/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Totaktsolie i diesel
Fra : Ulrich


Dato : 04-03-04 19:56

Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
Jeg vil sgu prøve på min HDi'er


--
Hygge Ulrich



 
 
Peter König (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter König


Dato : 04-03-04 20:23


"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> Jeg vil sgu prøve på min HDi'er


Jaaa - jeg ville IKKE gøre det !

MVH Peter König



Ulrich (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich


Dato : 04-03-04 21:04


"Peter König" <pommer-konigXXX@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:HmL1c.4696$RQ2.3110@news.get2net.dk...
>
> "Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> > Jeg vil sgu prøve på min HDi'er
>
>
> Jaaa - jeg ville IKKE gøre det !

OK, er der en forklaring?


--
Hygge Ulrich



Peter König (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter König


Dato : 04-03-04 22:38


"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:40478bb8$0$27440$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> OK, er der en forklaring?
>

Du "forurener" dieselolien og derved belaster du højtrykssystemet.
Du har jo netop en blødere motorgang idet du har en HDI motor - jeg kunne
måske forstå det hvis du havde en gammel golf I diesel. Din HDI motor er
anpasset 100 % fordi den skal køre med så højt tryk i dit brændstofssystem
og det er selvfølgelig til det brændstof du kan tanke på tankstationerne -
ikke diesel med 1-2 % 2-taktsolie.
Der skal så lidt til før du "ødelægger " en HDI motor - så tænk dig om.


MVH Peter König



AA (04-03-2004)
Kommentar
Fra : AA


Dato : 04-03-04 20:51

0,5 til 1%
"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> Jeg vil sgu prøve på min HDi'er
>
>
> --
> Hygge Ulrich
>
>



Ulrich (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich


Dato : 04-03-04 21:04

Super


--
Hygge Ulrich


"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
news:404788c7$0$13980$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> 0,5 til 1%
> "Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> > Jeg vil sgu prøve på min HDi'er
> >
> >
> > --
> > Hygge Ulrich
> >
> >
>
>



Ukendt (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 19:35



> Super

= 98 oktan

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Sonil (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Sonil


Dato : 04-03-04 21:34

> Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> Jeg vil sgu prøve på min HDi'er

Kan du ikke lige forklare hvad det skulle hjælpe mod ?
Jeg har en std. VW tdi 90 hk.

Mvh
Søren



Ulrich (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Ulrich


Dato : 04-03-04 21:55


"Sonil" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:c282t5$bp0$1@news.net.uni-c.dk...
> > Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> > Jeg vil sgu prøve på min HDi'er
>
> Kan du ikke lige forklare hvad det skulle hjælpe mod ?
> Jeg har en std. VW tdi 90 hk.

Det skulle smøre pumpe og dysser, og give en blødere motorgang.


--
Hygge Ulrich



Mark Sandberg (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 04-03-04 22:00

"Sonil" skrev i en meddelelse:

> Kan du ikke lige forklare hvad det skulle hjælpe mod ?
> Jeg har en std. VW tdi 90 hk.

Mindre "støj" fra motoren og "blødere" motorgang.
En kold vinterdag kan selv en ny-tid-diesel-bilist høre forskel

/Mark.



Sonil (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Sonil


Dato : 04-03-04 23:03

> Mindre "støj" fra motoren og "blødere" motorgang.
> En kold vinterdag kan selv en ny-tid-diesel-bilist høre forskel

Har du selv prøvet ?
Hvilken motor ?
Hvilket forhold bruger du ?

Mvh
Søren



Mark Sandberg (04-03-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 04-03-04 23:12

"Sonil" skrev i en meddelelse:

> Har du selv prøvet ?
Ja, om gennem de sidste 20 år i 7 forskellige biler.

> Hvilken motor ?
Opel, Toyota, Toyota, Toyota, Toyota, Toyota og Toyota.

> Hvilket forhold bruger du ?
Tjae, afhængig af udendørstemperaturen ca. 1-5 dl til en tankfuld på ca 50
liter diesel. Mest når det er rigtigt bidende frost.

/Mark.




Mark Sandberg (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Mark Sandberg


Dato : 05-03-04 00:04

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse news:4047a974$0

> > Har du selv prøvet ?
> Ja, op gennem de sidste 20 år i 7 forskellige biler.

Ved nærmere eftertanke er det i 9 forskellige dieselbiler og ca. 1.200.000
kørte kilometer.

> > Hvilken motor ?
Opel Kadett, Toyota Hiace, Toyota Hiace, Toyota Hiace, Ford Escort, Toyota
Hiace, Peugeot 106, Toyota Sportsvan og Toyota Sportsvan.




Sonil (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Sonil


Dato : 05-03-04 00:22

> > > Hvilken motor ?
> Opel Kadett, Toyota Hiace, Toyota Hiace, Toyota Hiace, Ford Escort, Toyota
> Hiace, Peugeot 106, Toyota Sportsvan og Toyota Sportsvan.

Tak for svaret, det tror jeg sq at jeg vil prøve.
Er det kun når motoren er kold at man kan mærke det ?

Mvh
Søren



René Løweneck (05-03-2004)
Kommentar
Fra : René Løweneck


Dato : 05-03-04 06:15

Hej Mark !

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
news:4047988c$0$13974$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Mindre "støj" fra motoren og "blødere" motorgang.
> En kold vinterdag kan selv en ny-tid-diesel-bilist høre forskel

Er det ligegyldigt om det er hel- eller halvsynthetisk totaktsolie ? Eller
hvad er bedst ?


--
Med venlig hilsen

René Løweneck
www.loweneck.dk



chr (04-03-2004)
Kommentar
Fra : chr


Dato : 04-03-04 22:30


"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message
news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> Jeg vil sgu prøve på min HDi'er
>

Hvorfor proppe alt muligt i sin bil...jeg mener den skal jo,-totaktolie
eller ej-, nok holde den tid ud, du og næster ejer skal have bilen...


chr.




www.analogfoto.dk / ~ (04-03-2004)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk / ~


Dato : 04-03-04 23:51

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> Jeg vil sgu prøve på min HDi'er

Hej

Jeg ved godt at min 1,8l Ford diesel fra 91 er et gammelt hakkebræt,men jeg
har lige kørt en tankfuld (50l) diesel op, der var ca. 1-2 % 2-taktsolie i,
og jeg må sige at jeg er imponeret, mindre støj, færre vibrationer og ikke
mindst længere på literen, hvor meget kan jeg ikke sige endnu bare på en
tank, da der også har været varmere i vejret.
Jeg bruger det fra dd. Men kan/vil ikke anbefale det til nye motorer, da jeg
ikke ved om det skader, hvilket jeg ikke tror det gør. Dieselolien er vel
egentlig et produkt der kan svinge meget i kvalitet alt efter hvor man køber
det i og uden for Europa.
Jeg har ikke kunnet mærke forskel på Diesel, Fyringsolie og
Fyringspetroleum.

Motoren har kørt 286000, på det der har været billigst !
--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?





Torben Scheel (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-03-04 12:35

"Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message
news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> Jeg vil sgu prøve på min HDi'er

Hvad siger en forureningsmåling til den behandling? Jeg forestiller mig at
køre rundt i en wartburg sky..

vh
Torben



www.analogfoto.dk / ~ (05-03-2004)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk / ~


Dato : 05-03-04 13:01

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40486f4a@news.carlbro.dk...
> "Ulrich" <uz_FILTER_@jubiimail.dk> wrote in message
> news:40477bc3$0$27476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hvordan var det lige? 1% olie i tanken?
> > Jeg vil sgu prøve på min HDi'er
>
> Hvad siger en forureningsmåling til den behandling? Jeg forestiller mig at
> køre rundt i en wartburg sky..

Hej

Forestil dig hvad du vil, diesel er jo olie. Jeg vil våge den påstand at den
forbrænder dieselolien bedre, når den er tilsat den ekstra olie, især når
den er kold.
Der er forøvrigt INTET at se fra udstødningen, der er kun den normale
udstødning, og jeg har prøvet at slippe speederen med høj fart i lave gear,
men selv dette kan ikke fremprovokere røg !

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

>
> vh
> Torben
>
>



Torben Scheel (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 05-03-04 13:20

"www.analogfoto.dk / L Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> wrote in message
news:c29q25$1nc8$1@news.dansketelecom.com...
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:40486f4a@news.carlbro.dk...
> > Hvad siger en forureningsmåling til den behandling? Jeg forestiller mig
at
> > køre rundt i en wartburg sky..
>
> Hej
>
> Forestil dig hvad du vil, diesel er jo olie. Jeg vil våge den påstand at
den
> forbrænder dieselolien bedre, når den er tilsat den ekstra olie, især når
> den er kold.
> Der er forøvrigt INTET at se fra udstødningen, der er kun den normale
> udstødning, og jeg har prøvet at slippe speederen med høj fart i lave
gear,
> men selv dette kan ikke fremprovokere røg !

Det besvarer ikke mit spørgsmål, men bekræfter lidt fordommen om at
dieselfolk er ligeglade (jfr. indlægget om diesel, fyringsolie og
fyringspetroleum). Det jeg efterlyser er _viden_ om forureningen, ikke om du
kan se farvet røg bag bilen.

vh
Torben



Peter G C (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 05-03-04 13:52

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:404879d6$1@news.carlbro.dk...

[klip]

> Det besvarer ikke mit spørgsmål, men bekræfter lidt fordommen om at
> dieselfolk er ligeglade (jfr. indlægget om diesel, fyringsolie og
> fyringspetroleum). Det jeg efterlyser er _viden_ om forureningen, ikke om
du
> kan se farvet røg bag bilen.

Vi er da ikke "ligeglade" - hvor får du det fra?

Har du glemt, at dieselbiler generelt forurener mindre end benzinbiler? -
jeg ved godt, at der er nogle særligt farlige partikler i udstødningsgassen.
Moderne dieselbiler er udstyret med partikelfilter.

/Peter

--
http://www.grauslund.com



Roberto Saldo (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 05-03-04 14:25

Peter G C wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:404879d6$1@news.carlbro.dk...
>
> [klip]
>
>
>>Det besvarer ikke mit spørgsmål, men bekræfter lidt fordommen om at
>>dieselfolk er ligeglade (jfr. indlægget om diesel, fyringsolie og
>>fyringspetroleum). Det jeg efterlyser er _viden_ om forureningen, ikke om
>
> du
>
>>kan se farvet røg bag bilen.
>
>
> Vi er da ikke "ligeglade" - hvor får du det fra?

Det virker da generelt sådan når man hører oliefolkene snakke om at de
gladeligt kører på svovlholdig fyringsolie, skruer på pumpen eller
chipper så det står efter og hælder alt muligt skrald i olien
desforuden for at snyde sig igennem synet.
Jeg skal lige dertil sige at jeg ingen respekt har for benzinfolk der
fjerne deres katalysator for 7 hestes skyld.

> Har du glemt, at dieselbiler generelt forurener mindre end benzinbiler? -
> jeg ved godt, at der er nogle særligt farlige partikler i udstødningsgassen.
> Moderne dieselbiler er udstyret med partikelfilter.

Det er vist en brøkdel, til gengæld har de fleste benzinbiler efter
1990 katalysator.

Problemet med partikler er kun blevet meget værre med de nye typer
dieselmotorer pumpedyse og hdi. Partiklerne er så meget mindre og går
stort set direkte i blodbanen.

Nå jeg har hverken børn eller bor i byen så jeg kan være ligeglad et
par år endnu :)

Mvh
Roberto


Peter G C (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 06-03-04 11:04

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:40487f9b$0$1583$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

[klpi]

> Det virker da generelt sådan når man hører oliefolkene snakke om at de
> gladeligt kører på svovlholdig fyringsolie, skruer på pumpen eller
> chipper så det står efter og hælder alt muligt skrald i olien
> desforuden for at snyde sig igennem synet.

Chipning mv. medfører ikke i sig selv mere forurening. Tværtimod køres der
lidt længere på literen. Det er der altså god fornuft i. Der er så på den
anden siden ingen tvivl om, at den chippede dieselbil sviner noget mere når
den får tæsk. Men i det store perspektiv tror jeg nu ikke, at chipning i sig
selv giver mere forurening. De fleste, der kører diesel, gør det jo fordi de
kører mange km - og pga den generelt mindre forurening fra dieselbiler er
det til gavn for miljøet. - Så glem miljøhetzen over for dieselbilerne. Co2
udslippet fra en Xantia HDi er 154 (g/m) og 195 for en 1,8 16v benzin.

Og som du selv er inde på, så er der altid nogen der er værre end andre:
kører på fyringsolie mv. Men lad det ikke gå ud over os andre, tak.

> Jeg skal lige dertil sige at jeg ingen respekt har for benzinfolk der
> fjerne deres katalysator for 7 hestes skyld.



> > Har du glemt, at dieselbiler generelt forurener mindre end
benzinbiler? -
> > jeg ved godt, at der er nogle særligt farlige partikler i
udstødningsgassen.
> > Moderne dieselbiler er udstyret med partikelfilter.
>
> Det er vist en brøkdel, til gengæld har de fleste benzinbiler efter
> 1990 katalysator.

Min dieselbil har da også kat og tilførsel af udstødningsgas ......

Nyere, større diesler fra PSA har partikelfilter. De små får det også snart.
VW-gruppen kommer også med filtre inden længe.

> Problemet med partikler er kun blevet meget værre med de nye typer
> dieselmotorer pumpedyse og hdi. Partiklerne er så meget mindre og går
> stort set direkte i blodbanen.
>
> Nå jeg har hverken børn eller bor i byen så jeg kan være ligeglad et
> par år endnu :)

Men heller brokke sig lidt på forhånd

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



Mogens... (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-03-04 15:35

On Sat, 6 Mar 2004 11:04:10 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Chipning mv. medfører ikke i sig selv mere forurening. Tværtimod køres der
>lidt længere på literen. Det er der altså god fornuft i. Der er så på den
>anden siden ingen tvivl om, at den chippede dieselbil sviner noget mere når
>den får tæsk. Men i det store perspektiv tror jeg nu ikke, at chipning i sig
>selv giver mere forurening. De fleste, der kører diesel, gør det jo fordi de
>kører mange km - og pga den generelt mindre forurening fra dieselbiler er
>det til gavn for miljøet. - Så glem miljøhetzen over for dieselbilerne. Co2
>udslippet fra en Xantia HDi er 154 (g/m) og 195 for en 1,8 16v benzin.

Prøv lige at læse ovenstående igen - den hænger sgu ikke sammen.
Jan W's undersøgelser via DR sagde endvidere noget andet, men dé
undersøgelser duer måske ikke?


/Mogens

www.analogfoto.dk / ~ (05-03-2004)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk / ~


Dato : 05-03-04 13:55

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:404879d6$1@news.carlbro.dk...
>
> Det besvarer ikke mit spørgsmål, men bekræfter lidt fordommen om at
> dieselfolk er ligeglade (jfr. indlægget om diesel, fyringsolie og
> fyringspetroleum). Det jeg efterlyser er _viden_ om forureningen, ikke om
du
> kan se farvet røg bag bilen.

Jeg har da kørt bilen til syn flere gange, uden problemer, så hvad er dit
problem, skal jeg foretage ydderligere bekostlige målinger for at
tilfredsstille andre !

Hvis en bil kan synes på Haar´s fyringsolie, så har jeg ingen skrubler over
at køre på det.

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?




Ukendt (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-03-04 19:41



> Jeg har da kørt bilen til syn flere gange, uden problemer, så hvad er dit
> problem, skal jeg foretage ydderligere bekostlige målinger for at
> tilfredsstille andre !

SB måler ikke antallet af kræftfremkaldende partikler i deres emmisionstest

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Roberto Saldo (05-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 05-03-04 19:55

Tom wrote:
>>Jeg har da kørt bilen til syn flere gange, uden problemer, så hvad er dit
>>problem, skal jeg foretage ydderligere bekostlige målinger for at
>>tilfredsstille andre !
>
>
> SB måler ikke antallet af kræftfremkaldende partikler i deres emmisionstest

Trist men sandt.

<http://www.levendeby.dk/sager/bruunsgalleri/Dokumentation/01Luftforurening.html>

Mvh
Roberto



www.analogfoto.dk / ~ (05-03-2004)
Kommentar
Fra : www.analogfoto.dk / ~


Dato : 05-03-04 20:49

Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4048c979$0$13965$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...


> SB måler ikke antallet af kræftfremkaldende partikler i deres
emmisionstest

Hej

Undskyld, men er der nogle rygere tilstede ?

God Weekend og slut herfra !

--
Venlig hilsen / Best regards
Leif Langgaard. E- Mail: langgaard@klarupnet.dk
Køb og salg af brugt fotoudstyr: www.analogfoto.dk
Jeg samler på kameraer og fotoudstyr, har du noget ?




Roberto Saldo (06-03-2004)
Kommentar
Fra : Roberto Saldo


Dato : 06-03-04 10:54

www.analogfoto.dk / L Langgaard wrote:
> Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4048c979$0$13965$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>
>>SB måler ikke antallet af kræftfremkaldende partikler i deres
>
> emmisionstest
>
> Hej
>
> Undskyld, men er der nogle rygere tilstede ?

Hvad mener du med det?
Det lille bidrag er en del af helheden.
Jeg er på ingen måde miljøfascist, men jeg er fortaler for at folk
skal indse at deres handlinger trods alt har konsekvens også for dem selv.

Mvh
Roberto (nej jeg smider ikke affald på gaden for det ser grimt ud)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177524
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408683
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste