Selebøvl i Ford Sierra
Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-03-04 23:31

Hej.

Min nyerhvervede skat (1993 Sierra GLX) gider ikke rulle føreselen helt ind
efter brug. - Kan jeg afmontere plastiken over dørstolpen, og smøre hjulet?

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-03-04 23:49

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Min nyerhvervede skat (1993 Sierra GLX) gider ikke rulle føreselen helt ind
>efter brug. - Kan jeg afmontere plastiken over dørstolpen, og smøre hjulet?

Lige sådan noget der , skal man næppe selv pille ved ..... hvis seler
fejler det mindste : ny sele

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 01-03-04 23:53

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Lige sådan noget der , skal man næppe selv pille ved ..... hvis seler
> fejler det mindste : ny sele

Hvor køber jeg det?

-M

Fra : jan@stevns.net

Dato : 02-03-04 00:02

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev :

>Hvor køber jeg det?

øehhhhhh....... entering_daffy_mode

Fra : Lars Nielsen

Dato : 02-03-04 15:48

> [...]

Hos Ford?
var lige inde hos dem i Herning igår. Spurgte forsigtig om man stadig kunne
købe den dækplade der sidder under handskerummet på min Sierra fra 88´. Det
kunne jeg da, faktisk havde han også en på lager.
pris 157 + moms.
Jeg ved ikke om det er dyrt eller billigt. havde regnet med 400 dask. Så jeg
betalte gladeligt.

Mvh.
Lars Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 02-03-04 23:27

> Jeg ved ikke om det er dyrt eller billigt. havde regnet med 400 dask.
> Så jeg betalte gladeligt.

Haha - enig... det er overraskende nogen gange. Købte for et par mdr. siden
en ny kobling til min... den kostede kun 1700 kr. inkl. moms, hvor jeg havde
troet den ville koste "en halv bondegård" hos Ford i DK :) Dejligt!

--
Mvh/Thomas Krath
1992 Ford Sierra DOHC 16v turbo

Fra : Piwo

Dato : 02-03-04 16:07

Hej Jan og andre fæller her i dette udmærkede forum

For lige at starte en god diskussion:

Det kan godt lade sig gøre at pille ved selesystemet, men man skal vide hvad
man gør.
Specielt skal man kunne vurdere hvilke funktioner der er væsentlige og
hvilke der er sekundære.
Personligt har jeg haft fornøjelsen af at reparere en defekt sele i min
Rekord.

Der skete det at den låste konstant, i sammenrullet stilling.
Nu er jeg lidt påholdende med pengene, så jeg tog den ud og skilte den ad.
Det så vist ret sjovt ud da fjederen sagde splurt og lignede en rodet
fuglerede.
Fejlen var en lille knækket fjeder der styrer aktiveringsmekanismen til
selestoppet.
Ny fjeder og vups så var det problem løst.
Men fy for S..... at samle fjederen igen. Det kan lade sig gøre, men den er
ikke så stram i returtrækket som før, det indrømmer jeg, men låse funktionen
er helt i top.

Piwo

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 02-03-04 21:27

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzenSPAM@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ind
> efter brug. - Kan jeg afmontere plastiken over dørstolpen, og smøre

Har du undersøgt om selen bare er snoet.
Det var fejlen da vores ikke ville rulle selen ind.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 02-03-04 23:23

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du undersøgt om selen bare er snoet.

Nej dog, ikke. Men med lidt hjælp vil den gerne rulle ind.

> Det var fejlen da vores ikke ville rulle selen ind.

Jeg piller panelet af ved lejlighed og kigger.

-M