Dieselmotor forurener
Fra : Søren

Dato : 01-03-04 15:58

Hej alle

Jeg har et problem med en dieselmotor som er blevet kasseret til syn fordi
den forurener for meget.
Kan man blande noget i dieselolien for at få den til at forurene mindre
(benzin - sprit - lampeolie - "et vidundermiddel")?
Det skal bare virke indtil bilen er synet igen.

Hilsen Søren

Fra : Tommy

Dato : 01-03-04 16:01

On Mon, 1 Mar 2004 15:57:32 +0100, "Søren" <sa@sa.dk> wrote:

> [...]
>(benzin - sprit - lampeolie - "et vidundermiddel")?
>Det skal bare virke indtil bilen er synet igen.

Du vil simpelthen have hjælp til at køre rundt i et miljø-forurenende
olie-fyr?

Få dog lavet motoren istedet så den overholder lovens krav om
forurening og gør dig og dine efterkommere en tjeneste istedet for.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : phk

Dato : 02-03-04 16:50

"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Få dog lavet motoren istedet så den overholder lovens krav om
> forurening og gør dig og dine efterkommere en tjeneste istedet for.

Og hvor mange unødvendige km kører du om året?

--
Per, Esbjerg

Fra : Tommy

Dato : 03-03-04 08:58

On Tue, 2 Mar 2004 16:49:49 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Og hvor mange unødvendige km kører du om året?

Jeg overtræder ikke nogen miljø-lov når jeg kører mine km.

Fra : Hit

Dato : 03-03-04 11:17

Nu er det jo ikke Tommy der skal have synet sin bil, men søren, og din
kommentar hjælper giver jo helt klart Søren nogle muligheder ? ? ? ? ?

Niels

Fra : phk

Dato : 04-03-04 08:12

"Hit" <hits@hit.com> skrev i en meddelelse

> Nu er det jo ikke Tommy der skal have synet sin bil, men søren, og din
> kommentar hjælper giver jo helt klart Søren nogle muligheder ? ? ? ? ?

En tråd udvikler sig. Min var on-topic - handlede om biler.

Og din kommentar ... var den on-topic?

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 02-03-04 18:13

"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Få dog lavet motoren istedet så den overholder lovens krav om
> forurening og gør dig og dine efterkommere en tjeneste istedet for.

Er det en gammel bil, så kan jeg godt se mandens problem.
Men problemet bør miljømæssigt ikke være værre end
alle de chiptunere, som forurener 4-5 gange mere
når der lægges kraftigt fra land.

Mener iøvrigt der vil indføres regler for
tuning af dieselbiler mv. ?

Fra : phk

Dato : 03-03-04 08:10

> [...]

> Men problemet bør miljømæssigt ikke være værre end
> alle de chiptunere, som forurener 4-5 gange mere

Hvordan måles det? I forhold til hvad? Den historie fra aviserne er ikke
særlig dokumenteret ud fra det jeg har set i aviserne.

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 03-03-04 18:07

> Hvordan måles det? I forhold til hvad? Den historie fra aviserne er ikke
> særlig dokumenteret ud fra det jeg har set i aviserne.

det jeg har læst, har været div. analyseinstitutter og "miljøcentre"
samt teknologisk osv...

Fra : Peter G C

Dato : 03-03-04 18:13

[klip]

> det jeg har læst, har været div. analyseinstitutter og "miljøcentre"
> samt teknologisk osv...

LOL - der forligger endnu ingen dokumentation for at forureningen er så
voldsom.

/Peter

Fra : Olesen

Dato : 04-03-04 06:42

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> LOL - der forligger endnu ingen dokumentation for at forureningen er så
> voldsom.

Så ved jeg ikke, hvad de forskellige institutter har målt når
der gives fuld-gas.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 04-03-04 06:45

Peter G C wrote:
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
>
> [klip]

> LOL - der forligger endnu ingen dokumentation for at forureningen er så
> voldsom.

Du kan jo skrive til:

Ken Friis Hansen
E-mail: ken.friis.hansen@teknologisk.dk

på teknologisk institut jvf:

<http://www.teknologisk.dk/11989>

Mvh
Roberto

Fra : Peter G C

Dato : 04-03-04 10:55

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo skrive til:

Hvis dokumentationen ligger der så kom frem med den.

/Peter

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 01-03-04 17:31

"Søren" <sa@sa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (benzin - sprit - lampeolie - "et vidundermiddel")?
> Det skal bare virke indtil bilen er synet igen.

Hej

Jeg kender en der får skruet ned for pumpen, så kan den synes, den er gået i
flere omgange.
Og hvis du får vist hvordan, kan du jo selv skrue op igen, så den får normal
ydelse.
Jeg har selv en gammel diesel der har gået 266.000 km. den nyder at få lidt
4-taktsolie i dieselolien, det dæmper lyden og giver en jævnere gang.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Henry

Dato : 01-03-04 20:11

> [...]
lidt
> 4-taktsolie i dieselolien, det dæmper lyden og giver en jævnere gang.

Det lyder rigtigt smart og miljørigtigt, det må være en sand fornøjelse at
køre bagved din bil, uhhhmmm guf.

Og hvad i al verden er 4-takstolie iøvrigt for noget.

mvh
Henry

Fra : Holten

Dato : 01-03-04 21:05

"Henry" <henry@nomail.com> skrev i en meddelelse
> normal
> lidt
>
> Det lyder rigtigt smart og miljørigtigt, det må være en sand fornøjelse at
> køre bagved din bil, uhhhmmm guf.

Det er vel ikke anderledes end at køre bag en knallert eller trabant

MVH

Holten
Der bruger samme trick på sim dieselhakker.

Fra : Peter König

Dato : 02-03-04 16:18

">
> Det er vel ikke anderledes end at køre bag en knallert eller trabant

Jo - de har 2 - taktsolie i benzinen . . . . . og ikke 4-taktsolie ? ?

MVH Peter

Fra : Holten

Dato : 02-03-04 19:32

"Peter König" <pommer-konigXXX@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> ">
>
> Jo - de har 2 - taktsolie i benzinen . . . . . og ikke 4-taktsolie ? ?

Mon ikke han mente 2-taktsolie ?

MVH

Holten

Fra : TGD

Dato : 02-03-04 15:44

> [...]
> (benzin - sprit - lampeolie - "et vidundermiddel")?
> Det skal bare virke indtil bilen er synet igen.

Hvor varm er motoren når de måler på den?

Hvis motoren ikke har været ordentlig varm, vil den give for høje værdier.

Fra : peter

Dato : 04-03-04 19:32

Jeg har nogle benyttet et lokalt værksted før syn(mellem randers og viborg),
Han har målt forurenningen og stillet på pumpen så den overholdt reglerne
for syn, gav vist nok under 200kr for det..