Bremsen hugger i det...
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 05-03-04 23:06

Mine bremser har det med at 'hugge' lidt i det når jeg bremser, og det
er en anelse irriterende.
Det virker som om skiverne er skæve?

Hvad koster nye skiver og klodser foran til sådan en volvo?`
Kan man rette op på evt. skævhed for en billig penge uden at skulle
investere i nye skiver?

--
-Lasse-
Volvo 740 2,3 GL AUT. årgang 1987

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-03-04 23:15

Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk (Lasse Leegaard) skrev :

>Hvad koster nye skiver og klodser foran til sådan en volvo?`

Hvaff'en volvo ?

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 05-03-04 23:16

<jan@stevns.net> wrote:

> Hvaff'en volvo ?

Volvo 740 2,3 GL AUT. årgang 1987
Som der stod i min .sig... men den er vel blevet sorteret fra :)

--
-Lasse-

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 08:14

Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk (Lasse Leegaard) skrev :

>Volvo 740 2,3 GL AUT. årgang 1987
>Som der stod i min .sig... men den er vel blevet sorteret fra :)

det var den nemlig ....

men: for at vende tilbage til dit ? - hvis dine skiver ser fine ud,
lyder det mest som om de slår sig lidt.

(jeg mener nu ikke at have hørt det er et problem på völlerne)

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 06-03-04 15:25

<jan@stevns.net> wrote:

> men: for at vende tilbage til dit ? - hvis dine skiver ser fine ud,
> lyder det mest som om de slår sig lidt.
Slår sig? Hvad betyder det helt konkret?
Problemet er der både når den er kold og varm...
Har lige været ude og trille en tur på ca 40 km - nu er bremserne også
begyndt at pibe - er det farligt?

Trænger de bare til at blive skiftet?

--
-Lasse-

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 15:34

Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk (Lasse Leegaard) skrev :

>Slår sig? Hvad betyder det helt konkret?

At din skive, er blevet en smuler skæv, a'la en bøjet fælg på en cykel

>Problemet er der både når den er kold og varm...
>Har lige været ude og trille en tur på ca 40 km - nu er bremserne også
>begyndt at pibe - er det farligt?
ikke specielt - men du bør da vidst få dem kigget nøjere efter i
sømmene.

>Trænger de bare til at blive skiftet?

muligtvis.

Fra : bme

Dato : 05-03-04 23:16

> Hvaff'en volvo ?

har du lidt travlt her til aften

(hint, tjeck hans signatur......)

by the way, kommer der tekst til motorudskiftningen på ascona'en?

/bo

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 08:35

"bme" <bms@post10.tele.hej> skrev :

>har du lidt travlt her til aften

Nope , jeg havde bare fået slået signaturvisning fra.

>(hint, tjeck hans signatur......)

point taken

>by the way, kommer der tekst til motorudskiftningen på ascona'en?

Tænker du på de række billeder der allerede ligger på siderne ?
http://www.dkfritidbil.dk/howto/motor_ascona/nymotor.htm

Hvis du tænke på den ascona jeg mangler en motor til - såehh, mangler
jeg også Ascona'en ;)

Fra : bme

Dato : 06-03-04 09:34

> Tænker du på de række billeder der allerede ligger på siderne ?
> http://www.dkfritidbil.dk/howto/motor_ascona/nymotor.htm

jeps.

> Hvis du tænke på den ascona jeg mangler en motor til - såehh, mangler
> jeg også Ascona'en ;)

hmmm, det problem havde jeg lige overset - har ikke været så aktiv på dfb
den seneste tid (tekniske probs) og retentionen på CC's newsserver er ikke
helt god nok efter min mening.

fortsat god weekend

/bo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-04 11:39

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvis du tænke på den ascona jeg mangler en motor til - såehh, mangler
> jeg også Ascona'en ;)

Altså for at opsummere:
Du mangler en Ascona der mangler en motor.
Derudover mangler du en motor.

<klør_mig_i_nakken.avi>

Kigger lidt på denne:

<de_er_skøre_på_stevns.avi>

og løber væk og gemmer mig.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 12:03

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>Altså for at opsummere:
>Du mangler en Ascona der mangler en motor.
>Derudover mangler du en motor.

Lad os rekapitulere : Jeg havde kigget en Ascona B fra 76 ud, smo jeg
ville hive hjem, og lave klar til brormanden mindste knægt.

Ingen forvirring så langt.

Den burde have en rigtig motor, istedet for en sølle 16.SH'er - ergo,
jeg ville bare droppe en 2.0SH i hullet (det er der inden ben i ...)

Og så gik tingene i fisk !

><klør_mig_i_nakken.avi>

Samme her - for jeg havde jo lige smidt en maskine ud til skrot.

Og så var den bemeldt Ascona ikke 2 potter pis værd , så den blev
droppet igen

Ved nærmere (?) eftertanke, mangler jeg jo ikke en skid alligevel

>Kigger lidt på denne:

><de_er_skøre_på_stevns.avi>

>og løber væk og gemmer mig.

Høhø - jeg laver sgu' da bare lige en sierra til møgungen istedet
for - *det* er der ingen ben i , alt haves jo lige ved hånden

Bil ? Check !
Motor ? Check !
Lyst ? Check !

Men - jeg skal nok lige lægge en almindelig sløv 1.6 motor i bilen ,
ellers får han jo en fartbøde, første gang han nyser ;)

Hjalp det på forvirringen ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-03-04 14:08

> [...]
>

> Men - jeg skal nok lige lægge en almindelig sløv 1.6 motor i bilen ,
> ellers får han jo en fartbøde, første gang han nyser ;)

God ide, de kan flytte sig hvis man spørger dem pænt

> Hjalp det på forvirringen ?

Check !

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Klaus A

Dato : 06-03-04 10:43

"Lasse Leegaard" <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad koster nye skiver og klodser foran til sådan en volvo?`
> Kan man rette op på evt. skævhed for en billig penge uden at skulle

Priser findes her. Kan kun anbefale dem.
http://www.spare-parts.dk/html/kataloger.html

Min 240 '87 har lidt af set samme, men den har stået stille i en måned med
rustne skiver til følge. Hvis der er lidt kanter på kan de slibes ned.

Klaus A

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 06-03-04 15:25

Klaus A <dknews@FJERNESautzen.com> wrote:

> Min 240 '87 har lidt af set samme, men den har stået stille i en måned med
> rustne skiver til følge. Hvis der er lidt kanter på kan de slibes ned.
Men vil det problem ikke forsvinde af sig selv efter noget tids kørsel
(og bremsning)?

--
-Lasse-

Fra : Klaus A

Dato : 08-03-04 14:29

> Men vil det problem ikke forsvinde af sig selv efter noget tids kørsel
> (og bremsning)?

Det er næsten væk på min, men jeg må nok igang med at slibe det sidste væk.

Klaus