Bilen blev synet :)
Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 19:17

Så kom min lille bitte Uno langt om længe til syn igen. Der var nogle
anmærkninger sidste gang, men der var selvfølgelig samlet op på det hele.
Jeg havde fået lavet lidt småting og fået fat i den vejeseddel de forlangte.

Det virkede som om at det var en elev der skulle syne bilen i samarbejde med
to mere erfarne bilinspektøre. Først skulle de se om der var kat på den, når
det stod i papirerne. De stod og kiggede nede foran motoren, så jeg måtte
lige fortælle at manifolden sad bag på motoren. "Hov. Der er turbo på"
udbrød den ene af de ældre. Det kunne jo godt gå hen og blive et problem, så
han måtte lige checke den på computeren. Det stod der selvfølgelig allerede
da det er en original turbo så han tog det roligt igen.

Så var det tid til at checke vejesedlen. Lige pludselig kunne jeg høre at
der var en der sagde "Det er sgu da ikke den bil" Hjertet fløj helt op i
halsen på mig. Var vejemanden kommet til at skrive forkert, eller hvad var
der sket? Efter et par kontrollæsninger lagde han mærke til at stelnummeret
var delt i to på vejesedlen og det var selvfølgelig min bil :)

Ellers havde de ikke andet end ros til bilen. Den var imponerende flot i
bunden og den smule rust der blev lavet var ordret "Fandeme flot lavet".

Jeg forlod glad synshallen og trillede videre ud på de danske landevej... :)

--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Peter König

Dato : 02-03-04 19:25

> Det virkede som om at det var en elev der skulle syne bilen i samarbejde
med
> to mere erfarne bilinspektøre.

Jeg tror ikke at det var bilinspektører - nok snarer bilsynsleder.
Der er jo lige en universitetsuddannelse imellem og desuden så sidder
bilinspektørene inde i Rødovre og sagbehandler (altså, når de ikke er til
uheld).

MVH Peter

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 20:35

"Peter König" <pommer-konigXXX@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er jo lige en universitetsuddannelse imellem og desuden så sidder
> bilinspektørene inde i Rødovre og sagbehandler (altså, når de ikke er til

Ok. Det ved jeg ikke det store om. Det var et par flinke herrer i SBI-tøj
som kiggede på bilen :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-03-04 21:40

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Ok. Det ved jeg ikke det store om. Det var et par flinke herrer i SBI-tøj
>som kiggede på bilen :)

fandt du den lille seddel med den store virkning ?

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 21:45

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> fandt du den lille seddel med den store virkning ?

Endte med at jeg måtte til Holbæk og finde en ny så de små reflekser med den
høje pris først kommer på i morgen.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-03-04 21:45

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev :

>Endte med at jeg måtte til Holbæk og finde en ny så de små reflekser med den
>høje pris først kommer på i morgen.

Sh*t en neder ;)

Du ellers så glad ud........

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 22:13

> Sh*t en neder ;)

Jow tak :)

> Du ellers så glad ud........

Det er jeg skam stadig. Nu har jeg været igang så længe og det er langt om
længe lykkes for mig at få min lille ketchupracer på gaden. Det sidste er
blot den formalitet der gør det lovligt :D

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-03-04 19:34

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg forlod glad synshallen og trillede videre ud på de danske landevej...
:)

Tillykke herfra :)

-M

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 20:45

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke herfra :)

Takker mange gange. Kommer du og ser den til Biler i Bella?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-03-04 20:50

> Takker mange gange. Kommer du og ser den til Biler i Bella?

Nopes, jeg på det tidspunkt kører jeg forhåbentligt en af flg.:
1965 Mustang, 1997 Lotus Esprit V8 Bi-Turbo, 1996 Mustang 5,2 Convertible,
2002 VW Jetta(Bora) VR6 4Motion, 1966 AC Cobra, eller en gammel 1927 Ford T
hot-rod

-M
Ford Sierra 2,0i 2WD

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-03-04 20:54

Hej!

Morten Lorenzen wrote:

> [...]
> 2002 VW Jetta(Bora) VR6 4Motion, 1966 AC Cobra, eller en gammel 1927 Ford T

A'men brother

Især bilerne fra '65, '96 og '66. Resten er noget bras som forhandlerne godt kan
beholde

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 21:02

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Især bilerne fra '65, '96 og '66. Resten er noget bras som forhandlerne
godt kan
> beholde

Tror nu helst at jeg ville køre i 97'eren, men en rød italiensk sportvogn
fra omkring '93 er heller ikke af vejen ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-03-04 21:06

Hej!

Claus Fabritius wrote:

> Tror nu helst at jeg ville køre i 97'eren, men en rød italiensk sportvogn
> fra omkring '93 er heller ikke af vejen ;)

Tja, kunne jeg få lov til at trille rundt i

http://www.gbar.dtu.dk/~s960674/charger2.jpg

var jeg FULDT tilfreds med livet og alle mine drømme var opfyldte

Jeg er alvorligt bange for at jeg "forgælder" mig grusomt indenfor en
overskuelig fremtid....

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 21:13

> Tja, kunne jeg få lov til at trille rundt i
>
> http://www.gbar.dtu.dk/~s960674/charger2.jpg
>
> var jeg FULDT tilfreds med livet og alle mine drømme var opfyldte

Er det ikke bare at kaste sig ud i det? Man kommer ingen steder, hvis man
ikke tager lidt chancer :)

> Jeg er alvorligt bange for at jeg "forgælder" mig grusomt indenfor en
> overskuelig fremtid....

Det har jeg heldigvis undladt, men jeg har så også "kun" en Uno, men den er
nu også sjov :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-03-04 22:35

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg er alvorligt bange for at jeg "forgælder" mig grusomt indenfor en
>overskuelig fremtid....

kig lige i din mailbox ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 02-03-04 22:47

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> kig lige i din mailbox ;)

Hmm, intet fra dig lige pt. Du har vel stavet rigtigt?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 21:03

> [...]
> 2002 VW Jetta(Bora) VR6 4Motion, 1966 AC Cobra, eller en gammel 1927 Ford

Hvordan får man dog mulighed for sådan noget? En tur til Staterne?
(Jette/Bora kunne tyde kraftigt på det)

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-03-04 21:18

> Hvordan får man dog mulighed for sådan noget? En tur til Staterne?
> (Jette/Bora kunne tyde kraftigt på det)

"You only answer, perhaps, perhaps, perhaps, you only tell me perhaps" Trala
trala lalala :)

-M
Fab, smid en mail til mig :)

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 21:36

> "Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

> "You only answer, perhaps, perhaps, perhaps, you only tell me perhaps"
Trala
> trala lalala :)

"Millioner af ferskner. Ferskner til mig. Millioner af ferskner. Ferskner
for gratis" Hmm... Nej. Ved egentlig ikke helt hvad jeg mente med det. Tror
der var en dybere mening, da jeg begyndte at skrive det, men bare glem det
:D

> Fab, smid en mail til mig :)

Done :)

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-03-04 23:31

> motoren. "Hov. Der er turbo på" udbrød den ene af de ældre. Det kunne
> jo godt gå hen og blive et problem, så han måtte lige checke den på

Hvorfor mon den hedder Fiat Uno _TURBO_ I.E. Racing?? De er så dumme nogen
gange!!

> Jeg forlod glad synshallen og trillede videre ud på de danske
> landevej... :)

Super - er der også betalt afgift mv.?

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-03-04 08:10

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mon den hedder Fiat Uno _TURBO_ I.E. Racing?? De er så dumme
nogen
> gange!!

De havde bare ikke læst godt nok på lektien. De troede at det var en normal
Uno :)

> Super - er der også betalt afgift mv.?

Jeps. Og der kommer reflekser på den idag.

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-03-04 17:37

> Jeps. Og der kommer reflekser på den idag.

Reflekser på?? Er det i hjulene eller hva' ;)

Fra : John Sahl

Dato : 03-03-04 17:44

Thomas Krath wrote:
> Reflekser på?? Er det i hjulene eller hva' ;)

Reflekser, du ved de der dyre nogen der sidder for og
bag på bilen med en bogstav/tal-kombination på?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas Krath

Dato : 03-03-04 17:46

> Reflekser, du ved de der dyre nogen der sidder for og
> bag på bilen med en bogstav/tal-kombination på?

Pladerne??
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/PC060145.sized.jpg

Fra : John Sahl

Dato : 03-03-04 17:58

Thomas Krath wrote:
> Pladerne??
> http://www.tkrath.dk/forum/dfb/PC060145.sized.jpg

Nemlig..

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-03-04 22:39

> Reflekser på?? Er det i hjulene eller hva' ;)

Du ved... Nummerplader :) De kom så på idag i frokostpausen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-03-04 06:53

Claus Fabritius wrote:
> Jeg forlod glad synshallen og trillede videre ud på de danske
> landevej... :)

Tillykke...

Fiat Uno Turbo - en bil jeg ikke har ejet - endnu...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-03-04 08:10

meddelelse news:c23rri$4ef$1@sunsite.dk...

> Tillykke...

Takker.

> Fiat Uno Turbo - en bil jeg ikke har ejet - endnu...

Prøv det. Det kan anbefales

Fra : Olesen

Dato : 03-03-04 18:08

> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:c23rri$4ef$1@sunsite.dk...

> Takker.

> Prøv det. Det kan anbefales

Nok er den quick, men den er vel stadig en Uno hvad angår rust og "løse
ledninger" mv ?

Fra : Peter G C

Dato : 03-03-04 18:22

[klip]

> men den er vel stadig en Uno hvad angår rust og "løse ledninger" mv ?

Det svarer vel til en moden Sierra?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-03-04 22:44

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det svarer vel til en moden Sierra?

Touche :)
--
Claus Fabritius

Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93
Pure Ketchup

Fra : John Sahl

Dato : 03-03-04 18:26

Olesen wrote:
> Nok er den quick, men den er vel stadig en Uno hvad angår rust og
> "løse ledninger" mv ?

Det kommer an på hvor du køber den henne og hvordan man
behandler den, der findes jo også enkelte rustfri Ford'er rundt
omkring, ikk?

De 3 biler du kan se på denne side er alle meget lidt rustne:
http://www.autohenter.dk kendetegnende for dem alle er at
de er importeret fra Tyskland. Det bliver min den næste også.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 03-03-04 22:34

> Nok er den quick, men den er vel stadig en Uno hvad angår rust og "løse
> ledninger" mv ?

Det elektriske skal nok drille en gang imellem, men det er køreoplevelsen
der tæller. Det vigtige er at jeg smiler når jeg sætter mig bag rattet og
har lyst til køre bilen. Det er noget Unoen lever op til fra jeg drejer
nøglen. Ellers kunne jeg ikke finde på at tage en 10 km omvej hjem fra
arbejde :)

Rust er noget lidt andet når man henter den langt syd på. Synmændene
kommenterede da den utroligt flotte og rustfri bund, så nej, det er nok ikke
hvad du forbinder med en Uno. Tror at man skal kigge længe for at finde en
lige så fin Sierra herhjemme.