Sommerdæk
Fra : Jogster

Dato : 07-03-04 16:25

Hejsan i gruppen.... Hvornår begynder man egentlig at kører med sommer dæk
igen??

Fra : alexbo

Dato : 07-03-04 16:32

"Jogster" skrev

> Hejsan i gruppen.... Hvornår begynder man egentlig at kører med sommer dæk
> igen??

1 april, plus en dag for hver millimeter dine sommerdæk er bredere end
vinterdækkene.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 07-03-04 17:33

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Jogster" skrev

> 1 april, plus en dag for hver millimeter dine sommerdæk er bredere end
> vinterdækkene.

Undtagen i skudår, hvor man blander knust skildpaddeskjold og
flagermusegylp, denne blanding hældes over dækkene....
HALLO!! Man sætter sine sommerdæk på når der ikke længere er frostgrader!

/Carsten

Fra : T. Hartung

Dato : 08-03-04 00:00

"Carsten Hjorth" <carstenhjorth@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> HALLO!! Man sætter sine sommerdæk på når der ikke længere er frostgrader!

Hvilken dag er det fra? vil godt have den markeret i min kalender - tror
også mange landmænd, gartner, vintertjenesten, håndværker m.fl. vil være
nysgerrige ))

T. Hartung
VW Passat 1.8T - Hobby 545 TK
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 08-03-04 18:04

"T. Hartung" <T.Hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hvilken dag er det fra? vil godt have den markeret i min kalender - tror
> også mange landmænd, gartner, vintertjenesten, håndværker m.fl. vil være

Ja man skal vist være lidt af en hobbymeterolog....
Men jeg plejer også at skifte omkring 1-4, men hvis sneen dækker kongeriget,
så bliver vintersutterne på.

/Carsten

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-03-04 08:20

alexbo wrote:
> "Jogster" skrev

> 1 april, plus en dag for hver millimeter dine sommerdæk er bredere end
> vinterdækkene.

Crap! så er vi jo næsten helt ovre i maj :(

Så kan jeg bedre li' den med gylpet.

--
Roberto Saldo

Fra : T. Hartung

Dato : 08-03-04 21:01

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Crap! så er vi jo næsten helt ovre i maj :(

nul det går ikke mine vintersko er snart en formel 1 racer værdig - hvad
angår dækmønstret - de synger på sidste vers.

> Så kan jeg bedre li' den med gylpet.

kan et overkørt pindsvin bruges istedet for en skildpadde - de er lidt
nemmere og få fat i ??

går Yota'en godt ??

T. Hartung
VW Passat 1.8T - Hobby 545 TK
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-03-04 08:36

T. Hartung wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> nul det går ikke mine vintersko er snart en formel 1 racer værdig - hvad
> angår dækmønstret - de synger på sidste vers.

Husk: iflg Forenede Danske caMpister blive grebet kun bedre og bedre
når vinterfodtøjet slides!

Kør du bare løs til de trævler!

> kan et overkørt pindsvin bruges istedet for en skildpadde - de er lidt
> nemmere og få fat i ??

Dunno, hvad siger Carsten H.?

> går Yota'en godt ??

Glimrende, men den vil gerne ha' lidt mere mønster mod vejbanen.

Standard 185/65R14 hårdtpumpede vinterdæk er ok, men det er for let at
få dem til at fløjte ved takeoff og de vrider sig mærkbart hvis man
kører i lidt mere end alm docilt tempo.

--
Roberto Saldo (er det ikke snart forår??)