Bremserne sidder fast - parkering
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-03-04 19:42

Hejsa

Jeg har lidt problemer med bremserne, når jeg min bil har stået stille i
flere dage. Den står tit 3-4 uden at køre, og jeg sætter den i 1. gear uden
at trække håndbremsen. Bremserne sidder bare stadig fast, selvom håndbremsen
ikke bruges...? De løsner sig nemt, ved at give lidt gas.

Bilen bremser rigtig godt, og man skal ikke træde særlig hårdt. Altså ingen
problemer her... Det ser også ud som om der er meget belægning tilbage.

Hvad skyldes problemet?

Venligst
Hans
BMW 323 E36

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-03-04 20:41

> Hvad skyldes problemet?

Bremsekalibrene skal renoveres...

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-03-04 20:48

Hej

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bremsekalibrene skal renoveres...

Okay... Kan du give en nærmere forklaring

Den skal også snart til den _store_ inspection II, så må det fikses der...

/Hans

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-03-04 22:00

> Okay... Kan du give en nærmere forklaring
>
> Den skal også snart til den _store_ inspection II, så må det fikses
> der...

Løft bilen op og se om du kan dreje hjulene uden problemer. Det kan du
sandsynligvis ikke, idet bremsekalibrene hænger og derved bremser hjulet...
du vil også kunne se det ved at det "lugter" ved hjulet efter kørsel.

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 22:04

> [...]
håndbremsen
> ikke bruges...? De løsner sig nemt, ved at give lidt gas.

Hvis de løsner sig med et tydeligt "klonk", så er der ingen ko på isen. Det
er helt normalt, og skyldes at klodserne/bakkerne ruster lidt fast til
skiverne/tromlerne. Det sker især i fugtigt vejr, eller efter bilvask. Keine
probleme, nur behändigheit

Hvis fælgene derimod bliver decideret varme efter f.eks. nogle km
motorvejskørsel, næsten uden brug af bremserne, så er situationen en helt
anden Så er det sikkert kalibrene der skal renoveres/skiftes, da de
"hænger"...

[snip resten]

Mvh
Michael

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-03-04 22:07

Hejsa

> [...]
> er helt normalt, og skyldes at klodserne/bakkerne ruster lidt fast til
> skiverne/tromlerne. Det sker især i fugtigt vejr, eller efter bilvask.

Nu er jeg lidt mere rolig... De løsner sig med et klonk, og vasker jo bilen
ret ofte, så det er nok derfor.

Hrmm det tror jeg ikke de gør.

Tak for info

Venligst
Hans

Fra : Mogens...

Dato : 05-03-04 21:43

On Wed, 3 Mar 2004 22:07:06 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNMIGpc.dk> wrote:

>Nu er jeg lidt mere rolig... De løsner sig med et klonk, og vasker jo bilen
>ret ofte, så det er nok derfor.
>Hrmm det tror jeg ikke de gør.

Jeg gør det, at jeg ikke bremser bilen, når den stilles i garagen.
Jeg afpasser hastigheden, så bilen stopper, hvor den skal, uden
brug af bremsen. Endvidere anvender jeg aldrig håndbremsen, dér.
Min garage skråner let...

/Mogens