Sjove små opgaver (der har med biler at gø~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-03-04 21:24

Hej rødder , og de der obligatoriske

På gruppens sider , under spas , kommer der en række små sjove
hovedbrud, mest noget der har relation til biler.

http://www.dkfritidbil.dk/spas/

(kender du nogen - er du velkommen at maile dem til mig)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-04 21:24

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> (kender du nogen - er du velkommen at maile dem til mig)

Tja, jeg kan da hurtigt "lave" en hel del

http://cph.ing.dk/konf/root/bagnet/sub/tankebox/html/bythread.html

De er dog ikke for begyndere :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

OBS: Du kan max. attache 30kb i e-mails til mig uden de bouncer!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-04 21:42

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> http://cph.ing.dk/konf/root/bagnet/sub/tankebox/html/bythread.html
>
> De er dog ikke for begyndere :)

Hvad hulen Kim.
Er du gået i resonans?

> OBS: Du kan max. attache 30kb i e-mails til mig uden de bouncer!

Er der så tale om en de-bouncer, eller blot at de bouncer

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-04 21:44

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> "Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hulen Kim.
> Er du gået i resonans?

Næh nej, jeg er mere destruktiv end det... Tabte et fjernsyn på gulvet så
trægulvet flækkede og apparatets bagbeklædning gik i 47 forskellige stykker :(

> Er der så tale om en de-bouncer, eller blot at de bouncer

Well, det finder du såmend nok ud af

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-03-04 21:58

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Well, det finder du såmend nok ud af

og du fandt aldrig ud af hvad jeg havde sendt til dig ;)

Det havde ellers fået dit mundvand til at flyde ....

(og gjort tegnedrengen ultratynd)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-04 21:58

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> og du fandt aldrig ud af hvad jeg havde sendt til dig ;)

Jo, men jeg så aldrig artiklen. Du kunne vel ikke fristes til at lægge den på
din webserver og sende mig et link?

> Det havde ellers fået dit mundvand til at flyde ....
>
> (og gjort tegnedrengen ultratynd)

Hehe :) Dog kan tegnedrengen ikke blive tyndere :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-04 22:22

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Det havde ellers fået dit mundvand til at flyde ....

Tror mere på fråde end mundvand efter det med fjernsynet.

> (og gjort tegnedrengen ultratynd)

Well, he could use a charger.
Tror dog ikke den slags Charger er god ved muldvarpen

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-04 22:57

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Well, he could use a charger.
> Tror dog ikke den slags Charger er god ved muldvarpen

Nej, den er _pisse_ dyr. Det er (også) pga. den forbistrede film 'Bulitt' hvor
de ultraseje badguys jagter McQueen i en Charger :)

Nå, jeg finder vel noget i samme stil engang til en mere slugbar pris. Måske en
'71 Plymouth GTX eller andet i den stil :)

Eller måske en Plymouth Sport Fury... Helst en sortblank '73'er :)

Eller... Oh well, det er vist ikke lige aktuelt pt :,-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-03-04 23:05

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Eller... Oh well, det er vist ikke lige aktuelt pt :,-(

Eller en Spiril ;)

Den kan satme trække folk til ovre på tanken , når den står og pludrer

hehe....

Alle - *alle* skal lige hen og lytte bagved ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-04 23:27

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Den kan satme trække folk til ovre på tanken , når den står og pludrer
>
> hehe....
>
> Alle - *alle* skal lige hen og lytte bagved ;)

Det kan jeg godt forstå :) Ærgeligt du sælger den... Speaking of which - har du
fået nogle bud?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-03-04 07:08

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Det kan jeg godt forstå :) Ærgeligt du sælger den... Speaking of which - har du
>fået nogle bud?

ja - og nej , den bliver ikke solgt.

Jeg vil sgu' hellere forære brormanden den, end sælge den til nogle af
de latterlige bud , der har været kommet.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-03-04 09:40

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> ja - og nej , den bliver ikke solgt.
>
> Jeg vil sgu' hellere forære brormanden den, end sælge den til nogle af
> de latterlige bud , der har været kommet.

Okay. Jeg ville ønske vi var i familie

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-03-04 23:39

> Nej, den er _pisse_ dyr. Det er (også) pga. den forbistrede film 'Bulitt'
hvor
> de ultraseje badguys jagter McQueen i en Charger :)

Herlig film.
Men jeg ville nu personligt hellere have den grønne bil
Har en svaghed for de der ponyer.
Listet i ca orden:
Mach1 '69
GT350 '67-'68
GT500
Boss 'model stor'
En 428 eller 429 kunne dog også gøre det.
Men SÅ er muldvarpen vist også død og borte forlængst.
Ak-ja, godt der ikke er told og moms på drømme.

Eller en Escort?
Nå-nej, den har du jo allerede.
Et sted skal du jo starte

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-04 23:46

Hej!

"Uffe Bærentsen" wrote:

> Herlig film.

Jep.

> [...]
> Boss 'model stor'
> En 428 eller 429 kunne dog også gøre det.
> Men SÅ er muldvarpen vist også død og borte forlængst.

De biler koster _KASSEN_

> Ak-ja, godt der ikke er told og moms på drømme.

:)

> Eller en Escort?
> Nå-nej, den har du jo allerede.
> Et sted skal du jo starte

Jepper. Og den har jeg rent faktisk råd til. Store sager :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-03-04 23:00

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Well, he could use a charger.
>Tror dog ikke den slags Charger er god ved muldvarpen

Det her var nu en herreflot 'Cuda

Fy for den, den var flot ;) og så rigtig limegrøn

http://www.dkfritidbil.dk/debat/kanere/

Ok - det er ikke en charger R/T - men alligevel ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-03-04 23:26

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Det her var nu en herreflot 'Cuda
>
> Fy for den, den var flot ;) og så rigtig limegrøn
>
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/kanere/

Nice :)

> Ok - det er ikke en charger R/T - men alligevel ;)

En 'Cuda kan også gøre det :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 08-03-04 08:27

> Hej rødder , og de der obligatoriske

Gad vide hvilken kategori en selv hører til?
<klørsigselvinakkenoggrublermegetsådernæstenikkeermerehårtilbage.avi>

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-03-04 14:35

jan@stevns.net wrote:

> På gruppens sider , under spas , kommer der en række små sjove
> hovedbrud, mest noget der har relation til biler.

Nu du har akkrediteret mig for den ene opgave, kan du så ikke lige
stave benzin som "benzin"??

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-03-04 20:45

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Nu du har akkrediteret mig for den ene opgave, kan du så ikke lige
>stave benzin som "benzin"??

Ihh altså ;)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-03-04 18:09

jan@stevns.net wrote:
> http://www.dkfritidbil.dk/spas/

Hvornår skal der være noget svært?

Løsning.
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Løsning 1.
fyld 3. liters dunken.
kom de 3 liter over i 5 liters dunken.
fyld 3. liters dunken.
Fyld 5 liters dunken med 3 liters dunken.
Der er nu 1 liter tilbage i 3 liters dunken.
Tom 5 liters dunken over i 8 liters dunken.
Hæld den 1 liter fra 3 liters dunken over i 5 liters dunken.
Fyld 3. liters dunken.
Så er det delt.
Der er nu 4 liters i 8 liters dunken, 1 liter i 5 liters dunken, og 3 liter
i 3 liters dunken.

Løsning 2.
2
5 8 6
3 1 4
7

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 08-03-04 18:42

On Mon, 8 Mar 2004 18:09:15 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

> [...]
>Så er det delt.
>Der er nu 4 liters i 8 liters dunken, 1 liter i 5 liters dunken, og 3 liter

Løsning 1 er forkert. Løsning 1 vil medfører at der er 5 liter i 8
liters dunken.
Flemming Jacobsen

Fra : Verner Johnsen

Dato : 08-03-04 19:58

On Mon, 08 Mar 2004 18:42:07 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Løsning 1 er forkert. Løsning 1 vil medfører at der er 5 liter i 8
>liters dunken.

D.v.s. 5 liter i 8-liters dunken, 1 liter i 5-liters dunken og 3 liter
i 3-liters dunken.
Jamen det giver jo 9 liter
God forretning.

Jeg mener nu at Mortens løsning er go' nok, selv om jeg nok nærmere
tror, at der kun er omkring 3 liter tilbage i 8-liters dunken. Resten
har de spildt i rabatten ved alt den hælden om

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Fam. Olsen

Dato : 08-03-04 20:05

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Løsning 1 er forkert. Løsning 1 vil medfører at der er 5 liter i 8
> liters dunken.

Som jeg ser det er løsningen rigtig nok. Men for dælen da jeg tror sgu jeg
ville nøjes med det gyldne øjemål. :)

MVH Niels

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-03-04 21:05

Thunderbird [7100] wrote:

> Løsning 1 er forkert. Løsning 1 vil medfører at der er 5 liter i 8
> liters dunken.

Nå.
Tag lige et nyt kig...
Hvis du ikke er enig skal en af os have et danskkursus eller een af os (ikke
mig) have et matematikkursus...
--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 09-03-04 01:18

On Mon, 8 Mar 2004 21:04:54 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Nå.
>Tag lige et nyt kig...
>Hvis du ikke er enig skal en af os have et danskkursus eller een af os (ikke
>mig) have et matematikkursus...

Kiggede den igennem og ifølge den beregning du har skrevet der der vil
der være 5 liter i 8 liters dunken.
Flemming Jacobsen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 07:56

Thunderbird [7100] wrote:

> Kiggede den igennem og ifølge den beregning du har skrevet der der vil
> der være 5 liter i 8 liters dunken.

Niks.
Således:

8 liters dunk: 8 5 5 2 2 7 7 4
5 liters dunk: 0 0 3 3 5 0 1 1
3 liters dunk: 0 3 0 3 1 1 0 3

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : KS

Dato : 09-03-04 08:06

Hvordan lyder den oprindelige opgave (Det er ulempen ved disse citatregler
!)

Mvh KS

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 08:18

KS wrote:
> Hvordan lyder den oprindelige opgave (Det er ulempen ved disse
> citatregler !)

Den oprindelige har aldrig været i denne NG - derfor ikke citeret.
Jeg har ikke internet, men du kan se opgaven her:

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 08-03-04 21:49

Morten Fruergaard wrote:

> Der er nu 4 liters i 8 liters dunken, 1 liter i 5 liters dunken, og 3 liter
> i 3 liters dunken.

Sørme så..

Jeg har en anden løsning, men den kræver samme antal
"transaktioner" som din, så den er ikke smartere.. Jeg stak
opgaven til en kursist idag, han startede med at spørge om dunkene
var gennemsigtige, for så ville han bare hælde fra 8'eren til
5'eren indtil der var samme højde i dunkene.

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 08-03-04 21:57

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>han startede med at spørge om dunkene
>var gennemsigtige, for så ville han bare hælde fra 8'eren til
>5'eren indtil der var samme højde i dunkene.

Well...... helle for dunken med størst grundareal ;)

(ingen er åbenbart nået ned på 4 omhældninger)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 08:23

jan@stevns.net wrote:
> (ingen er åbenbart nået ned på 4 omhældninger)

Kan man det?
(Uden at snyde?)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-03-04 18:09

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Kan man det?
>(Uden at snyde?)

Jada :

1.ste omhældning

> fyld 3 liter dunken op fra 8 literen
> sæt en streg på 8 liter dunken (5 liter tilbage mærket)

2.nd omhældning
> fyld resten på 5 liter dunken.
> 8 liter er nu tom

3.die
> hæld de 3 liter fra 3 liter dunken på 8liter dunk
> sæt et mærke, nu ved du hvad de 3 liter fylder

og den 4.e
> efterfyld fra 5 liter dunk til midten af de 2 streger

Easy as that ;)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 18:58

jan@stevns.net wrote:
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
> Easy as that ;)

Historien meldte ingenting om, at den var gennemsigtig.

Jeg kan klare den på en omhældning....

1. Omhældning.
Tag 8 liters dunken, fyld i 5 liters dunken, indtil du får 4 liters mærket
på bege dunke...

Easy as that ;)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 10-03-04 09:34

<jan@stevns.net> wrote in message news:5dur40l7qe5jtnv52ebj4cidpfhi6fcrph@dtext.news.tele.dk...
> [...]

SNIP - noget snyd

Hvad gør man, hvis den store dunk er lavet ef metal?

/Jakob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 08:00

Thomas Strandtoft wrote:
> Jeg har en anden løsning, men den kræver samme antal
> "transaktioner" som din, så den er ikke smartere..
Denne?:
8 8 3 3 6 6 1 1 4
5 0 5 2 2 0 5 4 4
3 0 0 3 0 2 2 3 0

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Soren Kuula

Dato : 08-03-04 23:44

jan@stevns.net wrote:
> Hej rødder , og de der obligatoriske
>
> På gruppens sider , under spas , kommer der en række små sjove
> hovedbrud, mest noget der har relation til biler.

Jeg håber ikke de to venner med benzinen bare prøver sig frem
tilfældigt, for det kan lade sig gøre for dem at hælde benzinen frem og
tilbage over 10000 gange, uden at der er 4 liter i nogen dunk, uden at
hælde frem og tilbage mellen de samme 2 dunke to gange i træk, og uden
af hælde fra en tom dunk eller til en fuld dunk.

Haeld saa meget som muligt fra 8 l. dunken til 5 l. dunken
Haeld saa meget som muligt fra 5 l. dunken til 3 l. dunken
Haeld saa meget som muligt fra 3 l. dunken til 8 l. dunken
Haeld saa meget som muligt fra 5 l. dunken til 3 l. dunken
Haeld saa meget som muligt fra 8 l. dunken til 5 l. dunken
Haeld saa meget som muligt fra 5 l. dunken til 3 l. dunken

er en løsning

MVH
Søren

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-03-04 08:10

Soren Kuula wrote:
> [...]
> Haeld saa meget som muligt fra 8 l. dunken til 5 l. dunken
> Haeld saa meget som muligt fra 5 l. dunken til 3 l. dunken

Niks.
Der vil være 1 L i 8 L dunken, 4 L i 5 L dunken og 3 L i 3 L dunken.
Den ene tager 8 L dunken med hjem og den anden de to andre dunke, dermed for
den ene 1 L med hjem og den anden 7 L. For at de for lige så meget med hjem,
skal de 3 L fra 3 L dunken tømmes over i 8 L dunken...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Soren Kuula

Dato : 09-03-04 08:22

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> den ene 1 L med hjem og den anden 7 L. For at de for lige så meget med hjem,
> skal de 3 L fra 3 L dunken tømmes over i 8 L dunken...

Æææææv-kay. Jeg standsede bare der var 4 liter i en eller anden dunk.
Men de skal selvfølgelige have deres egne dunke tilbage.

MVH
Søren