/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kan den poleres op så den bliver flot?
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 11:02
 
 
Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 11:09

Hej John

Kikker på på ny igen. Din egen er da skide flot.

Hvis du gør - jeg er vildt imponeret over UltraGlozz påført med
excentersliber.

--
/ Jan W Nielsen



John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 11:16

Jan W Nielsen wrote:
> Hej John

Hej Jan,

> Kikker på på ny igen. Din egen er da skide flot.

Min egen VAR skide flot, desværre var jeg den 2. januar så
uheldig at ramme en isglat plet på en motorvejsafkørsel ved
Kolding, det overlevede den desværre ikke.

> Hvis du gør - jeg er vildt imponeret over UltraGlozz påført med
> excentersliber.

Det var formentligt også produktet jeg ville prøve først. Men
rød er jo ikke den fedeste farve uanset, så jeg er ret meget i tvivl.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Hans Paulin (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 02-03-04 11:29

John Sahl skrev:

> Min egen VAR skide flot,

....har du smadret din bil eller har jeg misforstået noget?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://www.dkfritidbil.dk/whois/hans_paulin/hans_paulin.htm



John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 11:34

Hans Paulin wrote:
> ...har du smadret din bil eller har jeg misforstået noget?

Yupz ;-(

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 11:32

> Min egen VAR skide flot, desværre var jeg den 2. januar så
> uheldig at ramme en isglat plet på en motorvejsafkørsel ved
> Kolding, det overlevede den desværre ikke.

Det var sgu da synd. Men der skete ikke noget alvorligt med dig..?

> Det var formentligt også produktet, jeg ville prøve først. Men
> rød er jo ikke den fedeste farve uanset, så jeg er ret meget i tvivl.

Hvis man ikke kan lide farven rød, er det måske ikke så godt. Men jeg vil
tro, at lakken kan komme til at stå flot igen, hvis der bare er lidt rød
farve tilbage, og hvis man gider lave en opfølgende polering engang i
mellem.

--
/ Jan W Nielsen



N/A (02-03-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 02-03-04 11:37



John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 11:37

Jan W Nielsen wrote:
> Det var sgu da synd. Men der ikke skete noget alvorligt med dig..?

Nopes, ingen personskade, kun lidt buler i stoltheden, på
trods af at jeg ved at jeg ikke kunne have gjort noget.

> Hvis man ikke kan lide farven rød, er det måske ikke så godt. Men jeg
> vil tro, at lakken kan komme til at stå flot igen, hvis der bare er
> lidt rød farve tilbage, og hvis man gider lave en opfølgende polering
> engang i mellem.

Jeg kan nu godt lide farven rød, men man hører så mange
skræmmeeeksempler på at de falmer og jeg ville være led
og ked af at eje en falmet rød bil. Mendet kunne jo være
et forsøg værd...

Denne røde Uno giver jo et helt andet udtryk:
http://www.fiatklubdanmark.dk/mainpic/uno.jpg

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Bjørn Jørvad (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 02-03-04 12:35


"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c21nu3$nu2$1@dknews.tiscali.dk...

KLIP

> Nopes, ingen personskade, kun lidt buler i stoltheden, på
> trods af at jeg ved at jeg ikke kunne have gjort noget.

Hmmm ... hvad nu, hvis du havde kørt efter forholdene...?...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 12:43

Bjørn Jørvad wrote:
> Hmmm ... hvad nu, hvis du havde kørt efter forholdene...?...

Det troede jeg også at jeg gjorde ud fra de 2000km vi havde
tilbagelagt indenfor det sidste døgn med skiftende vejrlig ,-)

I situationen var der intet at gøre.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Bjørn Jørvad (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 02-03-04 12:44


"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c21rpj$p3l$1@dknews.tiscali.dk...

KLIP

> I situationen var der intet at gøre.

Det vil jeg godt tro på.

Men hvad med*før* 'situationen'...?

'Situationen' minder mig og folk der overraskes af sneglatte veje efter de
har fejet ditto af potten (eller har hørt "vejudsigten")..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 12:52

Bjørn Jørvad wrote:
> Det vil jeg godt tro på.
>
> Men hvad med*før* 'situationen'...?

100% rene veje de sidste 250km, men ja, havde jeg kørt
endnu langsommere var det sandsynligvis ikke sket.

Og ja jeg havde vinterdæk monteret.

Jeg prøver ikke på nogen måde at fralægge mig ansvaret,
det var mig der kørte, ingen andre var i nærheden, ergo
kan det kun være min skyld.

> 'Situationen' minder mig og folk der overraskes af sneglatte veje
> efter de har fejet ditto af potten (eller har hørt "vejudsigten")..

Jeg forstår godt dine tanker.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Bjørn Jørvad (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 02-03-04 12:52


"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c21sb3$pce$1@dknews.tiscali.dk...

KLIP

> Jeg forstår godt dine tanker.

Fint fint...

Derfor er det alligevel surt sjov.

Knægten lavede det samme 1½ dag efter han havde fået Silvia´en.

Vi venter *stadig* på reservedelspotten fra Holland.

Den er nu lovet leveret i denne uge, så nu får vi se.

PS: Völlen gik glat igennem syn i dag. Så den i det mindste 2 år mere...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 12:58

Bjørn Jørvad wrote:
> Derfor er det alligevel surt sjov.

Oh yeah, det var utrolig dårlig timing mht resten af min
økonomi, så det føles ret ærgerligt.

> Knægten lavede det samme 1½ dag efter han havde fået Silvia´en.

Surt..

> Vi venter *stadig* på reservedelspotten fra Holland.
>
> Den er nu lovet leveret i denne uge, så nu får vi se.

Tips mht transport af bil fra Holland modtages gerne.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Bjørn Jørvad (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 02-03-04 12:57


"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c21sl3$pcq$1@dknews.tiscali.dk...

KLIP

> Tips mht transport af bil fra Holland modtages gerne.

Mogens har hjulpet mig til kontakten.

Nu mangler Carsten blot at levere varen.....

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 13:01

Bjørn Jørvad wrote:
> Mogens har hjulpet mig til kontakten.
>
> Nu mangler Carsten blot at levere varen.....

Ok, så har jeg nummeret

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Folmer Rasmussen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 02-03-04 16:49

On Tue, 2 Mar 2004 12:43:03 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Bjørn Jørvad wrote:
>> Hmmm ... hvad nu, hvis du havde kørt efter forholdene...?...
>
>Det troede jeg også at jeg gjorde ud fra de 2000km vi havde
>tilbagelagt indenfor det sidste døgn med skiftende vejrlig ,-)
>
>I situationen var der intet at gøre.

>--

Den daglige hviletid kan afvikles i køretøjet, såfremt det er
indrettet til det, og står stille. Dette gælder også
to-mandsbetjente køretøjer.

Jeg ville blive ærgerlig hvis jeg blev involveret i et banalt
færdselsuheld med en modpart, hvis bil indenfor det sidste døgn havde
tilbagelagt 2000 km, og fik skylden fordi det fremgår af mit
diagramark at jeg har overtrådt køre- og hviletidsbestemmelserne med
en times tid.

Det kunne meget vel være en realitet, men er det fair?

Venlig hilsen
Folmer
"Kører for at leve, lever ikke for at køre".

John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 17:06

Folmer Rasmussen wrote:
> Den daglige hviletid kan afvikles i køretøjet, såfremt det er
> indrettet til det, og står stille. Dette gælder også
> to-mandsbetjente køretøjer.

Nu var vi 4 personer afsted der skiftedes til at køre, så der
var ingen problemer af den slags.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-03-04 18:12

On Tue, 02 Mar 2004 17:05:58 +0100, John Sahl wrote:

> Nu var vi 4 personer afsted der skiftedes til at køre, så der
> var ingen problemer af den slags.

4 personer i en Uno - 2000km ?

uhauha

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 18:26

Martin Johansen [6000] wrote:
> 4 personer i en Uno - 2000km ?
>
> uhauha

Slet intet problem, det behøves jo ikke alle 4 at være
100Kg's personer

Jeg satser da på at smutte til Italien til sommer i min næste Uno T.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Claus Fabritius (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 02-03-04 19:09

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:c22ft4$2m7$1@dknews.tiscali.dk...

> Slet intet problem, det behøves jo ikke alle 4 at være
> 100Kg's personer

Jeg var måske den eneste? :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Martin Johansen [600~ (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-03-04 20:06

On Tue, 02 Mar 2004 18:26:16 +0100, John Sahl wrote:

> Slet intet problem, det behøves jo ikke alle 4 at være
> 100Kg's personer

Jeg synes nu 4 personer i en Uno bare rundt i byen er nok til, at jeg
står af efter kort tid og må strække mig i alle ender og kanter for at
blive "normal" igen

Der er squtte meget plads og slet ikke i bag. Alene førepladsen er
elendig (Uno 70, ved ikke om andre modeller er bedre) til personer over
1.70...

Og nej ingen spydige kommentarer.. Vi er alle af normal bygning hehe.

> Jeg satser da på at smutte til Italien til sommer i min næste Uno T.

God tur, jeg må desværre indse at det først bliver næste år jeg
kommer på bilferie :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 21:11

Martin Johansen [6000] wrote:
> Der er squtte meget plads og slet ikke i bag. Alene førepladsen er
> elendig (Uno 70, ved ikke om andre modeller er bedre) til personer
> over
> 1.70...

Jeg er 1,74 og har endnu ikke oplevet problemer med
hverken ondt i ryg, røv, arme eller ben, efter selv ret
lange ture i Fiat Uno Turbo'er.

Den sidste tur var på lige over 1400km og forløb uden
problemer, så jeg undrer mig lidt når andre piver over
småture i større badekar ,-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-03-04 21:12

On Tue, 02 Mar 2004 21:11:10 +0100, John Sahl wrote:

> Jeg er 1,74 og har endnu ikke oplevet problemer med
> hverken ondt i ryg, røv, arme eller ben, efter selv ret
> lange ture i Fiat Uno Turbo'er.

Jeg er 1.85 måske det er problemet?

Jeg kan simpelthen ikke være bag rattet og efter få kilometer har jeg
smerter i speederfoden pga. den akavede stilling/placering.

Ved du om sæderne er anderledes og med mere benplads i en Uno Turbo? Jeg
kender som sagt kun til en Uno 75 ~1987

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 21:19

Martin Johansen [6000] wrote:
> Ved du om sæderne er anderledes og med mere benplads i en Uno Turbo?
> Jeg kender som sagt kun til en Uno 75 ~1987

Der er forskel på sæderne faktisk, så det er muligt det har
en del af skylden, men som Tom siger har vores kroppe jo
altid lidt anderledes sammensætninger

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-03-04 21:35

On Tue, 02 Mar 2004 21:19:12 +0100, John Sahl wrote:

> Der er forskel på sæderne faktisk, så det er muligt det har
> en del af skylden, men som Tom siger har vores kroppe jo
> altid lidt anderledes sammensætninger

Jeg må prøve en Turbo

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 21:54

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jeg må prøve en Turbo

Pas på med det, de er vanedannende

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 02-03-04 22:21

On Tue, 02 Mar 2004 21:53:55 +0100, John Sahl wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>> Jeg må prøve en Turbo
>
> Pas på med det, de er vanedannende

Uno Turbo, eller generelt Turbo? Jeg mindes en Hyundai Coupe 1,5 Turbo med
"kun" 115HK... nøjs den kunne flytte sig og trak rent til 200km/t hvor
den ligesom "ramte" en mur... men den kom hurtigt derop

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (02-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 02-03-04 22:51

Martin Johansen [6000] wrote:
> Uno Turbo, eller generelt Turbo?

Begge dele.. Men jeg må jo indrømme at jeg er hooked på
Uno Turbo'erne

> Jeg mindes en Hyundai Coupe 1,5
> Turbo med "kun" 115HK... nøjs den kunne flytte sig og trak rent til
> 200km/t hvor den ligesom "ramte" en mur... men den kom hurtigt derop
>

Så skulle den jo bare prikkes lidt

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-03-04 18:42

On Tue, 02 Mar 2004 22:50:54 +0100, John Sahl wrote:

> Begge dele.. Men jeg må jo indrømme at jeg er hooked på
> Uno Turbo'erne

Jamen altså... jeg glæder mig mere og mere til jeg får min (altså ikke
Uno'en) men 9000'eren.

Ventetiden er lang... fløjt fløjt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (03-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 03-03-04 18:49

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jamen altså... jeg glæder mig mere og mere til jeg får min (altså ikke
> Uno'en) men 9000'eren.

9000'eren har jo også et kæmpe tuningspotentiale,
så det kan du roligt gøre.

> Ventetiden er lang... fløjt fløjt.

Sådan siger en turbo ikke helt

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-03-04 19:52

On Wed, 03 Mar 2004 18:48:32 +0100, John Sahl wrote:

> 9000'eren har jo også et kæmpe tuningspotentiale,
> så det kan du roligt gøre.

Ja for søren. Alene en chip med montering samt luftfilter i Sverige
koster ~2500,- SKR. +35HK og +81Nm... billigt billigt

Så ved jeg så bare ikke med synshallen. Det skal nok passe de stamper i
jorden og siger "nej Martin, den går ikke", men hvordan ser det mon ud
med det?

>> Ventetiden er lang... fløjt fløjt.
>
> Sådan siger en turbo ikke helt

Nej, men sådan siger jeg når ventetiden er for lang hehe.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (03-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 03-03-04 20:09

Martin Johansen [6000] wrote:
> Ja for søren. Alene en chip med montering samt luftfilter i Sverige
> koster ~2500,- SKR. +35HK og +81Nm... billigt billigt

Ja, det er p.... billigt..

> Så ved jeg så bare ikke med synshallen. Det skal nok passe de stamper
> i jorden og siger "nej Martin, den går ikke", men hvordan ser det mon
> ud med det?

Dont tell,

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-03-04 20:18

On Wed, 03 Mar 2004 20:09:16 +0100, John Sahl wrote:

>> Så ved jeg så bare ikke med synshallen. Det skal nok passe de stamper
>> i jorden og siger "nej Martin, den går ikke", men hvordan ser det mon
>> ud med det?
>
> Dont tell,

De må da vel kunne se/måle det?

Eller er jeg for blåøjet i min tro der?

Men ja, jeg skal nok fortælle dem mindst muligt

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


John Sahl (03-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 03-03-04 20:43

Martin Johansen [6000] wrote:
> De må da vel kunne se/måle det?

Nix, det kan de ikke uden at skille noget af, og de har ikke
udstyr til effektmåling.

> Eller er jeg for blåøjet i min tro der?



--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Martin Johansen [600~ (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 03-03-04 20:52

On Wed, 03 Mar 2004 20:43:08 +0100, John Sahl wrote:

> Nix, det kan de ikke uden at skille noget af, og de har ikke
> udstyr til effektmåling.

Så må vi håbe han ikke skal testkøre den for meget... kold motor og en
synsmand der lige mener han skal se hvad "såen' gammel Turbo-æske ka'
rende".. :-/

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
"Gør hele usenet en tjeneste - Kend din netikette"
Se mere på http://www.usenet.dk/


Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 21:14



> Martin Johansen [6000] wrote:
> > Der er squtte meget plads og slet ikke i bag. Alene førepladsen er
> > elendig (Uno 70, ved ikke om andre modeller er bedre) til personer
> > over
> > 1.70...
>
> Jeg er 1,74 og har endnu ikke oplevet problemer med
> hverken ondt i ryg, røv, arme eller ben, efter selv ret
> lange ture i Fiat Uno Turbo'er.

Der er VÆSENTLIG forskel på mennesker. Nogle har lange ben og en kort krop
og andre det omvendte. Så selv om højden er den samme er det ikke sikkert
man har den samme benplads.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Claus Fabritius (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Claus Fabritius


Dato : 02-03-04 19:10

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse
news:pan.2004.03.02.17.11.44.311471@website.invalid...

> 4 personer i en Uno - 2000km ?
>
> uhauha

Ingen problemer i det.Komforten var overraskende god og jeg ville da ikke
have noget imod at trille på ferie i min egen (LeMans venter muligvis senere
på året)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler
Men vi har det også lidt sjovere :)
Fiat Uno Turbo I.E. Racing '93



Folmer Rasmussen (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 03-03-04 16:32

On Tue, 2 Mar 2004 17:05:58 +0100, "John Sahl"
<spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Folmer Rasmussen wrote:
>> Den daglige hviletid kan afvikles i køretøjet, såfremt det er
>> indrettet til det, og står stille. Dette gælder også
>> to-mandsbetjente køretøjer.
>
>Nu var vi 4 personer afsted der skiftedes til at køre, så der
>var ingen problemer af den slags.

>--

Du taler mod bedre vidende.

Det er du også nødt til, for du har en skidt sag.

Hvil er noget der foregår i horisontal stilling, iført ingen eller kun
meget få tekstiler. Hvil er ikke at sidde med knæene oppe i
ørehøjde på bagsædet af en pizzaautomat på viagra.

Hvis vi forudsætter at de 2000 km. er kørt i et stræk med en
gennemsnitsfart på 100 km/t. (hvilket er meget), så har seancen taget
20 timer!

Hvis du nu vil postulere at 4 mandspersoner er bare nogenlunde fit
efter et ophold på 20 timer i føromtalte fast-food dispenser, så er du
ikke længere troværdig, og jeg vil i al evighed stille mig tvivlende
overfor et hvilket som helst indlæg der måtte komme fra din hånd.
*LOL*

Det er ikke sket i nyere tid, men skulle jeg nu tage fejl, og
gennemsnitsfarten har været væsentligt højere, så synes jeg ikke du
skal bruge det som argument. Det vil skade din sag yderligere.

Alvorligt talt, så består min arbejdsdag/nat af 4 stints á ca. 2
timer. Min røv er placeret i en semiavanceret luftaffjedret stol, og
jeg har adgang til det meste komfortudstyr. (excl. tempostat).

Jeg synes jeg føles brugt når jeg kommer hjem, og jeg har ikke fantasi
til at forestille mig at det er formildende at det foregår i en Uno,
som der kan stå 2 af på højkant i mit førerhus.

Venlig hilsen
Folmer

John Sahl (03-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 03-03-04 16:44

Folmer Rasmussen wrote:
> Du taler mod bedre vidende.
>
> Det er du også nødt til, for du har en skidt sag.

Hvis jeg var ude på at forsvare mig, så har du ret

> Hvil er noget der foregår i horisontal stilling, iført ingen eller kun
> meget få tekstiler. Hvil er ikke at sidde med knæene oppe i
> ørehøjde på bagsædet af en pizzaautomat på viagra.

Kærestens bryster virker fint som hovedpude, helt horisontalt
kan jeg dog ikke påstå at det var

> Hvis vi forudsætter at de 2000 km. er kørt i et stræk med en
> gennemsnitsfart på 100 km/t. (hvilket er meget), så har seancen taget
> 20 timer!

Den forudsætning kan du ikke bruge til noget *S*

> Hvis du nu vil postulere at 4 mandspersoner er bare nogenlunde fit
> efter et ophold på 20 timer i føromtalte fast-food dispenser, så er du
> ikke længere troværdig, og jeg vil i al evighed stille mig tvivlende
> overfor et hvilket som helst indlæg der måtte komme fra din hånd.
> *LOL*

Nix, det postulerer jeg ikke, vi havde både gode spisepauser
og et ophold på destinationen af 1½ times varighed, ingen
kørte i træt tilstand, der blev skiftet chauffør når behovet var
der.

> Det er ikke sket i nyere tid, men skulle jeg nu tage fejl, og
> gennemsnitsfarten har været væsentligt højere, så synes jeg ikke du
> skal bruge det som argument. Det vil skade din sag yderligere.

Der var væsentligt forskel på den fart der blev kørt i Tyskland og
den på de danske veje.

> Alvorligt talt, så består min arbejdsdag/nat af 4 stints á ca. 2
> timer. Min røv er placeret i en semiavanceret luftaffjedret stol, og
> jeg har adgang til det meste komfortudstyr. (excl. tempostat).
>
> Jeg synes jeg føles brugt når jeg kommer hjem, og jeg har ikke fantasi
> til at forestille mig at det er formildende at det foregår i en Uno,
> som der kan stå 2 af på højkant i mit førerhus.

Man er væsentligt "tættere på naturen" i en Uno, det kvikker
en op, helt naturligt

--
John Sahl, der godt ved at det kan stilles på spidsen som du gør.
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Ukendt (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-04 16:56

> > Hvis vi forudsætter at de 2000 km. er kørt i et stræk med en
> > gennemsnitsfart på 100 km/t. (hvilket er meget)

> Den forudsætning kan du ikke bruge til noget *S*

Det vil jeg nu give John ret i - vi kører altid markant hurtigere, end de
små 100 km/t i reelt gennemsnit, som FDM og andre siger, man bør regne med.
120 km/ er mere realistisk for mig/os - også inklusive spisepauser og
optankninger. Men vi kører som regel også for til tilbagelægge mange
kilometer i en fart og ikke for at "nyde turen" på dén måde.

Een gang har jeg kørt 145 i ægte gennemsnit over 1600 km, men det er også
helt vildt hurtigt og bliver nok ikke gentaget foreløbigt.

> Man er væsentligt "tættere på naturen" i en Uno, det kvikker
> en op, helt naturligt

Kender fornemmelsen fra min tid i Opel Kadett fra 1980.. Godt udrtyk
"tæt på naturen".. :.-)

--
/Jan VW Nielsen






Ukendt (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-03-04 17:02



> Det vil jeg nu give John ret i - vi kører altid markant hurtigere, end de
> små 100 km/t i reelt gennemsnit, som FDM og andre siger, man bør regne
med.
> 120 km/ er mere realistisk for mig/os - også inklusive spisepauser og
> optankninger. Men vi kører som regel også for til tilbagelægge mange
> kilometer i en fart og ikke for at "nyde turen" på dén måde.


Hmmm.
Min tripcomputer i bilen siger nu også kun en 100 Km/t som gennemsnit på
trods af at jeg kan finde på at holde den på 160-170 Km/t alle de steder
hvor forholdene tillader det.
Jeg vil nu godt mene at man kan regne med ca 100 Km/t som gennemsnit på selv
tyske motorveje og på trods af at man hamrer derudaf når det er muligt.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



John Sahl (03-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 03-03-04 17:11

Tom wrote:
> Jeg vil nu godt mene at man kan regne med ca 100 Km/t som gennemsnit
> på selv tyske motorveje og på trods af at man hamrer derudaf når det
> er muligt.

Det kommer _helt_ an på hvad tid af døgnet vi taler om.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Peter G C (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 03-03-04 18:20

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4046014a$0$13976$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[klip]

> Hmmm.
> Min tripcomputer i bilen siger nu også kun en 100 Km/t som gennemsnit på
> trods af at jeg kan finde på at holde den på 160-170 Km/t alle de steder
> hvor forholdene tillader det.
> Jeg vil nu godt mene at man kan regne med ca 100 Km/t som gennemsnit på
selv
> tyske motorveje og på trods af at man hamrer derudaf når det er muligt.

Jeg oplever det samme. Kører da gerne hurtigere, men det hjælper sjældent og
er økonomiske set ikke holdbart - økonomien ryger for alvor over 180 km/t i
de potter jeg plejer at køre i (406 V6 dog undtaget).

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



John Sahl (03-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 03-03-04 17:10

Jan W. Nielsen wrote:
> Det vil jeg nu give John ret i - vi kører altid markant hurtigere,
> end de små 100 km/t i reelt gennemsnit, som FDM og andre siger, man
> bør regne med. 120 km/ er mere realistisk for mig/os - også inklusive
> spisepauser og optankninger. Men vi kører som regel også for til
> tilbagelægge mange kilometer i en fart og ikke for at "nyde turen" på
> dén måde.

Jeg vil også mene der er stor forskel på at køre alene og på
at have selskab på turen.

> Een gang har jeg kørt 145 i ægte gennemsnit over 1600 km, men det er
> også helt vildt hurtigt og bliver nok ikke gentaget foreløbigt.

Så skal det gå godt, uden for megen trafik ,-)

> Kender fornemmelsen fra min tid i Opel Kadett fra 1980.. Godt
> udrtyk "tæt på naturen".. :.-)

Ved ikke helt hvordan jeg ellers skal udtrykke det, men det
er sådan jeg oplever det, og for mig er det ikke nogen negativ
ting. Jeg kan lide at køre bil, og kan også godt ldie at _mærke_
at jeg kører bil.

Selvfølgelig er der også en charme ved en vild luxusbil, men jeg
er slet ikke færdig med Uno Turbo'en endnu, der er for stort
tuningspotentiale i dem, og det skal udforskes ,-)

Lige til sidst, jeg er ikke ude på at forsvare at køre lange stræk
uden hvil, men vil samtidig sige at jeg altid tager de pauser der
er nødvendig for mig. Bliver jeg træt, så holder jeg ind og sover,
uanset om det betyder at jeg når senere frem. Hellere frem i et
stykke, end slet ikke at komme frem overhovedet.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Peter G C (03-03-2004)
Kommentar
Fra : Peter G C


Dato : 03-03-04 18:21

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:4045fffd$0$260$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

[klip]

> Det vil jeg nu give John ret i - vi kører altid markant hurtigere, end de
> små 100 km/t i reelt gennemsnit, som FDM og andre siger, man bør regne
med.
> 120 km/ er mere realistisk for mig/os - også inklusive spisepauser og
> optankninger. Men vi kører som regel også for til tilbagelægge mange
> kilometer i en fart og ikke for at "nyde turen" på dén måde.

Når du/I holder et snit på 120 km/t hvilken hastighed kører du så med?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/



N/A (03-03-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 03-03-04 20:10



John Sahl (03-03-2004)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 03-03-04 20:10

Thomas Krath wrote:
> Hvis du selv har kørt hele vejen i et hug er det nok de 2000 kms
> kørsel der er skyld i det :(

Læs venligst resten af tråden, det havde jeg IKKE..

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Vi kæmper hårdt for det



Jensn (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Jensn


Dato : 02-03-04 12:07


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:40445d4e$0$242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej John
>
> Kikker på på ny igen. Din egen er da skide flot.
>
> Hvis du gør - jeg er vildt imponeret over UltraGlozz påført med
> excentersliber.
>
> --
> / Jan W Nielsen

Hej Jan

Ang. UltraGlozz - når du bruger excentersliber - er det så kun til at polere
med - eller er det også under påføringen ? og hvilken "hætte" bruger du til
sliberen

Mvh.
Jensn



Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 13:26

> Ang. UltraGlozz - når du bruger excentersliber - er det så kun til at
polere
> med - eller er det også under påføringen ? og hvilken "hætte" bruger du
til
> sliberen

Faktisk har jeg kun selv prøvet produktet med en polermaskine, der ikke
snurrer så hurtigt som en excentersliber. Jeg har derimod set andre bruge
excentersliberen, og der gik arbejdet endnu hurtigere. Jeg ved ikke, hvilken
hat der blev brugt.

Med en polermaskine bruger jeg en meget "korthåret hat" til den indledende
polering og en langhåret til den efterfølgende blankpolering.

Med UltraGlozz skal man polere grundigt hvis man ønsker at "kalde farven
frem igen" og dernæst blot gnide den blidt ind igen, hvorefter det tørres af
og poleres blank, når produktet er tørret.

Man kan også vælge ikke at "gå agurk" på lakken, men blot at give den et
beskyttede lag på den blide måde.


--
/ Jan W Nielsen





Jensn (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Jensn


Dato : 02-03-04 13:30


"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
news:40447d3e$0$261$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Ang. UltraGlozz - når du bruger excentersliber - er det så kun til at
> polere
> > med - eller er det også under påføringen ? og hvilken "hætte" bruger du
> til
> > sliberen
>
> Faktisk har jeg kun selv prøvet produktet med en polermaskine, der ikke
> snurrer så hurtigt som en excentersliber. Jeg har derimod set andre bruge
> excentersliberen, og der gik arbejdet endnu hurtigere. Jeg ved ikke,
hvilken
> hat der blev brugt.
>
> Med en polermaskine bruger jeg en meget "korthåret hat" til den indledende
> polering og en langhåret til den efterfølgende blankpolering.
>
> Med UltraGlozz skal man polere grundigt hvis man ønsker at "kalde farven
> frem igen" og dernæst blot gnide den blidt ind igen, hvorefter det tørres
af
> og poleres blank, når produktet er tørret.
>
> Man kan også vælge ikke at "gå agurk" på lakken, men blot at give den et
> beskyttede lag på den blide måde.
>
>
> --
> / Jan W Nielsen
>


Ok - så det vil sige at du "smører" det på med hætten - det har jeg nemlig
været meget i tvivl om

Jeg har en flaske UG stående som jeg tror jeg vil lade Previa'en smage

Mvh.
Brian S Jensen



Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 13:37

> Jeg har en flaske UG stående som jeg tror jeg vil lade Previa'en smage


Gør det - husk at "give den gas" ved første polering og at smøre den mere
forsigtigt ind anden gang, før du slutteligt tørrer den af og poleren den
hélt blank med en ren klud eller polerhat.

Husk i øvrigt, at importøreren anbefaler polering i temperatur over 4
grader. (Jeg tror nu godt, man kan polere alligevel. Specielt når solen
skinne, og lakken dermed bliver varmere end den isnende luft)

Fortæl gerne hvordan du syntes, det virkede for dig.

--
/ Jan W Nielsen







Troels Pedersen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Troels Pedersen


Dato : 02-03-04 13:44

Jan W Nielsen wrote:
> Hvis du gør - jeg er vildt imponeret over UltraGlozz påført med
> excentersliber.

Hej Jan!

Hvor får man fat i UltraGl, har læst lidt på deres hjemmeside, men kan
ikke finde andet en vejledende priser!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC
www.broendbjerg.dk



Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 13:57

> Hvor får man fat i UltraGl, har læst lidt på deres hjemmeside, men kan
> ikke finde andet en vejledende priser!

Jeg har set det butikerne et par gange, men jeg ved det ellers ikke.

Lad mig ved samme lejlighed sige, at mine erfaringer bygger på brugen af en
vareprøve, som jeg fik en dag.

Jeg mener ikke, jeg har betragtet det mere positivt på grund af dette. Jeg
tror bestemt, det er det bedste produkt, som jeg har prøvet. Men jeg vil
meget gerne høre om andres erfaringer.

Hvis der på en sort bil opstår "flimmer" i lakkens genskin, så skal der blot
poleres en gang mere.

--
/ Jan W Nielsen





Troels Pedersen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Troels Pedersen


Dato : 02-03-04 14:13

Jan W Nielsen wrote:
> Jeg har set det butikerne et par gange, men jeg ved det ellers ikke.

Ok, jeg kontakter dem for at høre nærmere om sælgere.

> Jeg mener ikke, jeg har betragtet det mere positivt på grund af
> dette. Jeg tror bestemt, det er det bedste produkt, som jeg har
> prøvet. Men jeg vil meget gerne høre om andres erfaringer.

Jeg skal have lakeret nogle plastic dele på bilen inden for de næste 14
dages tid, formentlig i weekenden. Samtidig med kunne det være spændende at
polere en skærm el. lign. op med UG, for at se om jeg kan fange samme glans
på den gamle lak, som jeg kan på de nylakerede dele. Det skal siges jeg både
polerer og lakerer selv. Hvis jeg får fat i noget UG inden weekenden, bliver
det projektet... Jeg billed dokumenterer og du/i andre får en opfølger - Jeg
er ret spændt på resultatet!

Hvor mange pålidelige kilder, ud over dig selv, har du rosende ord fra?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC
www.broendbjerg.dk



Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 17:32

> Hvor mange pålidelige kilder, ud over dig selv, har du rosende ord fra?

Ingen - men jeg er også meget pålidelig. *host-host*

Jeg har brugt menge polermidler på en del forskellige biler med både ny og
gammel, og derfor tror jeg på min vurdering.

Glæder mig til at høre mere.


--
/ Jan W Nielsen





Troels Pedersen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Troels Pedersen


Dato : 02-03-04 17:37

Jan W Nielsen wrote:
> Ingen - men jeg er også meget pålidelig. *host-host*

Ok, jeg ser dig som værende pålidelig journalist

> Jeg har brugt menge polermidler på en del forskellige biler med både
> ny og gammel, og derfor tror jeg på min vurdering.

Jeg har selv også brugt forskellige midler... Sonax er god , men også
MaxWax, (kan ikke huske mærket), er jeg vild med. Men nu er det blevet tid
til at skifte, og se om det virkelig virker!

> Glæder mig til at høre mere.

Jeg vender tilbage, når det bliver en realitet. Jeg har fået en
forhandlerliste fra producenten, og der ligger et par butiker i nærheden af
mine forældre hvor jeg skal polere/male, så det skulle kunne lade sig gøre i
denne weekend, hvis ellers vejret er med mig!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC
www.broendbjerg.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408686
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste