Toyota med mange km på bagen
Fra : Søren Emig

Dato : 02-03-04 20:21

Hej

Skal i gang med at købe en bil og har måske fået et godt tilbud, men er lidt
bekymret for hvor meget bilen har kørt. Det drejer sig om en Toyota Corolla
1,6 fra 1997. Den har kørt 238.000 km!!!

Den ser meget voldholdt ud og der er INGEN rust samt alle serviceeftersyn er
overholdt på nær en enkelt.

Den har været brugt som sælgerbil.

Jeg har tænkt mig at beholde den i 5-6 år og køre ca. 20.000km/år. Hvad er
meningerne? Tør man købe en med så mange km på bagen?

/Søren

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 20:40

> Jeg har tænkt mig at beholde den i 5-6 år og køre ca. 20.000km/år. Hvad er
> meningerne? Tør man købe en med så mange km på bagen?

Prisen? Prisen?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Søren Emig

Dato : 02-03-04 23:26

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> Prisen? Prisen?

Nå ja, 55.000.

Men tror nu jeg går i gang med at lede efter noget andet. At tage sælgers
ord for at "den har mange km igen" for gode vare tør jeg næsten ikke. Også
selvom de har god værkstedshumor

Fra : [8260]Anders Olesen

Dato : 03-03-04 17:34

> Men tror nu jeg går i gang med at lede efter noget andet. At tage sælgers
> ord for at "den har mange km igen" for gode vare tør jeg næsten ikke. Også
> selvom de har god værkstedshumor

Se evt. min annonce i dk.marked.privat.bil, hvis du gerne vil have en Toyota
med færre km.
Med venlig hilsen (og undskyld reklamen
Anders Olesen

Fra : Martin P.

Dato : 03-03-04 19:09

"Søren Emig" <skumflum_nospam_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> Nå ja, 55.000.

Jeg synes det er for dyr kilometerne taget i betragtning. Dog ville jeg købe
den hvis jeg kunne få den noget der ligner 10k billigere. Lige netop den
model af Corolla er jo en af mest stabile der er lavet så der er mange
kilometer i den endnu.

Check at koblingen er skiftet.

--
- Martin

Nissan Almera GTi

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 20:40

> Jeg har tænkt mig at beholde den i 5-6 år og køre ca. 20.000km/år. Hvad er
> meningerne? Tør man købe en med så mange km på bagen?

Det kommer sørme an på, hvad du skal betale for den.

238.000 er en del men ikke nok til at bilen nødvendigvis er lidt op. Du må
nok påregne et lidt større budget til vedligeholdelse end med en ny bil -
men om der er fornuft i købet afhænger af prisen for den.

--
/Jan VW Nielsen

Fra : Holten

Dato : 02-03-04 20:56

> Hej
> meningerne? Tør man købe en med så mange km på bagen?

Ja hvis man har en sund værkstedshumor )

MVH

Holten

Fra : anders majland

Dato : 02-03-04 23:50

> Toyota Corolla 1,6 fra 1997. Den har kørt 238.000 km!!!

Min 90'er mazda har nu gået 330000km og bruger ikke olie - Den har fået
nye ventilløftere som det eneste i motoren... Jeg kender også en der har
kørt over 400000km i sin toyata carina men så begyndte den også at bruge
olie....

Så jeg ser ikke noget i vejen for at der skulle være 100000km i den
endnu .. Dog har en kollega også en 1,6 corolla af omtrent samme årgang
og den virker udslidt med omtrent samme kmtal

Men km slider helt bestemt på en bil. Jeg kan ikke vurdere om 55kkr er
en fair pris, men jeg vil hellere vælge en nyere med mange km end en
ældre uden ... Jeg vil også være lidt nervøs ved en "lille" 1.6 der er
kørt af en sælger. Den har nok enten fået tæsk konstant eller kørt af en
rolig type der har kunnet nøjes med en 1,6'er .....

Generelt ruster biler vel op her i landet inden de slides op ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid