/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
dygtige mekanikere.
Fra : chr


Dato : 05-03-04 21:22

Ja 83% lortearbejde...

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=258528/



Måske man skulle til at indgå en rep. kontrakt med de punkter som skal
opfyldes FØR man sender sin bil på værksted...så kan man altid henholde til
punkter i kontrakten der ikke er opfyldt, og derved trække betalingen.



 
 
Bjørn Jørvad (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 05-03-04 21:28


"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
news:c2ampk$ipg$1@news.net.uni-c.dk...
> Ja 83% lortearbejde...
>
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=258528/
>
>
>
> Måske man skulle til at indgå en rep. kontrakt med de punkter som skal
> opfyldes FØR man sender sin bil på værksted...så kan man altid henholde
til
> punkter i kontrakten der ikke er opfyldt, og derved trække betalingen.

Hmmmm .... normalt når der klages over dårligt arbejde/varer mv., skælder
man altid ud på virksomhederne/firmaerne (og ikke medarbejderne som
vitterlig laver et lortearbejde).

Skal man så ikke gøre det, når det specielt omhandler dårligt udført arbejde
på et bilværksted..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



chr (05-03-2004)
Kommentar
Fra : chr


Dato : 05-03-04 21:36



> >
> >
> >
> > Måske man skulle til at indgå en rep. kontrakt med de punkter som skal
> > opfyldes FØR man sender sin bil på værksted...så kan man altid henholde
> til
> > punkter i kontrakten der ikke er opfyldt, og derved trække betalingen.
>
> Hmmmm .... normalt når der klages over dårligt arbejde/varer mv., skælder
> man altid ud på virksomhederne/firmaerne (og ikke medarbejderne som
> vitterlig laver et lortearbejde).
>
> Skal man så ikke gøre det, når det specielt omhandler dårligt udført
arbejde
> på et bilværksted..?
>
Jeg mener helt klart at det er arbejdsgiver som skal indføre nogle kvalitets
kontroller når de bliver opmærksom på sjusk, FDM har jo lavet denne
undersøgelse før, og nu falder branchen igennem med et KÆMPE brag!!, det er
helt klart et ledelses problem på det enkelte værksted, ledelsen vil ikke
gøre noget ved et problem de kender til, og sørge for den relevante
kontrolmekanisme/procedure bliver indført.

http://www.fdm.dk/altombiler/billeder/testcenter/skadekontrol2003/Skadekontrol.jpg

http://www.fdm.dk/altombiler/billeder/testcenter/skadekontrol2003/maerkerne.jpg



Bjørn Jørvad (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 05-03-04 21:38


"chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> skrev i en meddelelse
news:c2anlb$j0o$1@news.net.uni-c.dk...

KLIP

> Jeg mener helt klart at det er arbejdsgiver som skal indføre nogle
kvalitets
> kontroller når de bliver opmærksom på sjusk, FDM har jo lavet denne
> undersøgelse før, og nu falder branchen igennem med et KÆMPE brag!!, det
er
> helt klart et ledelses problem på det enkelte værksted, ledelsen vil ikke
> gøre noget ved et problem de kender til, og sørge for den relevante
> kontrolmekanisme/procedure bliver indført.
>
>
http://www.fdm.dk/altombiler/billeder/testcenter/skadekontrol2003/Skadekontrol.jpg
>
>
http://www.fdm.dk/altombiler/billeder/testcenter/skadekontrol2003/maerkerne.jpg

Så er vi enige.

Medarbejderne er ganske sages- og ansvarsløse...;-(

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Olesen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 05-03-04 22:09


"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse
news:4048e52a$0$13967$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> Medarbejderne er ganske sages- og ansvarsløse...;-(

-for det er værkføreren på kontoret, som laver arbejdet på bilen..



Martin Johansen [600~ (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-03-04 22:50

On Fri, 05 Mar 2004 22:08:42 +0100, Olesen wrote:

>> Medarbejderne er ganske sages- og ansvarsløse...;-(
>
> -for det er værkføreren på kontoret, som laver arbejdet på bilen..

Og diktere, at nu skal de satme rubbe sig ellers falder der brænde ned...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Olesen (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 05-03-04 22:54


"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.03.05.21.49.43.480291@website.invalid...
> On Fri, 05 Mar 2004 22:08:42 +0100, Olesen wrote:
>
> >> Medarbejderne er ganske sages- og ansvarsløse...;-(
> >
> > -for det er værkføreren på kontoret, som laver arbejdet på bilen..
>
> Og diktere, at nu skal de satme rubbe sig ellers falder der brænde ned...

De dygtigste på gulvet vil få arbejdet lavet i en ruf og udført med omhu.
Tid er ikke altid et spørgsmål om det udførte arbejde.



Henning (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 05-03-04 21:56

On Fri, 5 Mar 2004 21:21:43 +0100, "chr" <ASK@FORDOMAIN.dk> wrote:

>Ja 83% lortearbejde...
>
>http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=258528/
>
>
>
>Måske man skulle til at indgå en rep. kontrakt med de punkter som skal
>opfyldes FØR man sender sin bil på værksted...så kan man altid henholde til
>punkter i kontrakten der ikke er opfyldt, og derved trække betalingen.

En lidt "omvendt" historie... En veninde ville sælge sin knap 4 år
gamle Polo til en anden veninde. For at undgå uvenskaber enedes de om
at dele udgiften til en FDM-undersøgelse, bilen skulle derefter have
udbedret de fejl og mangler der måtte være.
Der kom en flot 14 sider rapport fra FDM med en del kritikpunkter...
Bl.a. var der rust på lydpotten (ikke gennemtæret eller det der
ligner, men der var rustpletter), der var rustpletter på
bremseskiverne, en ikke-nærmere defineret slange i motorrummet sad løs
(returslangen fra køleren var hoppet ud af en clips, lige til at
trykke ind igen!) og andre små latterlige ting! For to ukyndige piger
var det lige til at græde over, på værkstedet kunne værkføreren blot
grine af rapporten og fortælle de havde mange af den slags "oprørte"
mennesker efter reparationer på værkstedet.
Såe - hvis FDM mener at en rustplet på en bremseskive er nok til at
reparationen "dumper" så forstår jeg godt de 83%!
Behøver jeg fortælle, at bilen bestod syn 3 mdr. senere med bravour og
de to piger stadig er bedte veninder i dag



Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste