Nitro 3000, V-Power, Dynamic etc.
Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 05-03-04 15:20

Med fare for at tage et emne op, som måske har været diskuteret tidligere:

Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?

Er det fup eller fakta?

--
Vh

Morten

Fra : Brian S Jensen

Dato : 05-03-04 16:20

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
> lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?

Mest fup og lidt fakta (især på ældre biler) - svært at bevise - troen
flytter bjerge

Sådan sagt i meget korte træk

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 05-03-04 16:24

> Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
> lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?
> Er det fup eller fakta?

Medmindre din motor tilhører den lille del af bilparken, der kokser til, og
du samtidig aldrig giver den lidt gas på motorvejen, så undlad at køben
benzinen.

Jeg har for TV-Avisen og i samarbejde med FDM testet brændstoffet på en
"normal" motor. Der er ingen effektforskel.

Shell V-Power almindelig 95 oktan med lidt mere renseadditiv - og efter min
mening primært et reklamestunt, der skal dæmme op mod lavprisselskabernes
vækst.

/Jan W Nielsen

Fra : Møller

Dato : 05-03-04 20:16

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
> lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?

Jo da det har været med til at hæve aktiekursen lidt på de enkelte
selskaber, men herudover har det vist ikke været muligt at påvise nogen
virkning, hverken på markedsandele eller effekt på motorer.
Så spar du bare de 20-30 øre pr liter kom dem i en sparegris og brug dem
næste gang du skal købe sikkerhedsudstyr, så har du måske råd til at købe
kvalitetsvarer. Men det gør du sikkert i forvejen. )
--
Møller

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-03-04 20:44

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev :

>Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
>lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?

På sådan et beskedent udvalg af biler, er de fancy typer brændstof
skam prøvet - og jeg kan ikke mærke en disse forskel - det er pengene
lige ud af vinduet (hvis du spørger mig)

Fra : Olesen

Dato : 05-03-04 22:11

> [...]
>
> Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
> lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?

Det er dyrere men du får en god fornemmelse i maven med fuld tank V-power
eks..

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-03-04 00:21

Olesen skrev:

> Det er dyrere men du får en god fornemmelse i maven med fuld tank V-power
> eks..

Hehe, sikkert. men efter tråden at dømme, tror jeg, at jeg kan få en lige så
god fornemmelse i maven ved at spare ørerne og købe en Yankie-bar for
pengene - og tanke på Metax, som jeg plejer (selv om jeg er gal over, at
deres bilvask har ridset min bil).

Vh

Morten

Fra : N I E L S

Dato : 06-03-04 03:22

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev

> Er det fup eller fakta?

Jeg talte med en som har test-kørt det i 1½ år. (Hydro-Texaco) Han påstår at
bilen kører længere pr liter på Lux. Er der ikke osse noget med at det har
en rensende effekt for motoren...?

N I E L S

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 06-03-04 14:23

On Fri, 5 Mar 2004 15:19:37 +0100, "Morten Højgaard Roth"
<mhroth@ruc.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
>lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?

Tja,

En af mine kammerater havde en Mitsubishi Galant fra 92. Til tider
vekslede han mellem 95-92 oktan afhængigt af hvad pengepungen kunne
række til.

Og han har da kunne berette at bilen altså fik lidt bedre
accelerationsevne ved at bruge det der Nitro3000 fra tid til anden.
Dette set i forhold til når at han kørte med 95 Oktan. Men ok kan jo
godt tænkes at såden en gammel Galant er blevet lidt sort indeni.
Flemming Jacobsen

Fra : Johnt

Dato : 07-03-04 17:10

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg syntes at jeg oplever en bedre motorgang, og bilen hakker ikke i det når
den er kold.

Problemet skyldes nok at bilen primært bliver brugt ture i Kbh og omegn.

Jeg er glad for V-power, og de få kroner det koster ekstra er ligegyldigt i
de samlede omkostninger ved at have bil.

Hilsen

Johnt

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-04 10:43

> [...]
>
> Er der nogle herinde, der tanker de nye benzintyper som fx V-power, der
> lover ekstra acceleration etc? Kan I mærke nogen forskel?

Jeg tankede Nitro3000 i en periode (10-15 fulde tanke), og mærkede ingen
forskel overhovedet.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Peter Nielsen

Dato : 09-03-04 18:43

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:<404d91ac$0$55924$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> wrote in message

> Hej
Jeg har prøvet Shell V-Power i et stykke tid, og har ikke kunnet mærke
forskel. Derimod kører min bil meget bedre med tysk Shell V-Power. Men
det er jo nok fordi den tyske version er oktan-100 benzin.
Peter N.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-04 09:04

"Peter Nielsen" <mons@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> forskel. Derimod kører min bil meget bedre med tysk Shell V-Power. Men
> det er jo nok fordi den tyske version er oktan-100 benzin.

Jeg kan ikke forstille mig at en alm. bil optimeret til 95 skulle få nogen
som helst fordel af højere oktan.
En voldtunet bil måske.

--
mvh/rg. Christian
Her skulle der have stået

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-04 09:59

> Jeg kan ikke forstille mig at en alm. bil optimeret til 95 skulle få nogen
> som helst fordel af højere oktan.
> En voldtunet bil måske.

Nogle gange har de - men det er ufatteligt lidt. For eksempel 1-3 hk på en
1,8´er.

--
/ Jan W Nielsen