hul i benzintank
Fra : Bossy

Dato : 02-03-04 00:51

hej NG

jeg har opdaget et lille hul i min benzintank lige på midten i svejsningen

nogen der har en god ide hvad jeg kan rep det med.....et svejse apperat er
jo nok ikke så god en ide'..

bossy

Fra : Lykke

Dato : 02-03-04 07:53

En her og nu løsning er nok at skrue en selvskærende skrue i hullet med en
pakning der kan tåle bensin men det er kun en kortvarig løsning. Det næste
er at afmontere den, tømme den for bensin og fylde med vand helt og så der
ikke står dampe tilbage. Derefter kan der svejses på den. Sidste løsning køb
en ny.

Poul

Fra : Brizz

Dato : 02-03-04 10:41

> Det næste
> er at afmontere den, tømme den for bensin og fylde med vand helt og så der
> ikke står dampe tilbage. Derefter kan der svejses på den.

Går lidt af spændingen så ikke af? §

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : @rsten

Dato : 02-03-04 14:15

Lykke wrote:
> [...]
> med vand helt og så der ikke står dampe tilbage. Derefter kan der
> svejses på den. Sidste løsning køb en ny.
Næste version er en popnitte - de kan fåes i rustfri _og_ lukkede, lidt
teflon paktape om og stram til - så er den helt tæt. Har brugt det på en
diesel bil, det holdt lige så længe som bilen 500.000+ km

--
/carsten

Fra : rda1

Dato : 15-03-04 22:10

"Lykke" skrev d. 02-03-04 07:53 dette indlæg :
> [...]
der
> ikke står dampe tilbage. Derefter kan der svejses på den. Sidste

jeg havde engang et uheld ,hvor der gik hul på benzintanken(på
størrelse med en lille fingernegl) den fiksede jeg med 2 komponent lim
af mærket araldit , tøm tanken ,lad benzinen fordampe et par dage ,
rengør/slib(forsigtigt)/krasse(skruetrækker)til plader er nogenlunde ren
inden du smørre den færdigblandet areldit på (købes i byggemarked pris
ca 80kr.)lad det tørre ca.24 timer under varme forhold ca. 20 grader ,
arelditten bliver hård som sten og kan modstå benzin , selv efter 3år
var min stadig tæt
hilsen rene

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Paulin

Dato : 02-03-04 07:59

Bossy skrev:
> [...]
> svejsningen
>
> nogen der har en god ide hvad jeg kan rep det med.....et svejse

....hvis det var min bil, ville jeg købe en ny, uoriginal tank...
Hans

Fra : Mogens...

Dato : 04-03-04 18:37

On Tue, 2 Mar 2004 07:58:32 +0100, "Hans Paulin" <glem@det.invalid>
wrote:

>...hvis det var min bil, ville jeg købe en ny, uoriginal tank...

I min Alfa er den af glasfiber/plast - det ka' vel spartles...

/Mogens

Fra : Michael Olesen

Dato : 02-03-04 08:30

> jeg har opdaget et lille hul i min benzintank lige på midten i
svejsningen

> nogen der har en god ide hvad jeg kan rep det med.....et svejse apperat er
> jo nok ikke så god en ide'..

En billig midlertidig løsning er at "gnubbe" et ganske almindeligt stykke
håndsæbe i hullet, så der afsættes sæberester...når benzinen kommer i
kontakt med sæben, bliver det helt hårdt og slutter tæt...

Et lille trick jeg kender fra Australien, hvor der er flere hundrede km
mellem hvert værksted/tankstation... og der er det bare træls at slå hul i
tanken... Så et stykke håndsæbe i handskerummet er ikke helt ringe...

/mic

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 17:07

> jeg har opdaget et lille hul i min benzintank lige på midten i
svejsningen

> nogen der har en god ide hvad jeg kan rep det med.....et svejse apperat er
> jo nok ikke så god en ide'..

Der er kun ET rigtig at gøre.....købe en ny eller evt. brugt fra en hugger.
Det med at svejse en tank eller smide popnitter i, føler jeg mig rimelig
overbevist om at statens bilinspektion ikke vil godkende.
En tank er jo heller ikke bare en tank.......der ligger faktisk uhyggelig
meget sikkerhed omkring en tank da den jo heller ikke må ryge i luften hvis
der skulle opstå en brand i bilen, eller ved en evt. kollision.
Mit råd skal være lad værre med at reparere på den.....benzin brænder
faktisk rimelig godt skulle jeg hilse og sige.

Sidst jeg købte en NY tank hos mercedes gav jeg kun 400 Kr for den, men det
var selvf. også en 15 år siden.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark