POLO eller GOLF TDI
Fra : Kim

Dato : 07-03-04 10:15

Jeg kigger på en Flashrød Golf IV 110 hk. TDI Highline fra 98 155000 km og
165000 kr.

har så set en VW POLO 1,9 5 dørs TDI i Koksmetal gået ca 40.000 km og er
fra 2002 har 100 hk. og udstyr for ca. 30.000 incl. Alufælge pris ca. 180000
kr.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i mener om en Polo, er den lækker og
køre i eller føles den noget mindre end en Golf ?? men jeg havde en Golf 2
TD fra 91 før Er der noget mindre bagageplads i forhold til den ??

Mvh. Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 10:23

> Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad i mener om en Polo, er den lækker og
> køre i eller føles den noget mindre end en Golf ??

Den er lækker - men den føles mindre end en Golf VI. Den føles større end en
Golf II.

> jeg havde en Golf 2
> TD fra 91 før Er der noget mindre bagageplads i forhold til den ??

Ja, Golfen har 345 ltr og den ny Polo har 270 ltr.

Når det så er sagt, så kører Polo´en efter min mening fint, og er på ALLE
måde en Golf II overlegen.., IMO.

Med en boks fra Landberg her i gruppen har den 130 hk, og så skal en Golf II
GTi 16V være dygtig for at følge dig på motorvejene ned gennem Europa -
specielt, hvis der er lidt bakker.

/Jan W Nielsen

Fra : Kim

Dato : 07-03-04 10:33

> [...]
II
> GTi 16V være dygtig for at følge dig på motorvejene ned gennem Europa -

Jeg må se om jeg kan undvære det bagageplads , for jeg kan se jeg får en
noget nyere bil i forhold til en brugt Golf IV så hvis der er lige så meget
plads inden i som i min gamle G2er , kan det fint gå. Det lydder også
lækker med det der Bokstuning + 25 hk. for 3995,-

Mvh. Kim H

Mvh. Kim

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 10:35

> [...]
> plads inden i som i min gamle G2er , kan det fint gå. Det lydder også
> lækker med det der Bokstuning + 25 hk. for 3995,-

Med mindre du kører med hovedet under armen holder maskinen fint til det -
det er íntet problem.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 11:08

On Sun, 7 Mar 2004 10:33:00 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

>Jeg må se om jeg kan undvære det bagageplads , for jeg kan se jeg får en
>noget nyere bil i forhold til en brugt Golf IV så hvis der er lige så meget
>plads inden i som i min gamle G2er , kan det fint gå.

Nordmændende finder Fabia som et bedre valg end Polo'en:
www.dinside.no/php/motor/biltester.php

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 11:19

> Nordmændende finder Fabia som et bedre valg end Polo'en:
> www.dinside.no/php/motor/biltester.php

Hvis det er en sammenligning mellem den "gamle Polo" og en Fabia er det
klart nok - Fabiaen har en langt bedre undervogn.

Men hvis det er en sammenligning mellem den nyeste Polo og en Fabia afhænger
det lidt af, om man vil give de lidt ekstra penge for et andet design og en
lidt anden kabine, der i Poloen har lidt mere "lækkerhedsfølelse".

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 11:26

On Sun, 7 Mar 2004 11:18:49 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Hvis det er en sammenligning mellem den "gamle Polo" og en Fabia er det
>klart nok - Fabiaen har en langt bedre undervogn.

Hvis nu du slog op og læste lidt på de nævnte link, ville du se, at
det var den nye model. Man skriver bl.a., at prisen er mere rimelig:

Mange alternativer
For det finnes alternativer som er både rimeligere og bedre utstyrt.
Fra eget hus kommer Skoda Fabia Comfort 1,4. Ikke bare er den bygget
på samme plattform som Polo, den er med en listepris på 154.710 kroner
sågar rimeligere. Utstyrsnivået er i tillegg bedre.

> [...]
>det lidt af, om man vil give de lidt ekstra penge for et andet design og en
>lidt anden kabine, der i Poloen har lidt mere "lækkerhedsfølelse".

Ken der ingen af dem in natura, men nordmændene skriver:
Men hva finish gjelder er den ikke blant de beste. Den er den beste.
Behagelige flater, og brytere med en distinkt følelse av kvalitet er
hva man finner. Å trykke på en knapp i Audi sin luksusbil A8 og i
Volkswagen Polo gir samme følelse.

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 15:25

> Hvis nu du slog op og læste lidt på de nævnte link

Det gjorde jeg - men brugte ikke mange sekunder der.

> Man skriver bl.a., at prisen er mere rimelig. [...]
> Behagelige flater, og brytere med en distinkt følelse av kvalitet er
> hva man finner.

Ganske som jeg skrev, ja.

Man skal så bare gøre op med sig selv, om man mener, det er pengene værd.
For mig ville det nok være det.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 15:28

On Sun, 7 Mar 2004 15:24:54 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Det gjorde jeg - men brugte ikke mange sekunder der.
>Ganske som jeg skrev, ja.

Men uden egentligt at vide, om der var tale
om en ny eller gl. model

>Man skal så bare gøre op med sig selv, om man mener, det er pengene værd.
>For mig ville det nok være det.

Okay - det var sgu overraskende!

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 15:42

> Men uden egentligt at vide, om der var tale
> om en ny eller gl. model

Jeg skrev om begge..

> Okay - det var sgu overraskende!

Du skal rigtig være efter mig, hva..?

Jeg skrev det indledningsvis fordi man ikke skal tro, man får HELT den samme
bil i Fabiaen. Kvaliteten er nok den samme - men fornemmelsen af lækkerhed
er ikke.

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 15:47

On Sun, 7 Mar 2004 15:41:56 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Du skal rigtig være efter mig, hva..?

Nej, nej - jeg skal nok droppe det.
Jeg smutter nemlig lige til Alsace i Frankrig om en lille time

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 17:41

> Nej, nej - jeg skal nok droppe det.
> Jeg smutter nemlig lige til Alsace i Frankrig om en lille time

Kanon - hav en rigtig, rigtig god tur..

/Jan W Nielsen

Fra : Mogens...

Dato : 09-03-04 21:21

On Sun, 7 Mar 2004 17:41:11 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Kanon - hav en rigtig, rigtig god tur..

Tak - men hvor var det koldt dernede
(Alsace)

/Mogens

Fra : Olesen

Dato : 07-03-04 17:48

>- Fabiaen har en langt bedre undervogn.

Laaangt bedre....hvordan ?

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-03-04 17:55

> Laaangt bedre....hvordan ?

Der er jo en hel generation til forskel på de to biler - og ikke en
generation af de små.

Fabiaen er stærkere i alle discipliner: Kurveegenskaber, slalom,
retningsstabilitet, sidevindsfølsomhed, etc, etc, etc. Jeg har KUN hørt om
forbedringer.

/Jan W Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 07-03-04 11:27

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Nordmændende finder Fabia som et bedre valg end Polo'en:
> www.dinside.no/php/motor/biltester.php

Er den nye Ibiza, Fabia og Polo mk 6 ikke mere eller mindre den samme bil?,
altså konstruktionsmæssigt

mvh
Rasmus

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 11:34

On Sun, 7 Mar 2004 11:26:52 +0100, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>Er den nye Ibiza, Fabia og Polo mk 6 ikke mere eller mindre den samme bil?,
>altså konstruktionsmæssigt

Jow, men forskellig karakter i NCAP grundet bl.a. udstyr og
karrosseriform

/Mogens

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 07-03-04 11:41

> Nordmændende finder Fabia som et bedre valg end Polo'en:

Jeg ville også vælge en helt ny Fabia st.car til kun 203.000 kroner med 1.9
TDI (101HK) dvs. kun 20.000 mere end en 2 år gammel polo. Jeg mener ikke at
et par gamle alufælge og lidt ekstraudstyr bør kunne tippe vurderingen over
til Polo'ens fordel når man tager i betragtningen at man har en hel ny bil,
med 2 års reklamationsret etc.

Så er problemet med bagagepladsen også løst, da st.car'en har 426 liters
bagaerum (dvs. større end både golf og polo). Desuden er st.car'en i Fabia
noget pænere end en ditto Polo/Golf.

/Henrik

Fra : Kim

Dato : 07-03-04 23:27

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
2
> TD fra 91 før Er der noget mindre bagageplads i forhold til den ??

Jeg har så idag (Søndag) været ude at prøve begge biler, Jeg så først
Poloen (2002 model 37000 km 1,9 TDI koksgrå) og alt så ud og kørte som nyt,
den gik rigtig godt bagefter prøvede jeg så Golfen fra 98 110 hk. TDI
Flashrød 155000 km. og her på denne kunne jeg godt se udvendig at den ikke
var hel ny mere, og i motorrummet var motor og gearkasse ved at være anløben
af ir , det så bestemt ikke ud som ny, derimod var kabinen indeni rigtig
lækker Sort/grå sportssæder Sort indtræk intet antydning af slid, motoren
blev startet, og jeg synes den vibrerede mere end Poloen, op i rattet,og ved
kørsel synes jeg den var en anelse mere død end 100 hk. Polo selv om den
skulle have 110 hk. men de gik begge godt, men Poloen som jo også er nyest
,gik nu bedst Jeg tror jeg køber Poloen , hvis nu lige den får en
tuningsbox på bliver bilen helt kvik. Ka n man ikke om nogle år skifte
stofbetrækket ud på sæderne ?? jeg kan ikke for godt lide de mønstrede sæder
, vil hellere have nogle med lækkert velourbetræk. Mvh. Kim

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-04 11:13

> [...]
sæder
> , vil hellere have nogle med lækkert velourbetræk. Mvh. Kim

Jeg går ud fra at vi taler om en Polo 9N, den nye model.

Du kan godt købe betrækket løst ved VW, men det er hundedyrt forvent ca
8500,- for et komplet indtræk til forsæder og bagsæder u. dørsider.
Der er nok ca. 3500 at spare i tyskland. Et bedre alternativ er dog at finde
en komplet kabine ved en ophugger, f.eks i tyskland da modellerne Trendline,
Comfortline og Highline ikke sælges i Danmark.
Comfortline og Highline har et mere komfortabelt indtræk, men om det er er
veleur tror jeg ikke, Highline har iøvrigt sportsæder.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===

Fra : Carsten Petersen

Dato : 14-03-04 02:16

> [...]
sæder
> , vil hellere have nogle med lækkert velourbetræk. Mvh. Kim

Poloen er også med pumpedysemotoren, hvilket giver en bedre motorgang og
karakteristik end 110'eren i Golfi'en.

Carsten

Endnu en udgydelse fra CP's PC!