Vaskeskind
Fra : Beach

Dato : 08-03-04 02:29

Har i dag (læs: Søndag) givet min kære en opvask nu når vejeret bud sig.

Det udvendige har jeg kun problemer med pga. kalk-linier (tror jeg det
er, og skal jo bare tøres væk mens bilen er våd), men ville så også lige
give alle plastic ting i kabinen en tur med en gang Glasex. Mit
vaskeskind begyndte at fnulre og afsatte lige så meget lor... som jeg
tørede af

Skindet har jeg købt for måske 50,- i et supermarked, og vil nu høre om
de her fine skind til 200,- i en rigtig biks er det bedere eller om det
er kroner ud af lommen på ingen ting?

Mine kalkstriber... Er der en "rigtig" måde at fjerne dem på hvis jeg nu
siger at min 206 aldrig mere kommer ind i en vaskemaskine?

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : TGD

Dato : 08-03-04 09:34

"Beach" <news@freestyle.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Skindet har jeg købt for måske 50,- i et supermarked, og vil nu høre om
> de her fine skind til 200,- i en rigtig biks er det bedere eller om det
> er kroner ud af lommen på ingen ting?

Bruger selv "rigtig" skind men har også et snydefår fra fakta, kan nu ikke
se forskel.

> Mine kalkstriber... Er der en "rigtig" måde at fjerne dem på hvis jeg nu
> siger at min 206 aldrig mere kommer ind i en vaskemaskine?

Vask bil når det regner...

Ellers få dig sådan en "anti kalk" ting, dem kan du købe i kuponhæfterne,
utroligt nok virker det...

Fra : Janner

Dato : 08-03-04 10:17

Hæld afspændings middel i spanden til sidst og brug rent vand + afspænding
til skylle bilen af med

Virker perfekto på min scooter

Jan

CBR929RR
Opel Zafira DTI
Pug. 307 HDI

Fra : Beach

Dato : 08-03-04 13:00

Janner skrev:

> Hæld afspændings middel i spanden til sidst og brug rent vand + afspænding
> til skylle bilen af med
> Virker perfekto på min scooter

Jammen det vil jeg da prøve. Afspændingsmidel og en anti-kalk børge
Takker

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-03-04 20:12

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers få dig sådan en "anti kalk" ting, dem kan du købe i kuponhæfterne,
> utroligt nok virker det...

Hvad er det for en ting du tænker på?

MVH Niels

Fra : TGD

Dato : 08-03-04 22:37

"Fam. Olsen" <dono@newmail.dk> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> Hvad er det for en ting du tænker på?

Hedder den ikke bare Anti Kalk, det er en karl du sætter på hovedledningen
den ændrer ved vandets ladning så kalken udfældes og ikke bindes.

Den er testet i hoved og røv af Teknologisk Institut og virker.

Den koster 400-800 kr.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 10-03-04 12:48

> [...]
> den ændrer ved vandets ladning så kalken udfældes og ikke bindes.
>
> Den er testet i hoved og røv af Teknologisk Institut og virker.

Nå ja, den ting selvfølgelig. Jeg sad og tænkte på et eller andet fikst
middel der skulle hældes i skyllevandet til bilen.

Hmm måske man skulle ud at investere.

MVH Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 08-03-04 22:47

Beach wrote:
:: Skindet har jeg købt for måske 50,- i et supermarked, og vil nu høre
:: om de her fine skind til 200,- i en rigtig biks er det bedere eller
:: om det er kroner ud af lommen på ingen ting?

Husk: Du må aldrig vride et vaskeskind - kun trykke det.

M.v.h.

Fra : Beach

Dato : 09-03-04 23:54

Hæ hæ... Det har jeg stort set altid gjort Måske derfor der er mere
vaskeskind rundt i og om bilen end på selve skindet...!
Den er skrevet bag øret, Takker

--
->Yours Faithfully<-
//Beach

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-03-04 00:05

> Husk: Du må aldrig vride et vaskeskind - kun trykke det.

Hvorfor?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Beach

Dato : 10-03-04 00:11

Kunne forestille mig at man river fiberne fra hinanden så de ikke
længere hænger sammen. Derved har de måske nemmere ved at falde fra
resten af skindet og derved igen blive afsat på det men prøver at rengøre.

Ved det altså ikke, bare et forslag

//Beach

Fra : Henrik B.

Dato : 10-03-04 18:54

Beach wrote:
[...]
::
:: Ved det altså ikke, bare et forslag

Både og.

Skindet går simpelthen i stykker i løbet af ingen tid, hvis man vrider
(river) det.

M.v.h.

Fra : Thomas Krath

Dato : 10-03-04 22:07

> Både og.
>
> Skindet går simpelthen i stykker i løbet af ingen tid, hvis man vrider
> (river) det.

Man kan jo beherske vridningen - prøv det - det virker utrolig godt ;)