/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hydropneumatiske affjedring
Fra : Per Wildau


Dato : 07-03-04 19:42

Det er blevet sagt, at en hund er en kat med vrangen udad.

Når det så er sagt mener jeg, at Citroën'er med hydropneumatisk affjedring
er katte

- alle andre biler er hunde.

Sorry fokes

McPer




 
 
jan@stevns.net (07-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-03-04 19:48

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev :

>Sorry fokes

Har du drukket af natpotten ?

<grin>

Jan burde da have lært dig hvad en kat er ....



--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Per Wildau (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 07-03-04 21:12

jan@stevns.net wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev :

Citroën'er med hydropneumatisk affjedring
er katte
- alle andre biler er hunde.

>> Sorry fokes
>
> Har du drukket af natpotten ?
>
> <grin>
>
> Jan burde da have lært dig hvad en kat er ....

LOL

En Vectra er en hund, men hvaffor en hund ??

McPer

--------------------

Blandt visse afrikanske stammefolk er det en juletradition at gøre
brystvorterne længere ved at lime dem fast til forbipasserende leoparder og
selv blive stående.




jan@stevns.net (07-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-03-04 21:19

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev :

>LOL

>En Vectra er en hund, men hvaffor en hund ??

Hmmmm.... en rusten hund ?

Er du helt sikker på du ikke har drukket af natpotten ?

>Blandt visse afrikanske stammefolk er det en juletradition at gøre
>brystvorterne længere ved at lime dem fast til forbipasserende leoparder og
>selv blive stående.

Jan - Jaaan - Jaaan for pokker - din far er gået i hundene !

<grin>

Så var den med rødspætterne sgu' sjovere !


Du Per ... Ved du hvad en øjøj fugl er for en ?


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Folmer Rasmussen (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-03-04 22:20

On Sun, 07 Mar 2004 21:18:35 +0100, jan@stevns.net wrote:

>"Per Wildau" <xy@z.com> skrev :

>Du Per ... Ved du hvad en øjøj fugl er for en ?

>--

Er det ikke noget med noget halvhøjt stift græs? *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Per Wildau (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 07-03-04 22:44

Folmer Rasmussen wrote:
> On Sun, 07 Mar 2004 21:18:35 +0100, jan@stevns.net wrote:
>
>> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev :
>
>> Du Per ... Ved du hvad en øjøj fugl er for en ?
>
>> --
>
> Er det ikke noget med noget halvhøjt stift græs? *LOL*


Sådan en hér ??

http://www.africanbirdclub.org/feature/shoefull.html


McPer

-------------------------

Hvert år til jul sætter Vejdirektoratatet alle reflekser langs vejene ud af
funktion. På den måde bliver færre bilister distraheret, og antallet af
sammenstød falder drastisk.



jan@stevns.net (07-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 07-03-04 22:47

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :

>Er det ikke noget med noget halvhøjt stift græs? *LOL*

Du har været for tæt på brormanden ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Folmer Rasmussen (07-03-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 07-03-04 22:53

On Sun, 07 Mar 2004 22:46:45 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
>
>>Er det ikke noget med noget halvhøjt stift græs? *LOL*
>
>Du har været for tæt på brormanden ;)

>--

Har du overvejet om det modsatte kunne være tilfældet?

Øj-øj stammen, som bor i området hvor fuglen lever, er iøvrigt
kendetegnede ved at de har en ballet-agtig gangart.

Den udarter eftersom dagen skrider frem, og solen fjerner morgenduggen
fra græsset. *LOL*

For at det ikke skal gå OT, vil jeg lige nævne at området er
kendetegnet ved at der er meget få biler, og dem der er, er i meget
ringe stand.

Venlig hilsen
Folmer

Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 10:55

jan@stevns.net wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev :
>
>> LOL
>
>> En Vectra er en hund, men hvaffor en hund ??
>
> Hmmmm.... en rusten hund ?
>
> Er du helt sikker på du ikke har drukket af natpotten ?

Ja!

http://www.therustydog.com/

McPer

-------------------------
Den første computer blev opfundet i 1899, men kunne ikke bruges på
kontorerne på grund af de store mængder udstødningsgas den afgav.



Roberto Saldo (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 08-03-04 08:05

Per Wildau wrote:
> Det er blevet sagt, at en hund er en kat med vrangen udad.
>
> Når det så er sagt mener jeg, at Citroën'er med hydropneumatisk affjedring
> er katte


Du mener de (Citroën) gør aldrig som man siger og farer op i et træ
hvis de bliver skræmt?

> - alle andre biler er hunde.


Jeg har på fornemmelsen at der er et budskab begravet, men damn om jeg
kan gennemskue det!

Jeg tror manden er begyndt at ryge krydderierne.

--
Roberto Saldo (har en velvoksen hund)

Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 12:22

> Jeg har på fornemmelsen at der er et budskab begravet, men damn om jeg
> kan gennemskue det!


Jeg tror, at manden mener, at mens Citroën med dens affjedring er en elegant
kat på liste-poter, så er andre biler nogle kluntede skrumler, der vælter
rundt som overvægtige lænkehunde i et spil kegler.

> Jeg tror manden er begyndt at ryge krydderierne.

Dét kan jeg så bekræfte - manden er helt plimmelim.. )

Det er vel derfor, han nu går og venter på at få sin nye brugte Citro-bang
leveret.

--
/ Jan W Nielsen






Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 13:06

Jan W Nielsen wrote:
>> Jeg har på fornemmelsen at der er et budskab begravet, men damn om
>> jeg kan gennemskue det!
>
>
> Jeg tror, at manden mener, at mens Citroën med dens affjedring er en
> elegant kat på liste-poter, så er andre biler nogle kluntede
> skrumler, der vælter rundt som overvægtige lænkehunde i et spil
> kegler.
>
>> Jeg tror manden er begyndt at ryge krydderierne.
>
> Dét kan jeg så bekræfte - manden er helt plimmelim.. )
>
> Det er vel derfor, han nu går og venter på at få sin nye brugte
> Citro-bang leveret.

Nok ryger jeg - men sgu ik' krydderierne

Og jo, jeg skal snart ned og hente en XANTIA .... I love that car

McPer

-----------------------


Søn så gik der mer end 30 år,

fra du havde langt og krøllet hår

Fløjlstøj med krave, lille bitte mave,

jeg husker det som var det i går.

Du sad her på knæet, under æbletræet,

du var en strik Sonny Boy


Du føjtede og fjantede, uden at ha' en jante,

købte du bil Sonny Boy

Så ud og køre, ud og forføre,

pigerne i skoven Sonny Boy



Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 13:33

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
news:404c618a$0$18698$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

[klip]

> Nok ryger jeg - men sgu ik' krydderierne

Bare lidt stærk tobak

> Og jo, jeg skal snart ned og hente en XANTIA .... I love that car

Til lykke og velkommen i klubben. Hvilken model og årgang taler vi om?

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 13:49

Peter G C wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
> news:404c618a$0$18698$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
>
> [klip]
>
>> Nok ryger jeg - men sgu ik' krydderierne
>
> Bare lidt stærk tobak
>
>> Og jo, jeg skal snart ned og hente en XANTIA .... I love that car
>
> Til lykke og velkommen i klubben. Hvilken model og årgang taler vi om?

Den har 'kun' gået 158 k, det er det bedste af det. Det har den så
tilgengæld gjort på 10 år - helt ung er den ikke.

Men den føles dejlig frisk i alle mulige håndtag og gearkasse, og motoren
spinder, som den jo bør gøre på sådan en bil, i modsætning til hundene.

Den er pæn og vedligeholdt indvendig - den har vist kun været ude at køre om
søndagen.

Men jeg har en større operation på bedding. Den skal en tur til mekaniker og
have ny tandrem og så får jeg skiftet ventilstyrspakningerne ved samme
lejlighed, det koster ikke ikke meget, når han er i gang alligevel. Jeg tror
ikke de holder mere end 70 k, hvorefter man har et massivt olieforbrug.

Gad vide om ikke man skulle få skiftet vandpumpen ved samme lejlighed.... er
det mon lettere når han alligevel er i gang ... og sådan en koster ikke
meget - mest i arbejdsløn???

Den regulerer for meget så jeg skal have skiftet den foreste kugle.

Og så kender skal den males

I øvrigt står der 1,8i på den, men det er en Xantia 1,8 x. Det er en lidt
skrabet model, den har ikke elektrike ruder, men underligt nok har den
nakkestøtter på bagsædet..

Så jeg kikker langt efter Xantia'erne for tiden, bare lige for at nyde den
måde den hæver bagdelen på, når den skifter gear.

Hmmm, sexy motherfucker

McPer

---------------------------------

En hund er i virkeligheden en kat med vrangen udad.



Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 14:48

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
news:404c6ba8$0$18691$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

[klip]

> Hmmm, sexy motherfucker

ROFL - gigant-griner dér.

Da jeg fik skiftet tandrem mv indhentede jeg tilbud fra en række lokale aut.
værksteder. Det kan godt betale sig. Husk at U(nye) originale tandremme
holder 120kkm på benzinerne (160kkm til diesel). Mit værksted tjekkede
vandpumpe mv ved samme lejlighed - helt af sig selv....

/Peter

--
http://www.grauslund.com



jan@stevns.net (08-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 08-03-04 20:43

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev :

>Hmmm, sexy motherfucker

I samme indlæg, som en Xantia omtales ?

Du har sgu' røget fnisegræs !

;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 14:14

> Til lykke og velkommen i klubben. Hvilken model og årgang taler vi om?

Som der Per har skrevet, så er det en ´93´er, men der bliver sat en ny og
åænere front-grill på - og så forærer vi den et komplet farveskifte.

Med den nye årgang-2000-sølvmetallic og en rigtig fin kabine (ufatteligt for
en citro-bang) skal den nok blive flot tror jeg. Fin bil til få penge.

Den mangler lige en HDi-motor. Men det må man jo gerne sætte i, når den i
forvejen har over 100 hk.

--
/ Jan W Nielsen





Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 14:51

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:404c7192$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Til lykke og velkommen i klubben. Hvilken model og årgang taler vi om?
>
> Som der Per har skrevet, så er det en ´93´er, men der bliver sat en ny og
> åænere front-grill på - og så forærer vi den et komplet farveskifte.

OK - kan også bedst li' den nyere front Min fader havde en 93'er inden
406'eren. Og ikke mindst en BX Gti inden da.

> Med den nye årgang-2000-sølvmetallic og en rigtig fin kabine (ufatteligt
for
> en citro-bang) skal den nok blive flot tror jeg. Fin bil til få penge.

Kabinekvaliteten er egentlig ok - ikke mindst i den faceliftede var jeg
overrakset over kvaliteten. Den nye farve skal nok hjælpe på designet

> Den mangler lige en HDi-motor. Men det må man jo gerne sætte i, når den i
> forvejen har over 100 hk.

Det er næppe overkommeligt - økonomisk set.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jakob Jeppesen (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 08-03-04 15:06


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message news:404c79d8$0$1595$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Den mangler lige en HDi-motor. Men det må man jo gerne sætte i, når den i
> > forvejen har over 100 hk.
>
> Det er næppe overkommeligt - økonomisk set.
>

Hvorfor ikke? Man ser da af og til konverteringer fra benzin til
diesel. I denne situation brokker Told&Skat sig vel ikke, da der vel
ikke bliver tale om identitetsskifte (modellen ikke findes i forvejen -'93 HDI). SB er vel også glade da effektforøgelsen ikke
overskrider
de 20%.

Noget andet er så at motoren jo ikke bare lige plumpes i hullet og
så er man kørende, men det er måske det du tænker på?

Hvor "billige" er Xantiaer med HDI efterhånden?

/Jakob



Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 15:35

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c2hukb$5tp$1@sunsite.dk...

[klip]

> Noget andet er så at motoren jo ikke bare lige plumpes i hullet og
> så er man kørende, men det er måske det du tænker på?

Jep. Der er rimelig stor forskel

> Hvor "billige" er Xantiaer med HDI efterhånden?

De fås i alle priser - kun afhængig af alder og km.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Jakob Jeppesen (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 08-03-04 15:47


"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message news:404c8447$0$1589$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > Hvor "billige" er Xantiaer med HDI efterhånden?
>
> De fås i alle priser - kun afhængig af alder og km.
>

Ja - det hænger som regel sådan sammen

Hvornår kom de første HDI'ere? ('98??)
Der var vel også en TD'er tidligere, men den er vel næppe nær så
attraktiv...

/Jakob



Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 16:35

> Hvornår kom de første HDI'ere? ('98??)


1999 - gælder både for Xantia og Jumper

> Der var vel også en TD'er tidligere, men den er vel næppe nær så
> attraktiv...


Der fandtes 2 forskellige TD´ere. HDi´eren er at sammenligne med 2,1´eren,
der havde samme kræfter men alligevel var en anelse langsommere og kørte 2
km kortere på literen.

Desuden havde TD´eren en ringere motorgang.

--
/ Jan W Nielsen




Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 19:26

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:404c92a7$0$180$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Der fandtes 2 forskellige TD´ere. HDi´eren er at sammenligne med 2,1´eren,
> der havde samme kræfter men alligevel var en anelse langsommere og kørte 2
> km kortere på literen.

TD og HDi'erne har samme ydelse - nm og HK. HDi'ens moment topper dog lidt
før TD'eren.

> Desuden havde TD´eren en ringere motorgang.

Den larmer vel lidt mere?

- HDi'erne kom vist i starten af 1999.... så jeg vidt jeg kan læse mig til
hos FDM.

Jan, FDM har en fin brugtbilstest hvis det har interesse?

/Peter


--
http://www.grauslund.com/



Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 19:52

> Den larmer vel lidt mere?

Jep . HDi´eren har jo en fin blød motorgang,

> Jan, FDM har en fin brugtbilstest hvis det har interesse?

Ellers mange tak, Peter.

Da jeg var på TV-Avisen, og min chef på TV-Avisen skulle have en brugt
Xantia Stationcar hjalp jeg ham med info - blandt andet med den pågældende
liste og brugtbilstest.

Men da min far skulle se på bil, blev det med en anden "konsulent" end mig.


--
/Jan W Nielsen




Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 20:03

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:404cc0cc$0$182$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Men da min far skulle se på bil, blev det med en anden "konsulent" end
mig.
>

Ja, sådan kan fædre jo være - de hører aldrig efter

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 20:29

Peter G C wrote:
> "Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
> news:404cc0cc$0$182$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> [klip]
>
>> Men da min far skulle se på bil, blev det med en anden "konsulent"
>> end mig.
>
> Ja, sådan kan fædre jo være - de hører aldrig efter

LOL

Sludder, Jan /er/ involveret - men han er lidt ambivalent på Xantia.

Iøvrigt gik det hele jo lidt hurtigt - og drengen hænger jo ud i
Københavnstrup.

McPerson

-------------------------
Færøerne ligger i virkeligheden i Stillehavet ved siden af Hawaii. Når det
alligevel virker som om de ligger i Atlanterhavet, skyldes det et sindrigt
udtænkt system af store spejle.




Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 20:34

> Sludder, Jan /er/ involveret - men han er lidt ambivalent på Xantia.

Ja, ja - nu er jeg ....

> Iøvrigt gik det hele jo lidt hurtigt - og drengen hænger jo ud i
> Københavnstrup.

Korrekt - og du have jo en kompetent Citroën-fyr med ude, så mon ikke det
går alligevel.

> Færøerne ligger i virkeligheden i Stillehavet ved siden af Hawaii.

Hvor finder du de der skøre tekster..?

--
/Jan W Nielsen




Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 20:38

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:404ccabb$0$179$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Hvor finder du de der skøre tekster..?

Det lyder umiddelbart som Steenstrup og partnere fra DR.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 20:49

Jan W. Nielsen wrote:
>> Sludder, Jan /er/ involveret - men han er lidt ambivalent på Xantia.
>
> Ja, ja - nu er jeg ....
>
>> Iøvrigt gik det hele jo lidt hurtigt - og drengen hænger jo ud i
>> Københavnstrup.
>
> Korrekt - og du have jo en kompetent Citroën-fyr med ude, så mon ikke
> det går alligevel.

Æhhh....

>> Færøerne ligger i virkeligheden i Stillehavet ved siden af Hawaii.
>
> Hvor finder du de der skøre tekster..?

Hvaffor nogle skøre tekster???

McPer

---------------------------------

Nøglen blev opfundet i 1632 af en portugisisk kontorassistent, som blev træt
af at bryde ind i sit eget hus hver aften når han kom hjem.



Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 20:37

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
news:404cc953$0$28844$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

[klip]

> LOL
>
> Sludder, Jan /er/ involveret - men han er lidt ambivalent på Xantia.

Hvad pipper han da om, den stakkel?

> Iøvrigt gik det hele jo lidt hurtigt - og drengen hænger jo ud i
> Københavnstrup.

Ja, sådan kan det jo gå....

>
> McPerson

LOL - mangler der ikke et H

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 20:59

Peter G C wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
> news:404cc953$0$28844$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> [klip]
>
>> LOL
>>
>> Sludder, Jan /er/ involveret - men han er lidt ambivalent på Xantia.
>
> Hvad pipper han da om, den stakkel?
>
>> Iøvrigt gik det hele jo lidt hurtigt - og drengen hænger jo ud i
>> Københavnstrup.
>
> Ja, sådan kan det jo gå....
>
>>
>> McPerson
>
> LOL - mangler der ikke et H

Capri 1340 cc 1961-62

Produced

July 1961 - August 1962

Specification

Engine: in-line 1340ccm four cylinder ohv
Bore x Stroke: 80,96 x 65,07 mm
Max. Power: 56,5 bhp at 5000 rpm
Transmission: 4-Speed
Chassis: pressed steel monocoque
Suspension: *McPerson* strut front, semi-ellipic rear
Wheelbase: 99 in (2515 mm)
Track: 49,5 in (1257 mm)
Length: 170.8i n (4338 mm)
Breaks: 4-wheel hydraulic , disk front / drum rear
Max. speed: 82,5 mph (133 km/h)

http://www.breeders.co.nz/capri/noname1.htm

McPer

----------------------------------

De store, stride, roterende børster i en bilvask stammer i 9 ud af 10
tilfælde fra skuespilleren Ole Ernsts øjenbryn.



Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 21:13

"Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
news:404cd05e$0$28875$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

[klip]

> >> McPerson
> >
> > LOL - mangler der ikke et H

[klip]

>
> http://www.breeders.co.nz/capri/noname1.htm
>

Huh?

>
> ----------------------------------
>
> De store, stride, roterende børster i en bilvask stammer i 9 ud af 10
> tilfælde fra skuespilleren Ole Ernsts øjenbryn.

http://www.voodoofrog.dk/fis/misinformation.asp !!!!!! Fik dig!

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 22:16

Peter G C prat:
> "Per Wildau" <xy@z.com> skrev i en meddelelse
> news:404cd05e$0$28875$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> [klip]
>
>>>> McPerson
>>>
>>> LOL - mangler der ikke et H
>
> [klip]
>
>>
>> http://www.breeders.co.nz/capri/noname1.htm
>>
>
> Huh?
>
>> ----------------------------------
>>
>> De store, stride, roterende børster i en bilvask stammer i 9 ud af 10
>> tilfælde fra skuespilleren Ole Ernsts øjenbryn.
>
> http://www.voodoofrog.dk/fis/misinformation.asp !!!!!! Fik dig!

Shit!!

McPerson
----------------------
I stenalderen var praktisk talt alt lavet af sten, på nær stenene - de var
lavet af træ. (Prøv om du så kan finde den!!)



Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 15:41

> > Den mangler lige en HDi-motor. Men det må man jo gerne sætte i, når den
i
> > forvejen har over 100 hk.

> Det er næppe overkommeligt - økonomisk set.

Mon ikke projektet kan klares for 20K, hvis man er heldig og kender nogen,
der kan skifte den. Og bilen ville stige tilsvarende i værdi - mindst.

Det ville dog kun blive aktuelt med at noget større kørselsbehov.

--
/ Jan W Nielsen




Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 19:28

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:404c85fb$0$246$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Mon ikke projektet kan klares for 20K, hvis man er heldig og kender nogen,
> der kan skifte den. Og bilen ville stige tilsvarende i værdi - mindst.

Jow jow - men jeg tror at meget skal ændres. Alene de grønne gaskugler er
ikke ens .... de skifter for de enkelte modeller

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Ukendt (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-03-04 20:32

> Jow jow - men jeg tror at meget skal ændres. Alene de grønne gaskugler er
> ikke ens .... de skifter for de enkelte modeller

Ok, det vidste jeg ikke..

VAG-biler er der jo efterhånden mange, der bygger om. Man kan få en Passat
1,6 fra 1997 meget og dernæst bygge den om til en 110 hk TDi - og faktisk
tjene på det, hvis man ikke skal betale normal takst for det.

Kender i øvrigt en, der har købt en Passat TDi, der blev født som en
benziner.

--
/Jan W Nielsen




Roberto Saldo (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 08-03-04 13:10

Jan W Nielsen wrote:
>>Jeg har på fornemmelsen at der er et budskab begravet, men damn om jeg
>>kan gennemskue det!
>
> Jeg tror, at manden mener, at mens Citroën med dens affjedring er en elegant
> kat på liste-poter, så er andre biler nogle kluntede skrumler, der vælter
> rundt som overvægtige lænkehunde i et spil kegler.

Bare han nu ikke har bliver søsyg af alt det gyngeri.

>>Jeg tror manden er begyndt at ryge krydderierne.
>
>
> Dét kan jeg så bekræfte - manden er helt plimmelim.. )
>
> Det er vel derfor, han nu går og venter på at få sin nye brugte Citro-bang
> leveret.

Jamen så glæder vi os da til at høre om alle de pusseløjerlige indslag
sådan en brugt brænder kan byde på.

Når den begynder at ha' problemer med at få bagen op (længere end det
tager at sætte den i gear) er hydropneumatikken ved at være træt.

--
Roberto Saldo

Kim Kristensen (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 08-03-04 16:40



"Roberto Saldo" <mailto:rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Hydropneumatiske affjedring"

> Jan W Nielsen wrote:
>
> > Jeg tror, at manden mener, at mens Citroën med dens affjedring er en elegant
> > kat på liste-poter, så er andre biler nogle kluntede skrumler, der vælter
> > rundt som overvægtige lænkehunde i et spil kegler.
>
> Bare han nu ikke har bliver søsyg af alt det gyngeri.
>
> Roberto Saldo
>
Så snart der står kat tænker jeg på Jaguar, og hund på en gammel diesel Mercedes
(på tysk med et tillægsord foran). Jeg har kun siddet bag rattet i en Citroen, der
var nu mere dromedar/kamel over fremfærden end så meget andet. Det var godt nok
Dyane så horisonten væltede rundt, lidt nervepirrende for den vælter jo den
forkerte vej i forhold til MC.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 19:30

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c2hnr3$q5r$1@news.net.uni-c.dk...

[klip]

> Bare han nu ikke har bliver søsyg af alt det gyngeri.

Hva' snakker du om?

[klip]

> Når den begynder at ha' problemer med at få bagen op (længere end det
> tager at sætte den i gear) er hydropneumatikken ved at være træt.

Enkelte sliddele i system skal selvfølgelig skiftes en gang i mellem - lige
som man skifter støddæmpere og fjere på konventionelle potter.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Roberto Saldo (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 09-03-04 08:15

Peter G C wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:c2hnr3$q5r$1@news.net.uni-c.dk...
>
> [klip]
>
>
>>Bare han nu ikke har bliver søsyg af alt det gyngeri.
>
> Hva' snakker du om?

En af mine venner havde en Xantia med hydraulik, hans kone blev søsyg
af at køre i den, også når hun selv styrede.


--
Roberto Saldo

Roberto Saldo (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 09-03-04 08:16

Peter G C wrote:

> Enkelte sliddele i system skal selvfølgelig skiftes en gang i mellem - lige
> som man skifter støddæmpere og fjere på konventionelle potter.

Selvf og en af indikatorerne på snarlige udgifter er 'tung bag'.

--
Roberto Saldo

Peter G C (09-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 09-03-04 17:24

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:c2jquo$gfe$3@news.net.uni-c.dk...

[klip]

> Selvf og en af indikatorerne på snarlige udgifter er 'tung bag'.

To gas-kugler udskiftes - evt dem alle. Selve den operation er ganske
billig. Tror det koster det samme som at få skiftet støddæmpere på en
konventionel potte.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 19:50

Roberto Saldo wrote:

[..]

> Bare han nu ikke har bliver søsyg af alt det gyngeri.
> i gear) er hydropneumatikken ved at være træt.

Jeg læste på et tidspunkt en svensk artikel hvor journalisten kørte i
Xantia'en med sin datter som plejede at blive køresyg.

Det blev hun ikke i Xantia'en.

McPerson

------------------------

De forurenende stoffer i benzin bliver hemmeligt tilsat om natten af
cykelfabrikanter for at narre miljøforskerne til at købe cykler.



Henrik B. (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-03-04 20:04

Per Wildau wrote:
::: Bare han nu ikke har bliver søsyg af alt det gyngeri.
::: i gear) er hydropneumatikken ved at være træt.
::
:: Jeg læste på et tidspunkt en svensk artikel hvor journalisten kørte i
:: Xantia'en med sin datter som plejede at blive køresyg.
::
:: Det blev hun ikke i Xantia'en.

Hér er det omvendt - jeg bliver køresyg i en Xantia. Har jeg også hørt fra
andre at de gør.

M.v.h.



Peter G C (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 08-03-04 20:08

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:404cc380$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

[klip]

> Hér er det omvendt - jeg bliver køresyg i en Xantia. Har jeg også hørt fra
> andre at de gør.

Folk med tendens til køresyg bliver oftere syg i biler med blød affjedring.
I vores familie er Xantia og 406 ikke de køresyges favoritter

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Henrik B. (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-03-04 20:12

Peter G C wrote:
:: [klip]
::
::: Hér er det omvendt - jeg bliver køresyg i en Xantia. Har jeg også
::: hørt fra andre at de gør.
::
:: Folk med tendens til køresyg bliver oftere syg i biler med blød
:: affjedring. I vores familie er Xantia og 406 ikke de køresyges
:: favoritter

Personligt har jeg ikke oplevet problemer med 406. Og jo, jeg bliver køresyg
bare jeg ser bremsesporet fra en mælkebil.

Ang. børn, så gør det ofte en forskel om de kan se ud eller ej.

M.v.h.



Per Wildau (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 08-03-04 20:31

Henrik B. wrote:
> Per Wildau wrote:
>>>> Bare han nu ikke har bliver søsyg af alt det gyngeri.
>>>> i gear) er hydropneumatikken ved at være træt.
>>>
>>> Jeg læste på et tidspunkt en svensk artikel hvor journalisten kørte
>>> i Xantia'en med sin datter som plejede at blive køresyg.
>>>
>>> Det blev hun ikke i Xantia'en.
>
> Hér er det omvendt - jeg bliver køresyg i en Xantia. Har jeg også
> hørt fra andre at de gør.

Hmm, var det mon en activa ???

McPerson

--------------------------------

Ved mørkets frembrud nedsættes lysets hastighed til 50 km/t i bymæssig
bebyggelse.




Henrik B. (08-03-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 08-03-04 20:53

Per Wildau wrote:
::::: Jeg læste på et tidspunkt en svensk artikel hvor journalisten
::::: kørte i Xantia'en med sin datter som plejede at blive køresyg.
:::::
::::: Det blev hun ikke i Xantia'en.
:::
::: Hér er det omvendt - jeg bliver køresyg i en Xantia. Har jeg også
::: hørt fra andre at de gør.
::
:: Hmm, var det mon en activa ???

Keine ahnung.

M.v.h.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste