Toyota Sportsvan vs. Ford Focus C-Max
Fra : Kong Kent

Dato : 02-03-04 22:01

Hej dk.fritid.bil

Mine forældre skal have skiftet bil (Ford Scorpio St.Car. 2,0i fra 1993) til
en gul-plade bil, nu hvor begge unger er fløjet fra reden og har egne huse
osv.

Min far går meget op i schæferhunde, og vil derfor have en stor, rummelig
bil med plads til et stort hundebur, og stadig også have plads til lidt af
hvert. Så valget står mellem en Ford Focus C-Max (fordi han er Ford mand) og
en Toyota Sportsvan (fordi knægten har fortalt ham, at Toyota er det eneste
der dur!! *SS*).

Modellerne er begge deres 2,0 l. Turbo-diesler (TDCI og D-4D), og
udstyrsniveauet er begge steder den store pakke (Ghia og "Luksuspakken).

Er der noget der umiddelbart trækker i retning af Ford eller Toyota? Jeg
tænker både på driftsikkerhed, stabilitet, udstyr, økonomi osv. osv. osv.
Alt skal tages i betragtning. Hvad ville I vælge. Begrund meget gerne jeres
valg

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Brizz

Dato : 02-03-04 22:56

> [...]
> tænker både på driftsikkerhed, stabilitet, udstyr, økonomi osv. osv. osv.
> Alt skal tages i betragtning. Hvad ville I vælge. Begrund meget gerne

Jeg ville vælge Toyota sportsvan da den er størst. Jeg ville vælge toyota da
det ikke er en ny model=ingen børne sygdomme.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Christian

Dato : 02-03-04 23:22

..........og Toyota holder generelt prisen bedre end end Ford.

Hilsen

Christian

Fra : Claus Sørensen

Dato : 03-03-04 18:44

Jeg ville vælge Ford'en fordi den er den nyeste og baseret på den nye Focus
platform med kanon køreegenskaber. Plus det faktum at den er med den nye HDi
fra PSA med 136 HK og 320 NM. Sweeeeeet :)

Med venlig hilsen
Claus, Mazda3

Fra : Henrik B.

Dato : 03-03-04 20:17

Kong Kent wrote:
:: Hej dk.fritid.bil

[...]

Selvom Ford'en ser spændende ud, ville jeg vælge Sportvan'en, da den dels er
væsentlig større. Har bedre komfort - qua størrelsen. Og så er der jo lige
den med de 3 års fuld garanti.

M.v.h.

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 19-03-04 19:10

On Wed, 3 Mar 2004 20:17:13 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Selvom Ford'en ser spændende ud, ville jeg vælge Sportvan'en, da den dels er
>væsentlig større. Har bedre komfort - qua størrelsen.

Ja, men motoren Henrik. Motoren...
116/250 Nm mod Ford's 135/320 Nm - der er jo en verden til forskel.

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 22-03-04 00:18

Hr. Mogens Knudsen wrote:
:: On Wed, 3 Mar 2004 20:17:13 +0100, "Henrik B."
:: <saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:
::
[...]

Er det boost specifikationen du kigger på?

M.v.h.

Fra : Hr. Mogens Knudsen

Dato : 22-03-04 05:50

On Mon, 22 Mar 2004 00:18:07 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>:: Ja, men motoren Henrik. Motoren...
>:: 116/250 Nm mod Ford's 135/320 Nm - der er jo en verden til forskel.

>Er det boost specifikationen du kigger på?

Det er den info, der ligger på nettet om bilerne - henholdsvis
toyota.dk og Bilbasen.dk

/Mogens