Polering af forrude
Fra : Per Wildau

Dato : 03-03-04 08:07

Hej gruppe!

Jeg skal have Pegøjseren (405) igennem syn, den skal sælges.

Gad vide om de kunne finde på, at den skal have ny forrude?? - Den har en
del småridser

Er der et eller andet trix, evt. polering som ville kunne øge chancen for at
den går igennem?

McPer

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 08:57

> Er der et eller andet trix, evt. polering som ville kunne øge chancen for
at
> den går igennem?

Der er folk, der har haft gode erfaringer med at polere ruden i Wienerkalk -
hvor stor effekten faktisk er, ved jeg ikke.

I øvrigt skal den vist være temmelig ridset, hvis bilen skal dumpe til syn
kun pga dette.

--
/Jan VW Nielsen

Fra : Peter König

Dato : 03-03-04 14:01

> I øvrigt skal den vist være temmelig ridset, hvis bilen skal dumpe til syn
> kun pga dette.

Klip fra "Vejledning for Statensbilinspektion"

Påtale Omsyn
Udsyn Begrænset udsyn X

Genstand i synsfelt X

Så hvis den bliver vurderet til "begrænset udsyn" = omsyn

MVH Peter König

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 14:11

> Så hvis den bliver vurderet til "begrænset udsyn" = omsyn

Men så skal den være meget, meget slem - skal den ikke....?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Peter König

Dato : 03-03-04 14:28

> Men så skal den være meget, meget slem - skal den ikke....?
> / Jan W Nielsen

Jo - man ser det mest på en solskinsdag.
Ruden bliver helt mat når solen skinner ind på sliberidserne. Hvis der
"bare" er tale om småridser hist og pist og ikke er i førerens synfelt - så
betyder det ingen ting.
Førerens synsfelt defineres som 1 stk A4 papir lige foran føreren.

MVH Peter König

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-03-04 16:33

"Per Wildau" <xy@z.com> wrote in message
> [...]
> del småridser
>
> Er der et eller andet trix, evt. polering som ville kunne øge chancen for

Der er nogle autoglarmestre der påtager sig poleringsopgaver - men kør først
til syn - min blev godkendt med temmelig slemme ridser (som i helt nedslidte
viskere der kørte metal mod glas..)

vh
Torben

Fra : Per Wildau

Dato : 04-03-04 08:15

Torben Scheel wrote:
> "Per Wildau" <xy@z.com> wrote in message

[..]

> - men
> kør først til syn - min blev godkendt med temmelig slemme ridser (som
> i helt nedslidte viskere der kørte metal mod glas..)

Ok, det vil jeg gøre ... Tak for hjælpen

McPer