meget slemt.
En omlakering kan nemt blive dyr, så kan en ny fælg måske komme på tale
istedet.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : jfo

Dato : 10-03-04 10:22

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> uden om en lakstift eller omlakering hvis det er meget slemt.
> En omlakering kan nemt blive dyr, så kan en ny fælg måske komme på tale

Mine har efterhånden lidt for meget sort snavs som jeg ikke kan fjerne
(bremsestøv?).
Har I noget bud på hvorledes man får det af?
Mvh. JFO

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-03-04 19:15

"jfo" <fossadun@yahoo.com> wrote in message

> Mine har efterhånden lidt for meget sort snavs som jeg ikke kan fjerne
> (bremsestøv?).
> Har I noget bud på hvorledes man får det af?
> Mvh. JFO

Har ladet mig fortælle at lampeolie/petroleum er vejen frem. Lad det sidde 1
dag, og rens det af.

vh
Torben

Fra : Unknown

Dato : 10-03-04 11:50

> [...]
> uden om en lakstift eller omlakering hvis det er meget slemt.
> En omlakering kan nemt blive dyr, så kan en ny fælg måske komme på tale

Måske kan ChipsAway klare problemet
www.chipsaway.dk

Hans