Jeg forelskede mig lige kortvarigt i en BM~
Fra : Thomas

Dato : 05-03-04 21:54

Hej NG

Lige en lille historie fra hverdagen.

Jeg faldt lige over en billig BMW 316 fra 1996 på bilbasen, løftede røret,
ringede til Topdanmark hvor jeg har min motorcykel forsikret.

Svaret var:
Kasko: 23000,-
Ansvar alene 14600,-.....

og begge typer krævede at jeg fik min indboforsikring med over og mine 5 års
ancinitet fra motorcykel var medregnet!!!!

Begrundelse: Det var en højrisiko bil. Og grunden til at ansvar også var så
høj, var at hvis bilen blev stjålet og tyven lavede skader på andre, skulle
den dække det!

TAK FOR KAFFE siger jeg bare

Mvh

Thomas

Fra : chr

Dato : 05-03-04 21:59

"Thomas" <bambanosREMOVE@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Begrundelse: Det var en højrisiko bil. Og grunden til at ansvar også var

> høj, var at hvis bilen blev stjålet og tyven lavede skader på andre,

jeg checkede lige mit selskab for sjov....

Bilen: Bmw 3`er coupe 316 i

Helårlig præmie 6029
(Præmien stiger ikke i forbindelse med skader)

Gældende præmietrin 8
Selvrisiko ved skader 2160

Selvrisiko ved skader som følge af brand, kortslutning, lynnedslag
eksplosion, tyveri, røveri, nedstyrtning af genstande på bilen samt skade på
bilens glas
2160
(Selvrisikobeløbene indexreguleres med basisår 2004)

Hvis bilen udlånes til fører under 25 år, opkræves ekstra selvrisiko på:
2160

Præmien er inklusiv vejhjælp

Evt. anhængertræk er medforsikret uden merpræmie.

Bemærk! Der kan ikke tegnes bilforsikring uden, at der samtidigt tegnes/er
tegnet enten familie- eller husforsikring.

(Du er elitebilist, hvis du har haft bil i eget navn i 5 år eller mere, og
der ikke har været skader, som medførte forhøjelse af præmien.)

Fra : Thomas

Dato : 06-03-04 08:56

"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

> jeg checkede lige mit selskab for sjov....
>

> Bilen: Bmw 3`er coupe 316 i
>
> Helårlig præmie 6029
> (Præmien stiger ikke i forbindelse med skader)

Hej

Det lyder billigt. Vil du måske også afsløre et navn på dit selskab

Mvh

Thomas

Fra : chr

Dato : 06-03-04 10:39

> "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote in message

> Hej
>
> Det lyder billigt. Vil du måske også afsløre et navn på dit selskab

som nævnt før: www.bauta.dk eller www.runa.dk der følger også et falck
abb. med i prisen...

Chr.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 05-03-04 22:01

Thomas skrev:

> Jeg faldt lige over en billig BMW 316 fra 1996 på bilbasen, løftede røret,
> ringede til Topdanmark hvor jeg har min motorcykel forsikret.

> [...]

Det er jo helt til grin; har sådan en fætter ikke kun i omegnen af 100 hk?
Måske tænker de bare, at en Bimmer er et førstevalg for en Brian?

Vh

Morten

Fra : Thomas

Dato : 06-03-04 10:38

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> wrote in message

> Det er jo helt til grin; har sådan en fætter ikke kun i omegnen af 100 hk?
> Måske tænker de bare, at en Bimmer er et førstevalg for en Brian?

Ja det er jo det der netop er det grinagtige, at de ikke kan differentiere.
Bilen har vist 102 hk Når de siger at BMW'ere er udsat for tyveri, er
det nok fordi at tyvene ved hvad de går efter. Men igen, så er de heller
ikke dummere end at de ved at der bliver ikke meget vild kørsel i en 316!!
så med mindre nogen viser mig nogle statistikker, nægter jeg simpelthen at
tro på at den er mere i farezonen for at blive stjålet end en Corolla !.

Jeg kan godt se at 320'ere og 325'ere osv.. er en helt anden sag

Men i de andre indlæg kan jeg nu se at der findes mere medgørelige
forsikringsselskaber

Mvh

Thomas

Fra : AA

Dato : 06-03-04 11:09

Jeg har haft BMW gennem en årrække og kan sige at reservedelspriserne er
sænket MASSIVT her indenfor det sidste år - karoseridele til fx. E46 er
faktisk mere end halveret i pris. Jeg tror det vil vise sig på
forsikringspræmierne hen af vejen.

Jeg er selv elitebilist og bestemt i lavricikogruppen men måtte også
forhandle lidt med Fair før de tog min 320``er - tyveri er IMHO ikke et
større problem på en nyere BMW end på andre - der er startspærre mv. så den
er ikke lige til at få igang.

Min egen holder altid på vor grund - med en stor vagthund i haven så det er
intet problem i mit tilfælde

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 22:04

> [...]
>
> Begrundelse: Det var en højrisiko bil. Og grunden til at ansvar også var

> høj, var at hvis bilen blev stjålet og tyven lavede skader på andre,

Nå men Suzuki laver da også gode biler

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-04 22:32

> [...]
års
> ancinitet fra motorcykel var medregnet!!!!

Hej Thomas,

Hvis Du kan blive kunde hos Runa, så slipper Du væsentlig billigere også med
Mc´en, jeg giver 6500,- for en BMW 318i Touring fra 97, og 3500,- for en
kawasaki GPX600r ligeledes fra 97.

Dannie
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75

Fra : AA

Dato : 06-03-04 09:17

Prøv FAIR jeg giver 6100,- for en BMW 320 Touring 2001 helårligt m
selvrisiko 5500,-

Fra : hans

Dato : 06-03-04 09:36

Puha da! Det lyder da meget dyrt. Har selv en BMW E46 318i fra sep 2000 og
betaler hos TRYG 6800 kr om åren incl. kasko!

Mvh
hans

Fra : Thomas

Dato : 06-03-04 14:09

"hans" <boschjac@hotmail.com> wrote in message
> Puha da! Det lyder da meget dyrt. Har selv en BMW E46 318i fra sep 2000 og
> betaler hos TRYG 6800 kr om åren incl. kasko!
>
> Mvh
> hans

Hej

Det lyder knagme billigt. Men til dig og de andre der har de her utroligt
billige forsikringer: Har i både sommerhus-, bådforsikringer og andet, som I
har kunne forhandle med forsikringsselskabet om? Jeg har kun min
motorcykelforsikring et par få andre (bor kun til leje) , og de er i den
billige ende. Så hvis man skal forhandle sig frem til disse lave priser, har
jeg et stort problem. Jeg er over 30 men i dag spiller alder måske slet ikke
så meget ind? Mener jeg det gjorde førhen

Mvh

Thomas

Fra : P. Blom

Dato : 06-03-04 15:18

En ulykkesforsikring, en indboforsikring og en bil og/eller mc forsikring,
så er kravene opfyldt for de fleste selskabers rabatordninger...

God weekend...

/Patrick