Import af bil fra USA
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-03-04 10:02

Hvad kommer der af told/udgifter, hvis man henter en bil i USA?
Den skal bruges til reservedele, så der skal ikke plader på...

Udgifter:
bilens pris.
Transport hjem
Andet?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Møller

Dato : 07-03-04 11:39

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Hvad kommer der af told/udgifter, hvis man henter en bil i USA?
> Den skal bruges til reservedele, så der skal ikke plader på...

du får lige en mail
--
Møller

Fra : Lars Hørmann

Dato : 07-03-04 11:47

Jeg er da også interesseret!!

Lars Hørmann

Fra : Verner Johnsen

Dato : 07-03-04 13:01

On Sun, 7 Mar 2004 10:02:01 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvad kommer der af told/udgifter, hvis man henter en bil i USA?
>Den skal bruges til reservedele, så der skal ikke plader på...

> [...]

Jeg har ikke selv prøvet, men jeg kan henvise til:

<http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=134400&ov_id=200432&i=1&top=134398&action=vis#134400>

"Ved indførsel af brugte biler fra andre lande end EU-lande skal der
normalt betales told og moms. Tolden er 10 pct. og beregnes af
fakturaprisen plus fragt og forsikringsomkostninger.

Momsen er 25 pct og beregnes af fakturaprisen plus evt. told, fragt og
forsikringsomkostninger.

Brugte biler, der har været registreret i et land uden for EU, kan i
visse tilfælde indføres toldfrit eller til en lavere toldsats end den,
der normalt skal betales. Spørg Deres told- og skatteområde om de mere
præcise regler herfor."

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 07-03-04 20:00

> Hvad kommer der af told/udgifter, hvis man henter en bil i USA?
> Den skal bruges til reservedele, så der skal ikke plader på...

> [...]

Man kan ofte med fordel købe en amerikaner i Sverige i stedet. Så kan man
for det første se/prøve bilen inden man køber den og så kommer der ikke
10-15.000 kr i frimærker oven i handlen.

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-03-04 09:08

Ole Frederiksen wrote:
> Man kan ofte med fordel købe en amerikaner i Sverige i stedet. Så kan
> man for det første se/prøve bilen inden man køber den og så kommer
> der ikke 10-15.000 kr i frimærker oven i handlen.

Den er spritny, den bil der er i tankerne...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 09-03-04 21:04

On Mon, 8 Mar 2004 09:07:50 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Den er spritny, den bil der er i tankerne...

Til reservedele?

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-03-04 07:42

Mogens... wrote:

> Til reservedele?

Jep. Men ideen er næsten droppet igen...

--
Mvh. Morten Fruergaard