Smørring af el-antenne
Fra : Poul Henrik Eliassen

Dato : 01-03-04 23:07

Hvad anbefaler man at smøre en el-antenne med, skal det være syre-fri olie
eller noget helt andet??

PHE

Fra : Kim Andreasen

Dato : 01-03-04 23:19

det bedste er det du smører dørlåsene med om vinteren
mvh kim andreasen

Fra : Møller

Dato : 02-03-04 10:54

"Kim Andreasen" <Kim_andreasen@mail.dk> wrote in message
> det bedste er det du smører dørlåsene med om vinteren
> mvh kim andreasen
> "Poul Henrik Eliassen" <p.h@e-box.dk> skrev i en meddelelse

Det var da tomt svar.

Brug du bare tynd olie.
Ikke silicone, da det ikke er ledende, og forringer din antennes virkning,
du kan få noget hos ESAB til smøring af svejseværker med tråd der er
garanteret siliconefrit netop for at den elektriske forbindelse skal være
optimal mellem tråd og mundstykke:
Den jeg bruger hedder: siliconefri CO2 spray best.nr. 160 021-001 men jeg
har ikke brugt det på antenne, da jeg ikke har en teleskopantenne.
PS kan du anvise mig hvor jeg kan købe ny syreholdig olie
Det eksisterer ikke, men der reklameres stadig med: syrefri symaskine-og
cykelolier, men det er en såkaldt tom reklame
--
Møller

Fra : Poul Henrik Eliassen

Dato : 02-03-04 16:02

Jeg takker for hjælpen og glemmer alt om syrefri olie...

PHE