BMW eller Ford privat leasing?
Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 17:38

Er der nogen hér, der har prøvet det som privatperson ?
(ej som firmabil)

http://bor.x-cago.com/bmg/20031103/pages/03005/articles/BMG-20031103-03005001.pdf
www.bmw.dk/finansiering/en_artikkel.asp?id=837

/Mogens

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 08:22

On Sat, 06 Mar 2004 17:38:05 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Er der nogen hér, der har prøvet det som privatperson ?
>(ej som firmabil)

Tænkte det nok - ingen har prøvet, så udbredelsen er til at overse.
Sydpå er der mange, der kører på dén måde.

Og nu vil jeg "køre" til Frankrig

/Mogens

Fra : KLM

Dato : 07-03-04 09:56

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Tænkte det nok - ingen har prøvet, så udbredelsen er til at overse.

høhø, hvis du kan udlede det på et tidsrum på 17 timer i en nyhedsgruppe som
måske læses af under en 1 % af den samlede befolkning i weekenden, er det
ssgu meget godt klaret.

Hvad er det præcist du mangler at få at vide omkring leasing som
privaterpson som din revisor, BMW forhandler eller lignende ikke kan svare
på?

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 10:03

On Sun, 7 Mar 2004 09:56:12 +0100, "KLM" <virkerikke@no.com> wrote:

>høhø, hvis du kan udlede det på et tidsrum på 17 timer i en nyhedsgruppe som
>måske læses af under en 1 % af den samlede befolkning i weekenden, er det
>ssgu meget godt klaret.

Nu sker der jo ret meget i denne gruppe på dén tid. Dels skrives der
en del, men der læses altså af endnu flere, hvoraf nogle kommenterer
netop dé områder, de kender til (og kun dé)

>Hvad er det præcist du mangler at få at vide omkring leasing som
>privaterpson som din revisor, BMW forhandler eller lignende ikke
>kan svare på?

Jeg ville høre om hele forløbet -> af med den gamle bil i bytte med en
ny privatleasede udgave, som jo ikke er i eens varetægt. Iøvrigt er
det de færreste private, som har revisorforbindelser, ligesom man
næppe får den fulde sandhed hos BMW-/Ford-sælgeren !

Din "stemmeføring" kunne tyde på, at du ikke var tilfreds med dagens
resultat i F1...

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-03-04 11:59

On Sun, 07 Mar 2004 10:02:55 +0100, Mogens...
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

[snip]
>Jeg ville høre om hele forløbet -> af med den gamle bil i bytte med en
>ny privatleasede udgave, som jo ikke er i eens varetægt.

Vil de sige at du leaser en bil, som du ikke kan køre i? Det lyder da
dumt.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 12:18

On Sun, 07 Mar 2004 11:58:53 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Vil de sige at du leaser en bil, som du ikke kan køre i? Det lyder da
>dumt.

Jeg vil foreslå, at du læser de link, jeg henviser til. På dén måde
kan du minimere fejltagelse i opfattelsen
Man ejer ikke bilen, men "låner" den blot ved at betale omkostninger
til drift mm.

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 07-03-04 12:22

On Sun, 07 Mar 2004 12:18:22 +0100, Mogens...
> [...]

>kan du minimere fejltagelse i opfattelsen
>Man ejer ikke bilen, men "låner" den blot ved at betale omkostninger

Ja. Du låner (rettere lejer) den - derved får du den også i din varetægt
- hvilket du påstod, du ikke gjorde.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 12:27

On Sun, 07 Mar 2004 12:21:52 +0100, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Ja. Du låner (rettere lejer) den - derved får du den også i din varetægt
>- hvilket du påstod, du ikke gjorde.

OK - du er altså jurist
(detaljer)

/Mogens

Fra : AA

Dato : 07-03-04 10:00

For mig er det i høj grad et følelsesmæssigt spørgsmål - jeg vil helst eje
selv da jeg behandler mine biler som skulle de hole 25 år - men i praksis
har jeg dem max. 5 år - og egentligt kan det være ligegyldigt om man ejer
eller leaser.

Mon ikke det vinder frem med tiden?

newsvj40tr5piq7tcln5ghoncrv66actc335@4ax.com...

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 11:51

Mogens... wrote:
> Er der nogen hér, der har prøvet det som privatperson ?
> [...]

Ikke prøvet, nej. Men jeg overvejer det seriøst - for stort set samme pris
som jeg giver for at eje bilen, forsikre den, pleje den, tabe værdi på den
osv osv. - kan jeg få en ny bil hvert andet år uden bekymringer om service,
forsikring etc.

Jeg vil ihvertfald undersøge det grundigt inden jeg skriver under på en ny
slutseddel igen...

/Jesper

Fra : Mogens...

Dato : 07-03-04 11:57

On Sun, 7 Mar 2004 11:50:50 +0100, "Jesper Thomsen"
<x9jepHOSThomsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>osv osv. - kan jeg få en ny bil hvert andet år uden bekymringer om service,

Præcis - også min udregning...

>Jeg vil ihvertfald undersøge det grundigt inden jeg skriver under på en ny
>slutseddel igen...

Samme her.
Tricket er IMO at "aflevere" den gamle bil og på dén måde betale forud
for en måneds-/årrække. Det ville være okay for mig...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-04 12:13

Mogens... wrote:

> Samme her.
> Tricket er IMO at "aflevere" den gamle bil og på dén måde betale forud
> for en måneds-/årrække. Det ville være okay for mig...

Umiddelbart (uden at have undersøgt det...) vil jeg tro at det sagtens kan
lade sig gøre - ellers bliver det vist svært at få eksisterende bilejere med
på "vognen"
Den kan jo sælges som brugt-bil ganske almindeligt som alle andre bilsælgere
gør...

Jeg vil tro man kan give sin eksisterende bil som hel eller delvis betaling
for den leasingydelse/udbetaling der som regel skal falde når man skriver
kontrakten... Jeg kan ihvertfald ikke se nogen valid grund til at det ikke
skulle kunne lade sig gøre?

/Jesper