Ny Mondeo... :-)
Fra : Jacob Bjørn

Dato : 03-03-04 23:31

Hej alle!

Ja, så har jeg jo købt egen bil, og miljøskadet som jeg er blev det også en
Ford Mondeo 1,8, fra 1994

Den kører bare vildt dejligt, meeeeeen nu har jeg været ude og kigge på KN
filter og den slags, og jeg undrer mig over hvordan jeg får åbnet luftfilter
kassen på min Mondeo? Jeg har taget alle de fingerclips der holder den.....
Men skal der skrues lidt mere eller hvad....?

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-04 23:34

Hej!

"Jacob Bjørn" wrote:

> Ja, så har jeg jo købt egen bil, og miljøskadet som jeg er blev det også en
> Ford Mondeo 1,8, fra 1994

Dvs. du er flyttet hjemmefra? Sådan mener jeg da dine folks ville have det

> [...]
> kassen på min Mondeo? Jeg har taget alle de fingerclips der holder den.....
> Men skal der skrues lidt mere eller hvad....?

Der sidder vist ikke mere end nogle clips. Prøv at trække _til_ dejarm

> P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......

Hehe :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 03-03-04 23:43

> Dvs. du er flyttet hjemmefra? Sådan mener jeg da dine folks ville have det

Nope, ikke endnu, kom hjem fra Kosovo for en 3 ugers tid siden, såe,....ikke
endnu

KN

> Der sidder vist ikke mere end nogle clips. Prøv at trække _til_ dejarm

Okey...javel ja

> Hehe :)

Man skal ikke skyde med sten når man selv bor i glashus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 03-03-04 23:47

Hej!

"Jacob Bjørn" wrote:

> en

Okay, men det kan næppe vare længe så

Iøvrigt, tillykke med bilen :)

> Okey...javel ja

:)

> Man skal ikke skyde med sten når man selv bor i glashus

Nej da. Jeg tror min Escort 1.6 er ca. lige så langsom som din 'deo...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 03-03-04 23:54

> Okay, men det kan næppe vare længe så

Tja, nu får vi se

> Iøvrigt, tillykke med bilen :)

Jotak

> Nej da. Jeg tror min Escort 1.6 er ca. lige så langsom som din 'deo...

Arh...lidt langsommere, det er jeg overbevist om

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-03-04 00:20

Hej!

"Jacob Bjørn" wrote:

> Arh...lidt langsommere, det er jeg overbevist om

Mjaeh, den vejer jo en del mindre såeh :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 04-03-04 09:24

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!

> Mjaeh, den vejer jo en del mindre såeh :)

Tjoe...mener min står til 1275 kg jvf. registreringsattesten...hvad med din?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-03-04 17:55

Hej!

"Jacob Bjørn" wrote:

> Tjoe...mener min står til 1275 kg jvf. registreringsattesten...hvad med din?

1025kg egenvægt og 90HK => 11.39kg pr. hestekræft.

Erhmmm, det er ihvertfald ingen ræser

(Især ikke hvis der skal være fører og bensin i potten samtidigt...)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 04-03-04 18:08

> Hej!

> 1025kg egenvægt og 90HK => 11.39kg pr. hestekræft.

Hehe, nej min har 1275 kg og 115 hk => 11,09 kg pr. hk.... Så det er ikke
meget bedre...

> Erhmmm, det er ihvertfald ingen ræser

Nej, det er min heller ikke, meeeen køre det kan den da

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 18:12

> din?

> Hehe, nej min har 1275 kg og 115 hk => 11,09 kg pr. hk.... Så det er ikke
> meget bedre...

Det er kun sålænge vi snakker acceleration. Ved tophastighed betyder vægten
knap så meget, så her vil de flere heste give en forskel.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-03-04 18:16

Hej!

Tom wrote:

> Det er kun sålænge vi snakker acceleration. Ved tophastighed betyder vægten
> knap så meget, så her vil de flere heste give en forskel.

Tja, men hvor ofte er det nu lige man ræser afsted med tophastigheden? Jeg har
prøvet det een enste gang i Escorten (Helsingørmotorvejen i ødetiden).

Ergo er accelerationen vigtigst imho.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 04-03-04 18:16

> med

> Det er kun sålænge vi snakker acceleration. Ved tophastighed betyder
vægten
> knap så meget, så her vil de flere heste give en forskel.

Ja, okey....men hvor tit er det lige man ligger og cruiser ved tophastighed
i en Mondeo...?

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 18:28

> vægten
>
> Ja, okey....men hvor tit er det lige man ligger og cruiser ved
tophastighed
> i en Mondeo...?

okay så kan jeg næsten regne ud at du også bor på djævleøen og ikke i det
mørke jylland eller tæt ved de tyske motorveje

Ikke at jeg ofte kører med 200, men den skal da lige op og runde for at se
om alle pony'erne er der endnu.

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 04-03-04 18:40

> tophastighed
>
> okay så kan jeg næsten regne ud at du også bor på djævleøen og ikke i det
> mørke jylland eller tæt ved de tyske motorveje

HRØM! Bor skam i jylland, Grindsted, oppe ved Legoland (så ved alle
sjællænderne også hvor det er
Så jow, jeg er skam på motorvej engang imellem

> Ikke at jeg ofte kører med 200, men den skal da lige op og runde for at se
> om alle pony'erne er der endnu.

Tror jeg også lige jeg skal næste gang jeg skal på motorvej

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-03-04 18:14

Hej!

"Jacob Bjørn" wrote:

> Hehe, nej min har 1275 kg og 115 hk => 11,09 kg pr. hk.... Så det er ikke
> meget bedre...

Nej, jeg tror sq vi bliver overhalet af Spirillen

> Nej, det er min heller ikke, meeeen køre det kan den da

Dét tvivler jeg ikke på. Dog bliver Escorten _ret_ død i det når man har 4
mennesker i bilen... :-/ Alene går det bedre.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 04-03-04 18:20

Jacob Bjørn wrote:

> Hehe, nej min har 1275 kg og 115 hk => 11,09 kg pr. hk.... Så det er
> ikke meget bedre...

Og i klager, min vejer 1000kg og har 75 hk, det giver 13,3333... kg pr. hk

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 10:24

On Wed, 3 Mar 2004 23:30:38 +0100, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@hotmail.comFJERNDETTE> wrote:

>Ja, så har jeg jo købt egen bil, og miljøskadet som jeg er blev det også en
>Ford Mondeo 1,8, fra 1994

Velkommen hjem og tillykke med bilen - så skulle jeg jo have haft
øjnene åbne, da jeg sidste week-end strøg gennem Morsbøl

/Mogens

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 06-03-04 12:02

"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Velkommen hjem og tillykke med bilen - så skulle jeg jo have haft
> øjnene åbne, da jeg sidste week-end strøg gennem Morsbøl

Jow deeet Du skulle da lige have mailet, så havde jeg givet en kop
kaffe eller 2

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-03-04 12:06

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> skrev :

>Mvh Jacob
>P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, standard, Mondeo 1.8......

Har du fået taget nogle billeder af mondeo'en_den_bovlamme ?

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 06-03-04 12:05

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Har du fået taget nogle billeder af mondeo'en_den_bovlamme ?

Jeg har intet digital kamera, desværre.... Men får jeg fingre i et (måske
næste weekend), så får I da straks dem at se

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 14:46

On Sat, 6 Mar 2004 12:01:34 +0100, "Jacob Bjørn"
<jacobkosovo@FJERNDETTEhotmail.com> wrote:

>Jow deeet Du skulle da lige have mailet, så havde jeg givet en kop
>kaffe eller 2

Takker, men du har jo ikke (af naturlige grunde) været "på" længe,
hvorfor tanken ikke var der. Husk dét med billeder, ik'

/Mogens

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 06-03-04 16:24

> Takker, men du har jo ikke (af naturlige grunde) været "på" længe,
> hvorfor tanken ikke var der. Husk dét med billeder, ik'

Yesyes, men skulle det være en anden gang, så smid lige en linje eller 2

Skal nok huske det med billeder....den skal vist bare lige vaskes først