Sætte nr. plader fast med dobbeltklæbende ~
Fra : Pedersen

Dato : 07-03-04 16:05

Hej.

Jeg har en Polo 9n. Kunne godt tænke mig at få fjernet de nr. pladeholdere
med reklamer på. Nu er mit spørgsmål så. Kan en nr. plade komme til at sidde
godt nok fast med dobbeltklæbende tape ( spejl tape ) ? Eller skal der bores
huller i nr. plade + kofanger ?

Nogle der har erfaringer med det ?

Tim

Fra : Brizz

Dato : 07-03-04 16:13

> [...]
sidde
> godt nok fast med dobbeltklæbende tape ( spejl tape ) ? Eller skal der

Du bruger da bare de huller som nummerplade holderen sad fast med.
Så simpelt er det

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 07-03-04 16:19

"Brizz" <nogen@microsoft.com> wrote in message
pladeholdere
> sidde
> bores
>
> Du bruger da bare de huller som nummerplade holderen sad fast med.
> Så simpelt er det

Det kræver blot at nummerpladen har huller i

Ellers skal man til at bore.

Jeg ville ikke stole på dobbeltklæbende tape men du kan jo købe en ramme
uden reklame på. Bildillen skulle have nogen.

mvh Bernhard

Fra : Brizz

Dato : 07-03-04 16:27

> Det kræver blot at nummerpladen har huller i
>
> Ellers skal man til at bore.

Ja men når du skal ud og køre bil skal der også benzin eller diesel på ik?
det er ligesom underforstået at der skal bores i nr pladen når den skal
sidde i de huller.

> Jeg ville ikke stole på dobbeltklæbende tape men du kan jo købe en ramme
> uden reklame på. Bildillen skulle have nogen.

Jeg ville heller ikke stole på det.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Pedersen

Dato : 07-03-04 16:29

> Det kræver blot at nummerpladen har huller i

Ja det er rigtigt.... Det har den ikke.

> Ellers skal man til at bore.
>
> Jeg ville ikke stole på dobbeltklæbende tape men du kan jo købe en ramme
> uden reklame på. Bildillen skulle have nogen.

Det er ikks så meget for at der er reklame på, syntes bare det ville se fedt
ud hvis den sad fast uden nr. plade holder.

Andre kommentarer.

Fra : Brizz

Dato : 07-03-04 16:52

> Det er ikks så meget for at der er reklame på, syntes bare det ville se
fedt
> ud hvis den sad fast uden nr. plade holder.
>
> Andre kommentarer.

Ja så tag den drastiske og håb på bilen aldrig skal have ny nummerplade på.
Få fat i noget glasfiber og noget epoxy og lim den fast på bagsmækken med
det. Men husk du aldrig får den af igen uden at ædelægge din bagsmæk. Men
den sidder helt sikkert fast!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Morten S

Dato : 07-03-04 17:03

> [...]
> det. Men husk du aldrig får den af igen uden at ædelægge din bagsmæk. Men

Godt så! Det er så den skudsikre løsning.. Nu har du jo selv arbejdet med
både.. Husker du???? *G*

.....3M laver noget tape der holder til... MEGET! Det skal bare lidt have lov
til at sidde ved ca. 20gr. i en halv time. Det er ca. 15mm bredt og ca. 3mm
tykt. Det er ligesom noget "kliste-pude-tape-noget"... Det bliver bla.
brugt i flyindustrien og i kølebrancen, hvor man sætter glaslåg på
køle/frost-møbler med dette. Har selv brugt det, og det siddder endnu....

/Morten

Fra : Brizz

Dato : 07-03-04 17:22

> Godt så! Det er så den skudsikre løsning.. Nu har du jo selv arbejdet med
> både.. Husker du???? *G*

Åh ja...husker fint!

> [...]
> brugt i flyindustrien og i kølebrancen, hvor man sætter glaslåg på
> køle/frost-møbler med dette. Har selv brugt det, og det siddder endnu....

Det var vel fordi du liiige brugte lidt epoxy til at lime det fast med? §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Morten S

Dato : 07-03-04 17:22

> Det var vel fordi du liiige brugte lidt epoxy til at lime det fast med?
§

Hehe... Nope, men man skulle tro det på min hukommelse....

Fra : Brizz

Dato : 07-03-04 17:34

> §
>
> Hehe... Nope, men man skulle tro det på min hukommelse....

Husker jeg ik noget om

Mvh Brian
10124875

Fra : Brizz

Dato : 07-03-04 17:35

> Mvh Brian
> 10124875

Hov...hvor dælen kom den fra...

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 17:08

"Pedersen" <t@t.de> skrev i en meddelelse
> [...]
sidde
> godt nok fast med dobbeltklæbende tape ( spejl tape ) ? Eller skal der

En af mine kammerater har de sidste 12-15 år brugt 3M spoilertape til hans
nr. plader, svjh er det den 4 bil nu.
Han har aldrig tabt en nummerplade endnu, og han siger at pladerne har været
svære at afmontere når han har afmeldt bilerne ifbm salg.

Men der findes sikkert meget skrammel, som ikke kan klare mosten. Men 2M
spoiler monteringstape - det holder.

/Claus

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-03-04 17:12

On Sun, 7 Mar 2004 16:04:45 +0100, "Pedersen" <t@t.de> wrote:

> [...]
>godt nok fast med dobbeltklæbende tape ( spejl tape ) ? Eller skal der bores

Fra 1991 til 2003 har nummerpladerne på mine biler siddet fast med
dobbeltklæbende tape. det har der ikke været nogen som helst problemer
med.

Da jeg hentede den første bil hos Nissan var jeg også skeptisk.
Værkføreren sagde at det gjorde de altid, for så var der et par steder
mindre der kunne ruste.

Bilerne har været i vaskehal. De har været parkeret på skumle pladser.
De er aldrig forsøgt stjålet, og ej heller er de nogensinde faldet af.

Jeg har været glad for løsningen. Især når jeg har kørt bag biler hvor
det løber med rust fra skruerne på de bagerste nr.plader. Det ser
sjusket ud.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 07-03-04 17:31

> [...]
>
> Jeg har været glad for løsningen. Især når jeg har kørt bag biler hvor
> det løber med rust fra skruerne på de bagerste nr.plader. Det ser

Enig!! Jeg bruger dog karosserilim, to klatter på bagsiden og den sidder
godt fast!!

/Carsten

Fra : Pedersen

Dato : 07-03-04 19:00

> Fra 1991 til 2003 har nummerpladerne på mine biler siddet fast med
> dobbeltklæbende tape. det har der ikke været nogen som helst problemer
> med.

Hvilken type dobbeltklæbende tape bruger du ???? Hvor køber du / i det ?

Tim

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 07-03-04 20:25

Pedersen wrote:

> Hvilken type dobbeltklæbende tape bruger du ???? Hvor køber du / i det ?

Kør ind omkring en autolakerer, de har noget på ruller de bruger
til at lime pyntelister og den slags på med efter de har lakeret
en bil. Det skulle være en ufattelig nærig autolakerer der ikke
kan lokkes til at forære dig de 2 gange 10 cm. du har brug for
hvis du spørger pænt..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-03-04 22:35

On Sun, 7 Mar 2004 18:59:37 +0100, "Pedersen" <t@t.de> wrote:

>Hvilken type dobbeltklæbende tape bruger du ???? Hvor køber du / i det ?

>--

Det aner jeg ikke. Operationen var overstået når jeg afhentede
bilerne.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henning Peter Jensen

Dato : 07-03-04 18:59

Du kunne jo få lavet dine helt egne holdere - kig fx på
http://www.dintext.dk

Mvh Henning

Fra : Michael Schuster

Dato : 08-03-04 08:37

"Pedersen" <t@t.de> wrote in message news:<c2fdm0$318i$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> godt nok fast med dobbeltklæbende tape ( spejl tape ) ? Eller skal der bores

Til vores 2 biler og mange af mine venners har jeg brugt "Tesa
monteringstape til spejle" du kan købe det i Bauhaus og i andre
byggemarkeder. Et godt råd er at den skal side præcis første gang,
ellers kommer den aldrig af mere uden vold.