Lette bil for vægt
Fra : Claus Fabritius

Dato : 01-03-04 21:15

Hejsa,

Jeg har lige fået vejet min bil inden den skal til syn i morgen. Den vejede
860 kilo med en halv tank benzin og ellers som sådan en kommer fra
fabrikken. Vil det på nogen måde kunne lade sig gøre at få den ned under de
800 kilo uden at man skal til at hive den helt fra hinanden?

Egentlig blev jeg positivt overrasket da den er opgivet til 900 kilo på
biltorvet og der står 940 i de tyske papirer, men kunne man hoppe en gruppe
ned med hensyn til vægtafgift er det vel også værd at tage med :)

--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 21:23

> [...]
gruppe
> ned med hensyn til vægtafgift er det vel også værd at tage med :)

Tøm tanken, smid reservehjule ud, smid værktøj ud, tøm sprinklervæsken, tap
olien af motoren til MIN. mærket, tøm handskerummet, smid radioen ud, Fyld
helium i dækkene, tag tæpperne ud af bilen, fjern undervognsbeskyttelsen,
monter det mindste batteri du kan finde på 12V som lige kan trække
motoren,.......er det stadig ikke nok så fjern sidebeklædning og bagsædet.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Claus Fabritius

Dato : 01-03-04 21:31

> [...]
> monter det mindste batteri du kan finde på 12V som lige kan trække
> motoren,.......er det stadig ikke nok så fjern sidebeklædning og bagsædet.

Det lyder jo desværre ikke som om at det er det værd, for at spare små 400
halvårligt. Havde ikke troet at der skulle så meget til, for at finde 60
kilo.

Lyder som om at bilen nærmest skal splittes ad, så jeg klarer mig nok med de
860 kg. Om ikke andet er bilens SPAX bedre end forventet :)

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 02-03-04 08:06

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message news:c2069p$19l4$1@news.cybercity.dk...

> Om ikke andet er bilens SPAX bedre end forventet :)

SPAX? - Sjov og Spas Index ?

/Jakob

Fra : Claus Fabritius

Dato : 02-03-04 08:22

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> SPAX? - Sjov og Spas Index ?

Det var vist noget i den stil :) Det var noget et tysk motorblad havde
fundet på. Mener at det var PerB der startede tråden om det.

--
Claus Fabritius
Synsmanden venter. Lad ham være nådig :)

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 02-03-04 22:39

On Mon, 1 Mar 2004 21:23:15 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>monter det mindste batteri du kan finde på 12V som lige kan trække
>motoren,.......er det stadig ikke nok så fjern sidebeklædning og bagsædet.

Smed reservehjulet ud og monter Extra Mobility dæk . Så sparer du da
ihvertfald bare lidt vægt.
Flemming Jacobsen