Expert i Citroen C5
Fra : Torben Larsen

Dato : 02-03-04 10:46

Hej i NG..................................

Jeg har en Citroen C5 1.8 weekend fra 1-1-2004
som har en dum lyd fra bagaksel/bagtøjet (kluk lyd) når jeg køre med lav
fart over huller i vejen.
Værkstedet har prøv kørt bilen, men de fandt ikke nåde mærkeligt
Jeg kan høre det meget tydeligt.
Er der andre som har en C5 som kender til fejlen eller har en løsning/ ?????

Hilsen Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 02-03-04 12:14

"Torben Larsen" <torben2@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kan høre det meget tydeligt.
> Er der andre som har en C5 som kender til fejlen eller har en løsning/
?????

<couldn't help myself mode>
Parkér den.
Vent til den selvantænder
Ring til brandvæsenet
Hent forsikringssummen
Køb anden bil.
</couldn't help myself mode>

Seriøst : gå forhandleren på klingen, tag en tur med mekanikeren ved siden
af og forklar hvad du mener - begynd at tale om at lade handlen gå tilbage,
hvis det ikke hjælper.

vh
Torben

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 02-03-04 12:56

"Torben Larsen" <torben2@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan høre det meget tydeligt.
> Er der andre som har en C5 som kender til fejlen eller har en løsning/

Det er nok ikke den rigtige bil at eje, hvis man lader sig gå på af
idiotiske småfejl

Men husk at det er værkstedet/forhandleren der bør finde og rette fejl og
mangler, du skriver at det er mekanikeren der lyttede, men hvor er
værkføreren og chefen, du skal da ikke forlade forhandleren før at du er
tilfreds, og de har forstået hvorfor du kom !

Det er jo billiger for dem at sige "der er da ikke noget i vejen"

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Broegger

Dato : 02-03-04 13:23

> [...]
> Jeg kan høre det meget tydeligt.
> Er der andre som har en C5 som kender til fejlen eller har en løsning/
Ja, det kender jeg og det gør værkstedet også! Det er en kendt fejl.
Lyden kan ikke fjernes helt, men de kan dæmpe den ved at montere nogle
gummi-klodser. Så hold fast i dem!

Du kan læse om de fejl jeg har haft på min her:
http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Desuden kan jeg sige at vi fik leasing firmaet til at tage den tilbage
da jeg simpelthen ikke syntes det kunne være rimeligt at have så mange
problemer med en sprit ny bil!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 13:29

> Du kan læse om de fejl jeg har haft på min her:
> http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm

Hejsa

Som mange andre beklager du dig over, at bilen er sidevindsfølsom.

Hjalp det, at du fik bilen sænket..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Broegger

Dato : 02-03-04 13:34

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev news:40447e27$0$255
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hejsa
>
> Som mange andre beklager du dig over, at bilen er sidevindsfølsom.
>
> Hjalp det, at du fik bilen sænket..?

Lidt, men det var stadig klogt at sætte den i "sports" stilling på vej
over storebælt og så iøvrigt holde den under 110kmt.

Lige en anden krølle, nu kører jeg volvo og det er bare MEGET bedre.
Ingen utidige værsktedsbesøg so far!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 13:39

> Lidt, men det var stadig klogt at sætte den i "sports" stilling på vej
> over storebælt og så iøvrigt holde den under 110kmt.

Ok. trist.

> Lige en anden krølle, nu kører jeg volvo og det er bare MEGET bedre.
> Ingen utidige værsktedsbesøg so far!

Hviken - og er den lige så komfi som C5´eren..?

Jeg har hørt, den er et flyvende tæppe over for eksempel brosten.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 02-03-04 14:56

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse

[klip]

> Jeg har hørt, den er et flyvende tæppe over for eksempel brosten.

Sådan lidt groft sagt så svæver vi over næsten alt - dog ikke små hård
ujævnheder - f.eks. tankdæksel. De slår rimelig hårdt igennem. Vejbump mv.
mærker man ikke - eller man kører bare med en generelt højere fart Host!
Det sidste har jeg kun hørt om!

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 17:33

> eller man kører bare med en generelt højere fart Host!
> Det sidste har jeg kun hørt om!

Det er klart.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Broegger

Dato : 03-03-04 12:16

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev news:40448052$0$197
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hviken - og er den lige så komfi som C5´eren..?
Det er en V40 1,8. Den er ikke lige så komfi som C5'eren men har alt
udstyret. C5'eren er unik i affjedringen, men det nytter ikke meget når den
holdt hos værkstedet det meste af tiden

Desuden syntes jeg at der er en stor kvalitetsforskel fra Citroen'en til
Volvoen. Knapper osv. er meget mere præcise og virker mere "kram-agtige" i
Volvoen. Så jeg er meget glad for at have skiftet.

> Jeg har hørt, den er et flyvende tæppe over for eksempel brosten.
Jeps.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Lars Nielsen

Dato : 02-03-04 17:52

> [...]
> Jeg kan høre det meget tydeligt.
> Er der andre som har en C5 som kender til fejlen eller har en løsning/

Fjern den flaske der ligger i bagagerummet , det virkede på min.
Det tog mig kun 14 dage at finde fejlen
og ja, man føler sig lidt dum.

Mvh. Lars Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-04 23:57

> ?????
>
> Fjern den flaske der ligger i bagagerummet , det virkede på min.
> Det tog mig kun 14 dage at finde fejlen
> og ja, man føler sig lidt dum.

hehe.... minder mig om en gang da jeg kørte Opel Firmabil.

Bilen var på værksted, og jeg havde ladet min værktøjskuffert ligge i
baggagerummet.
Da jeg afhentede bilen måtte værkføren slukøret fortælle at de havde
konstaretet en mislyd fra bagvognen som de ikke kunne lokalisere.
Jeg var lidt målløs for jeg havde ikke bemærket noget (og jeg er ellers sart
hvad lyde angår) og ej heller fejlmeldt en mislyd, men vi tog en tur i
vognen.
Lyden som de havde arbejdet over en time på at finde (på eget initiativ)
viste sig at være, for mig den velkendte lyd, fra håndtaget på min
værktøjskuffert der svinger frem og tilbage, når der accelereres og bremses.

*** LOOOOOL *** behøves jeg sige at jeg var flad af grin.....

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===