Nye sommerdæk - yokohama A520 eller?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-03-04 20:05

Efter have kigget lidt på alubasserne ser det vist ud til at et par nye
fordæk godt kunne være tiltrængt inden de bliver sat på til sommer.
Der er idag monteret Yokohama A520 205/40/16 på aluerne. Men hvor ind i det
sorteste støver jeg sådan nogle op?
Det tætteste jeg kan komme på google er 205/45/16 - men ingen 205/40?!

Nogen der har et bud på hvor man støver dem op for menneskepenge?
Alternativt havde jeg overvejet noget Eagle F1 GDS-3 dæk istedet - kan man
godt bare udskifte fordækkene og lade de eksisterende A520ere sidde bagpå?
(de er praktisk talt som nye..)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : John Sahl

Dato : 03-03-04 20:11

www.daekonline.dk har dæk i den dimension så vidt jeg husker.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-03-04 20:13

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message

> www.daekonline.dk har dæk i den dimension så vidt jeg husker.

Ja men ikke Yokohama eller F1ere
Eneste der kommer frem på 205/40/16 er noget (i mine ører) lettere ukorante
dæk. Har prøvet ved daekonline :)

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-04 20:15

Dennis Pedersen wrote:
[...]

Er du sikker? Ring til Yokohama Danmark på tlf. 3645 0046. De plejer at være
yderst hjælpsomme. Oftest findes deres dæk i størrelser, som ikke
umiddelbart er opgivet.

Et alternativ til A520, er Yokohama A539.

M.v.h.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-03-04 20:27

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote in message
> [...]
være
> yderst hjælpsomme. Oftest findes deres dæk i størrelser, som ikke

Jeg kunne ihvertfald ikke lige hitte noget på google - men der må være en
derude et sted der sælger dem :)
Har lige prøvet at droppe yoko en mail - men var egentlig ude efter en biks
hvor jeg ikke fik rykket armen af når jeg spurgte på prisen..

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 09:31

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message

> [...]
biks
> hvor jeg ikke fik rykket armen af når jeg spurgte på prisen..

Så fik jeg respons fra yokohama ->de henviste til PointS her i byen og der
stod de i 1136 inklusiv alt per stk.
Det er vel ikke helt hen i skoven? - listeprisen ifølge yokohama er 1.085,00
+ moms

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-04 09:42

> [...]
det
> sorteste støver jeg sådan nogle op?
> Det tætteste jeg kan komme på google er 205/45/16 - men ingen 205/40?!

Jeg har kørt med 510'ere der støjede som ind i H..... - nu sidder der
Pirelli P6000 på der absolut kunne fås for menneskepenge, og som lader til
at have nogenlunde tilsvarende grip og meget lavere støj. Størrelsen er
205/55-16 for mit vedkommende. Måske skulle du overveje at skifte mærke?
Check http://adac.de for test af dæk før du køber.

vh
Torben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 09:49

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> at have nogenlunde tilsvarende grip og meget lavere støj. Størrelsen er
> 205/55-16 for mit vedkommende. Måske skulle du overveje at skifte mærke?

Jeg har overvejet at skifte mærke - men det er vel nogo at have et mærke dæk
foran og et andet mærke bagi?

> Check http://adac.de for test af dæk før du køber.

Nu er mit tyske en "anelse" rustent - men har da fundet frem til der er 2
favorit dækmærker her i gruppen. Jeg var egentlig godt tilfreds med de
A520ere der sad på - derfor ville jeg fortsætte i samme spor..

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-04 10:10

> [...]
> Jeg har overvejet at skifte mærke - men det er vel nogo at have et mærke

Næh - men det skal der vel nok være nogen der mener. Dækkene skal være "ens"
på hver aksel, altså 2 og 2 iflg. lovgivningen.

> Nu er mit tyske en "anelse" rustent - men har da fundet frem til der er 2
> favorit dækmærker her i gruppen. Jeg var egentlig godt tilfreds med de
> A520ere der sad på - derfor ville jeg fortsætte i samme spor..

Jamen, hvis du vil betale prisen er det da også ok - jeg er personligt en
nærigrøv, så da jeg kunne finde billige dæk med en god test bag sig, slog
jeg til. Se forresten her :
[http://www.reifenversand.com/shop/query.php?cp_sid=329172166d&cp_tpl=pkw_li
ste.html] (45 profil)

vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-03-04 10:13

...og husk altid at presse din leverandør med priser fundet andetsteds. Han
skal helst tro at du handler et andet sted, hvis ikke han finder den rigtige
pris til dig. Vis at du véd hvor dækkene kan fås billigere - de har altid en
margen at give af. Min holdning er at hvis du ikke prutter om prisen, bliver
du snydt.

vh
Torben

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 10:36

> [...]
en
> margen at give af. Min holdning er at hvis du ikke prutter om prisen,

.....man er vel vestjyde :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-03-04 10:35

> [...]
"ens"
> på hver aksel, altså 2 og 2 iflg. lovgivningen.

Ok - men hvad med køre-egnskaber?
Kan det ikke virke mærkeligt at have en slags foran og en anden slags
bagi? - de vil jo alt andet lige ikke opføre sig "ens"

> [...]
> nærigrøv, så da jeg kunne finde billige dæk med en god test bag sig, slog

Den var ikke meget for deeplinks (har taget højde for den knækkede linket) -
Diese Website wurde soeben aktualisiert!
Bitte hier klicken

Fra : Kim Kristensen

Dato : 04-03-04 12:59

"Dennis Pedersen" <mailto:usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse
"Re: Nye sommerdæk - yokohama A520 eller?"

> [...]
> Kan det ikke virke mærkeligt at have en slags foran og en anden slags
> bagi? - de vil jo alt andet lige ikke opføre sig "ens"

For at du skal kunne mærke den forskel skal der vel være ens belastning på alle
fire hjul på samme tid, det forekommer yderst sjældent.

I øvrigt undgik jeg A520 fordi tests siger at de støjer, og det ville jeg gerne
undgå efter Goodyear F1 GS-D2. Jeg kan godt anbefale A539 men hvem ved, F1'erne
støjede heller ikke på de første 50% af mønstret.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.91.2.10)