skolevogn med rat i begge sider
Fra : Leonard

Dato : 04-03-04 18:25

Jeg så et klip på MTV med en skolevogn der havde rat og tilsyneladende
også pedaler i begge sider. Kørelæreren overtog simpelthen hele
styringen i et stykke tid og når eleven kørte bevægede rattet i højre
side sig synkront med det i venstre.
Er det bare TV eller bruges dette nogen steder i verden?
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

== Never drive faster than Your Angles can fly ==

Fra : Torben Scheel

Dato : 05-03-04 11:13

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
> [...]
> side sig synkront med det i venstre.
> Er det bare TV eller bruges dette nogen steder i verden?

Det er bare TV - Maggie's rat er fake - det er Marge der styrer bilen (eller
er det omvendt?)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-03-04 14:26

Torben Scheel wrote:
> "Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message

> Det er bare TV - Maggie's rat er fake - det er Marge der styrer bilen (eller
> er det omvendt?)

:)

Jeg så den også, der var to og de virkede begge.

Mvh
Roberto

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 05-03-04 16:38

Roberto Saldo wrote:

> Jeg så den også, der var to og de virkede begge.

Havde de hvidt tøj på og kørte i en mat sort volvo amazone mens de strittede
med lille fingeren?

\MK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 05-03-04 16:42

Morten Klostergaard wrote:

> Havde de hvidt tøj på og kørte i en mat sort volvo amazone mens de strittede
> med lille fingeren?

Og bispehuer?
Nope.

Mvh
Roberto

Fra : Lars Frandsen

Dato : 05-03-04 16:48

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> side sig synkront med det i venstre.
> Er det bare TV eller bruges dette nogen steder i verden?

Jeg har også set et gammelt (1960'erne) billede i en bog hos mine forældre.
Jeg må lige se, om jeg kan finde det næste gang, jeg kommer forbi.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Kim

Dato : 05-03-04 17:52

> [...]
> side sig synkront med det i venstre.
> Er det bare TV eller bruges dette nogen steder i verden?

Jeg har set sådan en bil for ca. 1½ års tid siden, den kørte som skolevogne
et sted i afrika, så systemet med 2 rat og 2 sæt pedaler findes rigtig nok.

Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-03-04 16:20

> [...]

> side sig synkront med det i venstre.
> Er det bare TV eller bruges dette nogen steder i verden?

Jeg har kun set 1 køretøj med rat i begge sider.
Det var en special stribe-malings-bil.
En Volvo F-et-eller andet (sikkert 6), med rat og pedaler i begge sider.
Det var dog kun det ene sæt pedaler, der kunne fungere ad gangen.
Det sæt der ikke var i brug fik en stålplade klappet ned over sig og blev
låst.
Hvis pladen ikke var i stilling og låst over det ene sæt kunne bilen ikke
startes.

Lidt OT, da der her ikke var tale om en skolevogn.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC