/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ford Taunus 17M - RS ??
Fra : Jan Vennike


Dato : 01-03-04 20:09

Hej NG

Var lige et smut i staden helt nede fra Sønderjylland i dag.

Kom til inde ved Valby et eller andet sted til at køre ved siden af
ovenstående køretøj som så helt original ud (ingen brian tingel-tangel), og
så bliver man lidt nysgerrig, for RS plejer da at være en lidt sportslig
udgave og lige netop dette er ikke et prædikat jeg vil sætte på ovenstående
køretøj

Så er der en der kan oplyse om hvad det var jeg så (specifikationer m.v.)???

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



 
 
NIL (01-03-2004)
Kommentar
Fra : NIL


Dato : 01-03-04 20:25


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:40438a5a$0$13960$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Var lige et smut i staden helt nede fra Sønderjylland i dag.
>
> Kom til inde ved Valby et eller andet sted til at køre ved siden af
> ovenstående køretøj som så helt original ud (ingen brian tingel-tangel),
og
> så bliver man lidt nysgerrig, for RS plejer da at være en lidt sportslig
> udgave og lige netop dette er ikke et prædikat jeg vil sætte på
ovenstående
> køretøj
>
> Så er der en der kan oplyse om hvad det var jeg så (specifikationer
m.v.)???
>
> --
> Jan
>
> Remove the cat in the email to reach me
>
>


Hej...

Sådan lige efter hukommelsen...

17M er en V4'er 1.7 liter.

17M RS er en V6'er 2.0 liter. Samme motor som i 20M

20M er en V6'er 2.0 liter.

20M RS er en V6'er 2.3 liter. Samme motor som i 20M XL (Er dog lidt i tvivl
om RS'eren har 2.6 liter motor).

26M er en V6'er 2.6 liter.


Disse V6'ere husker jeg som virkelig gode solide maskiner. Især 2.0'eren!


Hilsen
NIL





Mogens... (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-04 20:55

On Mon, 1 Mar 2004 20:24:36 +0100, "NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote:

>Sådan lige efter hukommelsen...

Der står lidt her, men dog langt fra den hele sandhed:
www.granni.de/struktur/contentseiten/p7a/historie.htm

>17M RS er en V6'er 2.0 liter. Samme motor som i 20M

Derfor også med 2.3 liter.
Altså 17M RS kunne få's med 2 eller 2.3 liter

>20M RS er en V6'er 2.3 liter. Samme motor som i 20M XL (Er dog lidt i tvivl
>om RS'eren har 2.6 liter motor).

20 M RS kunne få's med enten 2.3 eller 2.6 liters motor


/Mogens

Ukendt (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-04 21:10



> Derfor også med 2.3 liter.
> Altså 17M RS kunne få's med 2 eller 2.3 liter
>
> >20M RS er en V6'er 2.3 liter. Samme motor som i 20M XL (Er dog lidt i
tvivl
> >om RS'eren har 2.6 liter motor).
>
> 20 M RS kunne få's med enten 2.3 eller 2.6 liters motor

Hold da fast....troede slet ikke der var folk der var så gamle at de kendte
dem

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Mogens... (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 01-03-04 21:11

On Mon, 1 Mar 2004 21:09:46 +0100, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Hold da fast....troede slet ikke der var folk der var så gamle at de kendte
>dem

Vi har talt om disse fantastiske biler flere gange - de hører til en
tid, hvor crom, bucket seats, ekstra instrumenter samt stafferinger
hørte til dagens orden. I mit lokalområde kørte en 20 M RS hardtop 2.6
liter med turbo - den var hurtig!


/Mogens

jan@stevns.net (01-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-03-04 21:26

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Hold da fast....troede slet ikke der var folk der var så gamle at de kendte
>dem

Hvad er det lige temperaturen på vandet i Sønderborg er ?

Hehe


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (01-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-03-04 21:54



> >Hold da fast....troede slet ikke der var folk der var så gamle at de
kendte
> >dem
>
> Hvad er det lige temperaturen på vandet i Sønderborg er ?
>
> Hehe

ca. 1 cm )

--
Tom



jan@stevns.net (01-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 01-03-04 22:03

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>
>
>> >Hold da fast....troede slet ikke der var folk der var så gamle at de
>kendte
>> >dem
>>
>> Hvad er det lige temperaturen på vandet i Sønderborg er ?
>>
>> Hehe
>
>ca. 1 cm )

Uhhhhhhhhh............ <grin>


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Jan Vennike (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 02-03-04 20:16



"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40439844$0$13960$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Derfor også med 2.3 liter.
> > Altså 17M RS kunne få's med 2 eller 2.3 liter
> >
> > >20M RS er en V6'er 2.3 liter. Samme motor som i 20M XL (Er dog lidt i
> tvivl
> > >om RS'eren har 2.6 liter motor).
> >
> > 20 M RS kunne få's med enten 2.3 eller 2.6 liters motor
>
> Hold da fast....troede slet ikke der var folk der var så gamle at de
kendte
> dem
>
> --
> Tom
>
> Unofficial FORD site Denmark
> http://members.tripod.com/FORD_DK
>
>
Jeg regnede godt nok med at en eller flere af de gamle tudser, der er i
denne NG kendte til sådan et køretøj

Men ellers tak for info'en alle sammen - når man ser sådan et ældre køretøj
i (hvad der så ud som) original trim, bliver man lidt nysgerrig.

--
Jan (snart FFF (fyrre, frisk og fyrig))

Remove the cat in the email to reach me



Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 20:37



> Jeg regnede godt nok med at en eller flere af de gamle tudser, der er i
> denne NG kendte til sådan et køretøj

Jojo alderen gør jo at de kender ganske mange af de modeller vi andre kun
har set på museum ))

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (02-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-03-04 21:38

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Jojo alderen gør jo at de kender ganske mange af de modeller vi andre kun
>har set på museum ))

Checket vejrudsigten for nylig ? <grin>

Det værste er sgu' at man bliver helt salig, når man ser sådan en her
http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.12.jpg

Sikke minder om skolekærester den kan fremtrylle ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Ukendt (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-03-04 21:39



> >Jojo alderen gør jo at de kender ganske mange af de modeller vi andre kun
> >har set på museum ))
>
> Checket vejrudsigten for nylig ? <grin>



> Det værste er sgu' at man bliver helt salig, når man ser sådan en her
> http://www.dkfritidbil.dk/debat/debat.12.jpg
>
> Sikke minder om skolekærester den kan fremtrylle ;)

Det har sikkert været en rigtig scorebil engang?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



jan@stevns.net (02-03-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 02-03-04 21:44

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>> Sikke minder om skolekærester den kan fremtrylle ;)

>Det har sikkert været en rigtig scorebil engang?

Eller også fik de medlidenhed ;) jeg ved stadig ikke helt hvad det
var .... fnis


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Uffe Bærentsen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 02-03-04 22:35


<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:jes940tvm5p5m657irgeguu8qdeqsi0qis@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
> >> Sikke minder om skolekærester den kan fremtrylle ;)
>
> >Det har sikkert været en rigtig scorebil engang?
>
> Eller også fik de medlidenhed ;) jeg ved stadig ikke helt hvad det
> var .... fnis

Målet helliger midlet.

Bare virkningen er der så er resten lidt ligegyldig.


--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Mikael Kristiansen (02-03-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 02-03-04 11:38


"Mogens..." <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:r057405e6bk0ve569ouc4jkh2spnkk18k1@4ax.com...
> On Mon, 1 Mar 2004 20:24:36 +0100, "NIL" <nilau4@yahoo.dk> wrote:
>
> >Sådan lige efter hukommelsen...
>
> Der står lidt her, men dog langt fra den hele sandhed:
> www.granni.de/struktur/contentseiten/p7a/historie.htm
>
> >17M RS er en V6'er 2.0 liter. Samme motor som i 20M
>
> Derfor også med 2.3 liter.
> Altså 17M RS kunne få's med 2 eller 2.3 liter

Jeg mener nu også at det værste hærværk jeg har været med til i mit liv, gik
ud over en 2,3 liters 17M RS....Vi slog den ihjel på en mark.
Der foresvæver mig et eller andet om, at der under 17M RS emblemet stod 2300
(Eller 23), men det kan også have været på forskærmen, så jeg ville også
gætte på, at der findes en 2,3 liters version af motoren.....

Iøvrigt er Essex-maskinen rigtigt dårlig at tune på !
Det mest imponerende ved den, er oliepumpens størrelse.... Jeg har set en
Essex maskine holde et fornuftigt olietryk, hvor der manglede en plejlstang
(Knækket plejlstangsbolt)

Mvh. Mikael Kristiansen



phk (02-03-2004)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 02-03-04 06:57


"Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev i en meddelelse
news:40438a5a$0$13960$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Var lige et smut i staden helt nede fra Sønderjylland i dag.
>
> Kom til inde ved Valby et eller andet sted til at køre ved siden af
> ovenstående køretøj som så helt original ud (ingen brian tingel-tangel),
og
> så bliver man lidt nysgerrig, for RS plejer da at være en lidt sportslig
> udgave og lige netop dette er ikke et prædikat jeg vil sætte på
ovenstående
> køretøj
>
> Så er der en der kan oplyse om hvad det var jeg så (specifikationer
m.v.)???

Jeg har haft sådan et køretøj. De blev lavet fra (frit efter hukommelsen)
68 - 71. 68-modellen havde et andet svaj i karossen.

RS-version var som regel forsynet med en større motor en typebetegnelsen.
Derudover var der omdrejningstæller midt i synsfeltet og i kardanboksen var
der 3 instrumenter anbragt på stilfuld måde.

Min var en 2,0, der senere blev skiftet ud med en 2,6. Det var rimelig
spændende at køre til syn med den i Silkeborg, fordi efter en prøvetur var
det første manden fra synshallen gjorde at åbne motorrummet. Heldigvis havde
jeg beholdt ventildækslerne fra den originale motor, hvor der med kæmpestore
bogstaver stod 2,0 på. Dengang - lige efter energikrisen i 78(?) var der
åbenbart ikke nogen der kunne finde ud af at checke motornumre, eller også
blev hans opmærksomhed afledt af noget andet. Jeg slap med skrækken :)

2,0´eren var på 90 HK, 2,6 på 125HK.


--
Per, Esbjerg



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408686
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste