Mitsubishi Pajero
Fra : Lars Hørmann

Dato : 02-03-04 21:19

Hej NG,

Jeg er brændt lidt varm på en Mitsubishi Pajero 3.0 V6 med turbo og
intercooler årgang 1996.

- Hvad skal jeg være særligt opmærksom på ved denne model?

- Hvad kører såddan et monster på literen ved blandet kørsel? (ja man tør jo
næsten ikke høre svaret

- Er dette et dårligt valg hvis man går med 4x4 drømme?

Mvh. Lars Hørmann

Fra : Paw Jensen

Dato : 03-03-04 06:07

Hej Lars.

Jeg tror du forveksler 2 modeller.
Enten er den 3,0 V6 (benzin), eller også er den 2,8 Turbo intercooler
(diesel)

Min kæreste har en 3,0 V6 1995.
Den er alle tiders bil.
Med automatgerer er den en drøm at køre i.
En lille anke er der dog; Benpladsen. Da den er fra tiden med
"varerumslængde" reglen, kan det knibe med benpladsen, hvis man som os begge
er over 180cm.
Når min kæreste kører i den, ved blandet kørsel, så går den 7-9 km/l.
Når jeg kører i den, går den omkring 5-7 km/l.
Hvis du skal have dig en sjov 4x4, som primært skal bruges til gadekørsel,
er det en genial bil.
Husk dog blot, at ALT er dyre til en 4x4 end til en mere almindelig bil.

Paw

Fra : Lars Hørmann

Dato : 03-03-04 07:13

Hej Paw,

ja det gør jeg nok.... men der står turbo intercooler hen ad siden, og den
har også manuel gear!, så det vil sige det er diesel udgaven på 2.8 L?
Jeg kører forbi forhandleren hver dag så jeg kigger lige en ekstra gang her
til morgen. Diesel udgaven er vel mere økonomisk end benzineren?
(Medforbehold for hvilket køn der sidder bag rattet...!!

Tak for svaret! Mvh. Lars

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-03-04 06:58

Lars Hørmann wrote:
> Jeg er brændt lidt varm på en Mitsubishi Pajero 3.0 V6 med turbo og
> intercooler årgang 1996.

Sikker på det?
Med mindre der er bygget turbo/intercooler på, så er det enten en 3,0 V6
benzin eller en 2,8 Turbo Diesel med Intercooler...

> - Hvad skal jeg være særligt opmærksom på ved denne model?

Om det er en benzin eller diesel...
Hvis der virkelig er tale om en 3,0V6 turbo/intercooler, så....

> - Hvad kører såddan et monster på literen ved blandet kørsel? (ja man
> tør jo næsten ikke høre svaret

En 3,0 V6 er svjh opgivet til ca. 6 km/l, hvilket passer meget godt. Med
blød fod og motorvej kan du nå lidt længere op. En diesel kører ca. 10 km/l.

> - Er dette et dårligt valg hvis man går med 4x4 drømme?

Kommer an på, hvad dine 4x4 drømme er...
Den er sikkert en del billigere end en tilsvarende diesel, så det kommer an
på, hvor meget du kører...
Hvis du ikke kører alverden betaler du mindre for bilen, og bruger pengene
på benzin i stedet. Den er uden tvivl sjovere at kører i end en diesel.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Lars Hørmann

Dato : 03-03-04 07:23

Hej Morten,

> Sikker på det?
> Med mindre der er bygget turbo/intercooler på, så er det enten en 3,0 V6
> benzin eller en 2,8 Turbo Diesel med Intercooler...

ja men det må være en 2.8 diesel så...! (det vil jeg håbe!!)

> Kommer an på, hvad dine 4x4 drømme er...

At smutte en tur i skoven med den store boogietrailer spændt efter og hente
en 50 rummeter brænde en gang om året. Og kunne tage en smuttur ind over
markerne når jeg bliver træt af asfaltjunglen...... ikke det TORE behov, men
drengen inden i skriger på 4x4 uanset behovets størrelse.... )

Mvh. Lars Hørmann - og tak!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-03-04 07:30

Lars Hørmann wrote:
> ja men det må være en 2.8 diesel så...! (det vil jeg håbe!!)

Hvis der står turbo intercooler på siden, så er det en diesel.
Hvis det er en benzin, så står der 3,0 V6.

> [...]
> ind over markerne når jeg bliver træt af asfaltjunglen...... ikke det
> TORE behov, men drengen inden i skriger på 4x4 uanset behovets

Ok. Så er en Pajero en rigtig fin bil...
Du skal blot have nogle gode dæk på...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens...

Dato : 06-03-04 19:04

On Wed, 3 Mar 2004 07:30:07 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Hvis der står turbo intercooler på siden, så er det en diesel.
>Hvis det er en benzin, så står der 3,0 V6.

Det er slet ikke den samme bil at køre i - altså 2.8 diesel.
4 cylindre ødelægger "billedet" totalt, IMO. Og jeg har prøvet dem!

/Mogens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-03-04 22:29

Mogens... wrote:
> Det er slet ikke den samme bil at køre i - altså 2.8 diesel.
> 4 cylindre ødelægger "billedet" totalt, IMO.

Enig. Det er to forskellige. Den ene er en hurtigt benziner med aut. gear,
den anden en noget sløv diesel med man. gear.

> Og jeg har prøvet dem!

Det har jeg også...!

--
Mvh. Morten Fruergaard