Replica
Fra : Michael Werge

Dato : 03-03-04 21:33

Jeg køber mig en gammel folkevogn fra før ´72, hvor afgiften er betalt.
Denne ombygges til eks. en 356 speedster replica.
Efter de danske regler kunne jeg nu forestille mig at, der nu skal betales
afgift.
Vil afgiften tage udgangspunkt i forhandlerprisen af den ombyggede bil - og
hvad vil denne i så ca. være?

VH Michael

Fra : Martin Sand.

Dato : 03-03-04 22:57

Michael Werge wrote:
> [...]
> betales afgift.
> Vil afgiften tage udgangspunkt i forhandlerprisen af den ombyggede

Ombygges?? Har du spurgt Bilinspektionen hvad de siger til sådan et projekt?

MVH Martin

Fra : Lars G

Dato : 03-03-04 23:36

Hej

"Martin Sand." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Hvis jeg var dig ville jeg studere disse sider

http://hjem.get2net.dk/Jahn/kitcar.htm

http://www.kitogbuggyservice.dk/

Her har de en artikel om en Buggy til 30000kr inc. alt.

> Ombygges?? Har du spurgt Bilinspektionen hvad de siger til sådan et
projekt?

Ingen problem .. der er da en del der har fået deres kit godkendt.

Mvh
Lars G

Fra : Michael Werge

Dato : 04-03-04 15:29

OK - jeg har nu læst siderne igennem. Der står bla. at en VW Buggy kan
bygges for under 30.000,- inkl. registreringsafgift:
http://www.kitogbuggyservice.dk/buggy/pic/artikbug.jpg

Det lyder jo meget lovende, eftersom der i mit hoved kan der jo ikke være
meget forskel på registreringsafgiften, om du bygger en Buggy eller en
speedster ud af donorbilen. Det drejer sig jo i bund og grund kun om valg af
glasfiberkarrosseri.

Hvorfor er det så lige at man ikke ser flere af disse efterligninger i
gadebilledet?

VH Michael

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 15:38

> [...]
af
> glasfiberkarrosseri.
>
> Hvorfor er det så lige at man ikke ser flere af disse efterligninger i

Nu siger du GADEbilledet. Hvis du ser efter på billederne er der ikke
nummerplader på bilen. Mit gæt kunne være at "Satans Bilinspektion" ikke vil
godkende konstruktive ændringer af et typegodkendt køretøj.
Hvis de kan kassere en bil bare fordi den har en mølle på udstødningen så
skal det nok give alvorlige problemer med at få godkendt et fuldstænding
ombygget køretøj.

--
Tom

Fra : Michael Werge

Dato : 04-03-04 16:11

Kigger du på siden:

http://hjem.get2net.dk/Jahn/kitcar.htm

....har flere af bilerne plader på. Der er har tale om såkaldte SVA godkendte
kit cars og er dermed typegodkendt som ombygningssæt. Jeg er ikke klar over
om den omtalte Buggy er SVA godkendt, men hvis den nævnte pris er inkl.
registreringsafgift, så må godkendelse ved SB vel også høre herind under.
Bilen kan jo ikke indregistreres, hvis den ikke er synet.

VH Michael

Fra : Michael Werge

Dato : 04-03-04 16:17

Klip fra artikel: http://www.kitogbuggyservice.dk/buggy/pic/artikbug.jpg

"Alt skal udføres håndværsmæssigt korrekt, og som buggy-bygger er det
vigtigt at kende sin egen begrænsning. Er alt i orden, bliver der hverken
problemer ved Toldvæsenet eller synshallen."

VH Michael

Fra : Martin Sand.

Dato : 04-03-04 15:39

Michael Werge wrote:
> http://www.kitogbuggyservice.dk/buggy/pic/artikbug.jpg

Den ser fed ud, men kan da umuligt være lovlig! Intet venstre sidespejl
eller vinduesviskere... for ikke at tale om manglende nummerplader.

MVH Martin

Fra : Michael Werge

Dato : 04-03-04 16:18

Bilen på billedet er ikke den bil der nævnes i artiklen.

VH Michael

Fra : Martin Sand.

Dato : 04-03-04 16:24

Michael Werge wrote:
> Bilen på billedet er ikke den bil der nævnes i artiklen.

Okay. Jeg gad sgu da godt ha sådan en Porsche 356 replica for 30.000 kr.!
Ser da fed i ud sølvfarve.
http://hjem.get2net.dk/Jahn/kitcar.htm

Men eksisterer foreningen endnu? De skriver 4-5 årlige træfs, men der er kun
omtalt et træf tilbage fra år 2000.

MVH Martin

Fra : Michael Werge

Dato : 04-03-04 19:26

Til interesserede:

Kontakt med Leif Sørensen fra Kit&Buggy service kunne oplyse et
registreringsafgiften ville ligge mellem 16.600 og 17.600, men det var ikke
ligegyldigt, hvordan dette gribes an.

Indkøb af kit ville ligge på ca. 70.000 inkl. moms og fragt og dertil kommer
ekstraudstyr.

Et projekt der bestemt ikke virker urealistisk, men dog ligger lidt fremme i
tiden.

VH Michael

Fra : Brian M

Dato : 04-03-04 22:18

"Michael Werge" <michaelwergeFJERNES@mail.dk> wrote in message news:<404640e0$0$29306$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> afgift.
> Vil afgiften tage udgangspunkt i forhandlerprisen af den ombyggede bil - og

Jeg mener at det er sådan at bilens afgiftmessige årgang bestemmes ud
fra de deles årgang der er brugt. Det hele regnes sammen på en eller
anden måde til et "gennemsnit". Derfor jo ældre en bil du bygger på jo
mindre afgift.Jeg mener også den "beregnede" årgang har indflydelse på
hvilke syns regler der skal overholdes. Jo nyere bil jo flere og
skrappere regler.

Det er også derfor at de hotrods der er bygget herhjemme, altid er
bygget på en gammel ramme med papirer. Selv om karrossen er glasfiber
og resten moderne teknik.

Inden du begynder så find nogle folk der har været igennem møllen
selv, så undgår du at lave nogle dumheder. Her er der f.eks en side
med forum om gamle bobler, buggyer og lign. www.gearheads.dk