Opel og tandremme ;o)))
Fra : Ukendt

Dato : 06-03-04 18:31

halløj

Læste i sidste nummer af MOTOR at FDM nu slæber Õpel i retten på grund af at
deres tandremme stadig knækker før tid.
Noget med et af de 3 eksempler de vil prøvekøre hvor tandremmen er skiftet 3
gange inden for 90.000 Km og alligevel sprang den.

Motorreparation på mellem 25 og 45.000 Kr som Õpel ikke vil dække.

Forstår godt at de skal slæbes i retten, jeg synes det er noget svineri at
de ikke kan producere tandremme som kan holde det antal Km de egentlig er
specificeret til i henhold til serviceintervaller osv.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Krath

Dato : 06-03-04 18:35

> Forstår godt at de skal slæbes i retten, jeg synes det er noget
> svineri at de ikke kan producere tandremme som kan holde det antal Km
> de egentlig er specificeret til i henhold til serviceintervaller osv.

På tide mand!

På LO'en sprang kæden på de ca. 500 første biler v. omkr. 30.000 km fordi
kæden ikke blev tilpasset den forhøjede effekt fra 204hk/270nm til
377hk/568nm. Svjh. blev disse motorudskiftninger ikke dækket af Opel, som
blot anbefalede man satte en forstærket kæde i... den kæde som blev sat i, i
de sidste 450 producerede eksemplarer.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Snusken

Dato : 06-03-04 20:25

Ja, hver gang der kommer en ny generation Astra, tænker man, at NUUUU må
det da blive bedre..

mvh Eric
-------------------

Fra : Morten Juel

Dato : 06-03-04 21:01

> Forstår godt at de skal slæbes i retten, jeg synes det er noget svineri at
> de ikke kan producere tandremme som kan holde det antal Km de egentlig er
> specificeret til i henhold til serviceintervaller osv.

tjaa derfor jeg køber tandremme fra høyer.. de er sq aldrig sprunger for
mig..

/Juel

Fra : Christian Hansen

Dato : 07-03-04 01:52

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]
3
> gange inden for 90.000 Km og alligevel sprang den.

Serviceintervallet er stadig 60.000 km (dog kørte de en kort overgang med
90.000 km skift men gik tilbage). Så hvis folk ikke vælger at bruge et
autoriseret værksted til at få den skiftet er det sgu da klart den springer
"før tid", da denne information jo øjensynligt aldrig kommer ud til de små
værksteder.

> Motorreparation på mellem 25 og 45.000 Kr som Õpel ikke vil dække.

Ville jeg sgu heller ikke gøre hvis det ikke var blevet lavet på autoriseret
værksted.

Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 02:22

> [...]
> værksteder.

> Ville jeg sgu heller ikke gøre hvis det ikke var blevet lavet på

Jeg føler mig tryg ved at det ikke er os men en domstol der skal afgøre det

--
Tom

Fra : Per O. Madsen

Dato : 07-03-04 12:45

> [...]
> de ikke kan producere tandremme som kan holde det antal Km de egentlig er
> specificeret til i henhold til serviceintervaller osv.

Jeg, og med det i mente kan det undre mig at der overhovedet er nogen som
køber en Opel. Men der er selvfølgelig altid nogle dummernikker som støtter
et firma, selv om det fører en absolut kundefjendsk politik. Jeg fatter ikke
at der overhovedet er nogen som køber biler hos dem før de viser bare en
smule imødekommenhed.

Per O.

Fra : Henrik B.

Dato : 07-03-04 23:02

Per O. Madsen wrote:
[...]
::
[...]

Det er der jo også færre og færre der gør.

M.v.h.