Benzin tryks regulator ?
Fra : Jan Larsen

Dato : 04-03-04 20:01

Hej.

Det drejer sig om en Sierra 1.6 1986.

Jeg har sat et benzinfilter imellem benzin tryks regulator og
karburator pga. af problemer med motoren går ud, og der fandt jeg ud
af benzintilførelsen ikke kan følge med (løber tør) i benzinfilteret,
benzinpumpen er skiftet, kan man måle den (benzin tryks regulator) om
den er defekt, inden jeg roder med benzintanken, fordi jeg tror den er
stoppet til.

NB.

Jeg kender ikke navnet på dansk, men på engelsk.

Fuel Pressure Regulator = Benzin tryks regulator ?

Med Venlig Hilsen

Jan H Larsen

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 05-03-04 08:20

"Jan Larsen" <jan-larsen@stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> benzinpumpen er skiftet, kan man måle den (benzin tryks regulator) om
> den er defekt, inden jeg roder med benzintanken, fordi jeg tror den er

En benzintryksregulator, kontrolleres med en trykmåler..... På din Sierra
vil jeg gætte på, at trykket bør ligge i omegnen af 200 mBar, men du bør
kontrollere hvilket tryk den skal gå med... Om det afviger 100 mBar tror jeg
ikke betyder noget som helst, sålænge man bare kører almindeligt i den.
SU-karburatorer skal køre med 100-150 mBar, webere med ca. 300 mBar og begge
fungerer oftest upåklageligt på den samme pumpe som f.eks. giver 200 mBar.
På racerbilen regulerer vi trykket op, når motoren arbejder, for at sikre at
karburatorerne ikke køres tomme, men det er ikke nødvendigt på din Sierra.

Mvh. Mikael Kristiansen