Ford Credit og Azero.dk - vi prøver med in~
Fra : Snusken

Dato : 03-03-04 06:22

Hej.

Efter at have set "Kontant" på Dr1 igår kunne man forestille et samtale
forløb hos direktionen hos Ford Credit eller azero.dk som:

Direktør-1: "Puha, der er vist roderi i vores gamle faktureringssystem"
Direktø2-2: "Ja, der er formodentlig en del ubetalte fakturaer"
Direktør-1: "Vi kan hyre et inkasso-bureau og udsende inkasso vedr. alle
de gamle sager"
Direktør-2: "Glimrende ide, kunderne vil så reagere på 3 måder:

1. Skynde sig at betale for at undgå yderligere bøvl.
2. Lade være betale, men så får vi pengene i gennem inkassobureauet
eller retten.
3. Protestere, men så skal de bevise at de har betalt tidligere."

Moralen må være, at der er mange at drive forretning på i det lille land.

mvh Eric

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-03-04 08:30

"Snusken" <snusken@REMOVE_THISpc.nu> wrote in message
> Hej.
>
> Efter at have set "Kontant" på Dr1 igår kunne man forestille et samtale
> forløb hos direktionen hos Ford Credit eller azero.dk som:

Jeg tænkte faktisk fuldstændig det sammme da jeg så kontant.
Hvad fanden tænker de firmaer dog på? - vil de se hvor hjurtigt de kan komme
af med deres kunder eller hvad?
Hvis jeg ikke allerede var løbet skrigende væk ->så var brevet fra inkasso
ihvertfald det som mit samarbejde med firmaet til at ophøre øjeblikkeligt.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-04 16:35

> [...]
> eller retten.
> 3. Protestere, men så skal de bevise at de har betalt tidligere."

Folk er sgu da for "bløde", man slår da tilbage på samme måde:
Jeg ville sende følgende skrivelse til Ford Kredit.

"Tak for deres brev

I henhold til vores regnskabsafdeling kan se konstatere at at vores
udestående med dem ER afviklet. Vi har dermed opfyldt vores kontraktmæssige
forpligtigelser da vi indgik lånet med Ford Kredit.
Vedlagte bilag som dokumentation for vores opfyldelse af kontrakten.

Da vore midler til skriveri frem og tilbage ikke er ubegrænsede, tillader vi
os ved fremtidige henvendelser fra dem, at fakturere de undgifter som vi har
i denne forbindelse.

Adminitrationsgebyr 100 Kr samt for det antal timer som vi skal bruge på at
svare vil der blive pålagt Ford Kredit et beløb på 275 excl. moms pr.
påbegyndt time.

Beløbet bedes indbetalt på Konto nr xxxxxxxxxx.
Ved manglende indbetaling af vores administrationsudgifter, vil beløbet
søges indrevet via retslig inkasso.

Med Venlig Hilsen
Mig
"

Skulle f*nden da stå i at man skal bruge sin tid på at fedte rundt med
papirer når de selv roder rundt i det.
Når de tager penge og gebyrer for det rykkere, advokattrusler osv. så giv
dem da tilbage med samme mønt. JEG arbejder sgu heller ikke gratis og uden
gebyrer for at svare på deres l*rt ))))))

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-03-04 17:36

> [...]
> giv dem da tilbage med samme mønt. JEG arbejder sgu heller ikke
> gratis og uden gebyrer for at svare på deres l*rt ))))))

Haha - fedt svar :) .... tror dog ikke du vil få en dyt ud af det ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Peter G C

Dato : 03-03-04 18:27

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Haha - fedt svar :) .... tror dog ikke du vil få en dyt ud af det ;)

Så'n mellem os ...... Så har jeg i dag gjort noget næsten tilsvarende
til en dansk fagforening - de ville have noget info. fra mig - det fik plus
en bon. Jeg gider ikke det pis.

/Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 03-03-04 20:02

On Wed, 03 Mar 2004 18:27:00 +0100, Peter G C wrote:

> Så'n mellem os ...... Så har jeg i dag gjort noget næsten tilsvarende
> til en dansk fagforening - de ville have noget info. fra mig - det fik plus
> en bon. Jeg gider ikke det pis.

Du melder lige tilbage om det lykkes?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter G C

Dato : 03-03-04 20:10

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

[klip]

> Du melder lige tilbage om det lykkes?

Det mangler kun lige en godkendelse .... sagen ligner ikke helt jeres
inkasso-spøg, men princippet er det samme.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : SlowHand

Dato : 03-03-04 19:54

> [...]

> de gamle sager"
> Direktør-2: "Glimrende ide, kunderne vil så reagere på 3 måder:

[Snip - blah]

Som ansat hos Azero kan jeg fortælle at det drejer sig om højst
150-200 kunder, der fejlagtigt har modtaget rykker fra os. Disse
kunder har blot skullet oplyse en dato, for hvornår de har indbetalt
det pågældende beløb. Vi har ikke krævet at se nogen form for
kvittering af indbetaling eller andet. En enkel dato, fra f.eks. et
kontoudtog har været nok, så kunne vi finde det i vores regnskaber.

De andre (flere tusinde) kunder har ganske retmæssigt modtaget
rykkere. Disse har ikke været fejlagtige, uanset hvad diverse medier
skriver. Vi har også fået pengene fra disse kunder.
Det drejer sig altså "kun" om et par hundrede fejl-rykkere, og ikke
flere tusinde som nogle åbenbart tror.

Jeg er ikke ansat i bogholderiet, så jeg kan desværre ikke svare mere
uddybende på spørgsmål herom.

/SlowHand

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-03-04 22:35

"SlowHand" <spam@sejeniels.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kvittering af indbetaling eller andet. En enkel dato, fra f.eks. et
> kontoudtog har været nok, så kunne vi finde det i vores regnskaber.

En enkelt dato, fra feks. et kontoudtog.
Det er i min lille verden en form for dokumentation.
Den med at det ikke kan findes i regnskabet?
Selskabet kender det nøjagtige beløb, søg på det.

> [...]
> skriver. Vi har også fået pengene fra disse kunder.
> Det drejer sig altså "kun" om et par hundrede fejl-rykkere, og ikke

Jeg er heller ikke kunde hos selskabet.
Men jeg vil tillade mig at sige at 1 fejlagtigt udsendt rykker, er værre end
afskrivningen af pengene.
Dette hvis du tager det samlede regnestykke, mistet goodwill, mistede
fremtidige kunder mm.

> Jeg er ikke ansat i bogholderiet, så jeg kan desværre ikke svare mere
> uddybende på spørgsmål herom.

Dem kunne der ellers meget nemt komme en masse af.

Kort sagt, selskabet har jokket i spinaten og er ikke modige nok til at
idrømme det!

PS: Dette er kun min egen mening, jeg skriver ikke på vegne af nogen.
Hverken mistede kunder, fornærmede kunder eller andre.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : SlowHand

Dato : 04-03-04 02:52

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Kort sagt, selskabet har jokket i spinaten og er ikke modige nok til at
> idrømme det!

Jo, det er de da... Jeg har ikke set den udsendelese på DR,
som indlægget udspringer af. Problemet er bare, udfra de artikler
jeg har læst om Azero, at antallet af "forkerte" rykkere, er _stærkt_
overdrevet. Det var blot dette jeg ville påpege.

> PS: Dette er kun min egen mening, jeg skriver ikke på vegne af nogen.
> Hverken mistede kunder, fornærmede kunder eller andre.

Klart! Jeg forsøger også at forholde mig objektiv, selvom jeg er ansat på
stedet. Jeg ville bare korrigere nogle af sensationspressen's (meget)
fordrejede
facts. Som min chef på et nyligt møde udtalte; "Vi er åbenbart blevet så
store
nu, at vi er "de onde" når vi sender regninger ud". Det er nemt at forholde
sig
ukritisk, når pressen omtaler et større firma negativt. Så er det ikke så
nødvendigt at være kritisk overfor kilden, da "de store" jo altid er "onde"
alligevel :)
(Jeg kender det i hvert fald fra mig selv... :) )

/SlowHand

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 08:35

> [...]
"onde"
> alligevel :)
> (Jeg kender det i hvert fald fra mig selv... :) )

Din Chef tager fejl.
Når man laver fejl må man stå ved det og rode bod på det igen. Hvis han ikke
tåler omtalen så må han gå i offensiven og forklare hvad der er sket og hvad
han har tænkt at gøre........han kan jo ikke løbe fra fejlen og når man
truer sine kunder på den ubehagelig måde som det er gjort så er det FULDT
berettiget at kunderne går til pressen, da det plejer at virke ganske godt.

--
Tom

Fra : SlowHand

Dato : 04-03-04 18:55

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Din Chef tager fejl.

Tror jeg ikke helt han gør...

> [...]
> truer sine kunder på den ubehagelig måde som det er gjort så er det FULDT
> berettiget at kunderne går til pressen, da det plejer at virke ganske

Fuldt ud enig! Dog tror jeg at han tåler omtalen ganske fint :)

Jeg ville som sagt blot påpege at visse facts i sagen er blevet fordrejet
anseeligt. Bare lige så folk ikke blindt tror på sensationspressen...

/SlowHand

Fra : Ukendt

Dato : 04-03-04 19:14

> Tror jeg ikke helt han gør...

hehe..... chefen har ALTID ret.

> [...]
>
> Jeg ville som sagt blot påpege at visse facts i sagen er blevet fordrejet
> anseeligt. Bare lige så folk ikke blindt tror på sensationspressen...

Ganske normalt......jeg tror også bare det var et råb om hjælp når der
foregår noget uretfærdigt.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-03-04 08:46

> [...]

> jeg har læst om Azero, at antallet af "forkerte" rykkere, er _stærkt_
> overdrevet. Det var blot dette jeg ville påpege.

og det jeg vil påpege er at 1 (ja et et-tal) er 1 for mange

> [...]
"onde"
> alligevel :)
> (Jeg kender det i hvert fald fra mig selv... :) )

Det har intet med gode eller onde at gøre.
Det har noget med hvad omtale firmaet vil have, goodwill.
Hvad koster den mistede goodwill, kontra det tab firmae ville have lidt ved
afskrivning af udestående.

Nu lyder jeg nok meget bombastisk, men prøver alligevel:
Hvis regnskabs afdelingen ikke har styr på tingene, er det de forkerte folk
der sidder der.
Hvis fejlen ligger i EDB afdelingen, mistede data eller lignende,
ja så er det i EDB-afdelingen de forkerte folk sidder.
Kort sagt, firmaet har ikke de rigtigt kompetencer til opgaverne.

Hvis en kunde bliver behandlet ordentlig, så har kunden en positiv
oplevelse.
Dette giver, måske, en kunde mere.
Hvis kunden har en negativ oplevelse.
Så har firmaet mistet kontakten til, måske, 100 potentielle kunder.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : SlowHand

Dato : 04-03-04 19:14

> og det jeg vil påpege er at 1 (ja et et-tal) er 1 for mange

Ok, fair nok. Husk dog samtidig på at Azero er et selskab med over
30.000 kunder. Der _vil_ være små fejl af og til. At der i dette tilfælde så
er for mange, kan vi hurtigt blive enige om.

> [...]
> Det har noget med hvad omtale firmaet vil have, goodwill.
> Hvad koster den mistede goodwill, kontra det tab firmae ville have lidt

OK. Problemet er nok at firmaet i denne sag har vist alt for meget goodwill
overfor kunderne. Derfor er alle som har haft økonomiske udeståender med
os, blevet redt over én kam. Det kunne ikke gøres anderledes, svjv.
Jeg vil ikke nævne nogen beløbstr. men kan godt sige at det samlede beløb
er af en sådan størrelse, at firmaet ikke har haft råd til bare at lade det
gå hen...
At en procentdel uskyldige personer er røget med på denne kam, er
selvfølgelig
beklageligt.

Jeg har ikke på noget tidspunkt haft til hensigt at undskylde firmaet's
optræden.
Min hensigt har kun været at korrigere de facts, som jeg ved at visse medier
har fordrejet/overdrevet _stærkt_ i denne sag. (Computerworld skrev vist
noget
om 4.000 (!) forkerte rykkere, hvor det reelle tal aldrig har oversteget
150-200)

> [...]
> ja så er det i EDB-afdelingen de forkerte folk sidder.
> Kort sagt, firmaet har ikke de rigtigt kompetencer til opgaverne.

Tjae... Det kommer jo an på hvor stor en fejl% man er villig til at
acceptere,
blandt de ansatte. Jeg er sætter da pris på at man ikke bliver fyret fordi
man
har lavet en enkelt bommert. Det ville da være et forfærdeligt miljø at
arbejde
i. Vi kan jo alle begå fejl.
Azero er pt. DK's 3.største webhotel med .dk domæner. Én eller anden form
for rigtig kompetence må vi da have...

> [...]
> Dette giver, måske, en kunde mere.
> Hvis kunden har en negativ oplevelse.
> Så har firmaet mistet kontakten til, måske, 100 potentielle kunder.

Helt enig!

Jeg føler ikke jeg har tilstrækkelig indsigt i sagen, til at kunne uddybe
den
yderligere. Tror dog også at diskussionen herfra, hovedsageligt vil udmynte
sig i forsvar/angreb af forskellige synspunkter, hvilket ikke er super
sagligt.
Desuden har diskussionen hele tiden været off-topic.

Så EOD herfra :)

/SlowHand