Billig kasko
Fra : Jakob Frandsen

Dato : 01-03-04 14:38

Hej,

Jeg er 30 år (haft kørekort i 12 år og har kørt meget - men i andres
biler) og har købt en Nissan Almera 1.4S fra 1999 (for 80 kilo) som
jeg skal have kaskoforsikret.

Jeg har IKKE haft en bil før i eget navn.

GF-forsikring tager 25.000 om året uanset hvad man siger til dem.

Jeg har hørt at Codan, TopDanmark, Alka er ret dyre.

Hvad vil I anbefale?

Mvh,
Jakob

Fra : Henning

Dato : 01-03-04 14:57

>Hvad vil I anbefale?

Læs 2-3 uger tilbage i gruppen, spørgsmålet vendes 3-4 gange om
ugen...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Max

Dato : 01-03-04 15:01

> Jeg er 30 år (haft kørekort i 12 år og har kørt meget - men i andres
> biler) og har købt en Nissan Almera 1.4S fra 1999 (for 80 kilo) som
> jeg skal have kaskoforsikret.

Kan du dokumentere det? (har du evt. kørt for firma som vil skrive under på
det?)

> Jeg har IKKE haft en bil før i eget navn.

Det er en øv ting.

> GF-forsikring tager 25.000 om året uanset hvad man siger til dem.
> Jeg har hørt at Codan, TopDanmark, Alka er ret dyre.

Jeg synes ikke GF er specielt gode til "ny-begyndere" prøv at ringe til
TopDK, dem har jeg haft gode erfaringer med som begynderselskab :)

/Max

Fra : Søren Christensen

Dato : 01-03-04 16:07

"Max" <maxsesNOT@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan du dokumentere det? (har du evt. kørt for firma som vil skrive under

> det?)

> Det er en øv ting.

Selv om du har hørt noget andet så prøv alligevel at ringe til Codan. De var
de billigeste da jeg skulle have forsikring hvis det altså var med Kasko,
som jeg så ikke skulle have. Men det krævede at du samlede dine forsikringer
hos dem. Men så var de også 1200kr billigere pr år end de andre jeg havde
fået tilbud fra. De ovenstående incl...

Venligst

Fra : Simon [8000]

Dato : 01-03-04 15:02

Undersøg om du kan få noget gennem din fagforening eller lignende.
Som 24 årig fik jeg kasko til 120kkr bil for 6700 om året igennem min
fagforening (gruppeforsikring hos Tryg).

Mvh Simon

Fra : Tigeren

Dato : 01-03-04 16:33

www.runa.dk

Mvh lasse

Fra : Morten Hansen

Dato : 01-03-04 16:36

> [...]
>
> Jeg er 30 år (haft kørekort i 12 år og har kørt meget - men i andres
> biler) og har købt en Nissan Almera 1.4S fra 1999 (for 80 kilo) som

Prøv JF-forsikring eller Aros - de plejer at være til at tale med
- specielt hvis man ikke er alt for ung......

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Henning

Dato : 01-03-04 17:53

On 1 Mar 2004 05:37:57 -0800, jakobfrandsen@yahoo.dk (Jakob Frandsen)
wrote:

> [...]
>jeg skal have kaskoforsikret.
>
>Jeg har IKKE haft en bil før i eget navn.
>
>GF-forsikring tager 25.000 om året uanset hvad man siger til dem.

Men forresten - www.rasmussenassurance.dk - jeg havde et tilbud fra
dem på ca. 9.000,- som nybegynder i Kbh K, men fandt ud af jeg kunne
få gruppeaftale hos Tryg via mit job.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 01-03-04 21:37

"Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message

> Men forresten - www.rasmussenassurance.dk - jeg havde et tilbud fra
> dem på ca. 9.000,- som nybegynder i Kbh K, men fandt ud af jeg kunne
> få gruppeaftale hos Tryg via mit job.

Hos dem har jeg netop fået forsikret en spritny 206 S16 for 10.000 årligt
som absolut nybegynder og 25 år. Selvrisiko er 5000.

Vh

Morten

Fra : Mogens...

Dato : 01-03-04 21:16

wrote:

>Hvad vil I anbefale?

Nykredit Østifternes Forsikring

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-03-04 21:28

"Jakob Frandsen" skrev i en meddelelse:

> Jeg er 30 år (haft kørekort i 12 år og har kørt meget - men i andres
> biler) og har købt en Nissan Almera 1.4S fra 1999 (for 80 kilo) som
> jeg skal have kaskoforsikret.

> Hvad vil I anbefale?

http://www.tjm-forsikring.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=TJMAutofor

Præmie eksempler for Clubben, ansvar- og kaskoforsikring :

1. Hvis bilen har en nypris på under 330.000 kr. og en egenvægt på maks.
1.400 kg. Er præmien 4.148 kr. i 2004 (selvrisiko kr. 3.000,-)

2. Hvis bilen har en nypris på under 440.000 kr. og en egenvægt på maks.
1.600 kg. Er præmien 5.270 kr. i 2004 (selvrisiko kr. 3.000,-)

Fra : Henning

Dato : 01-03-04 22:15

On Mon, 1 Mar 2004 21:27:47 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> http://www.tjm-forsikring.dk/netinsurance01/notes.do?uniklink=TJMAutofor
>
>Præmie eksempler for Clubben, ansvar- og kaskoforsikring :

Men den gælder så kun for tjenestemænd... Så hellere en ordentlig
løn

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-03-04 22:56

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Men den gælder så kun for tjenestemænd...

Det er jeg nu ikke så sikker på, der er frit a-kasse valg i DK uanset
hvilken fagforening du er tilknyttet

STA (StatsTjenestemændendesA-kasse) er samtidig en af Danmarks billigste
a-kasser

> Så hellere en ordentlig løn

Kan tingene da ikke kombineres?

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 01-03-04 23:36

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4043b14b$0$13956

> Det er jeg nu ikke så sikker på, der er frit a-kasse valg i DK uanset
> hvilken fagforening du er tilknyttet

Måske er det nemmere blot at læse, hvad de skriver - frem for at gætte. For
at blive forsikret dér skal man være medlem af en af disse faglige
organisationer:

Faglige organisationer der er tilknyttet Tjenestemændenes Forsikring
DSB & Privatbaner:
Dansk Jernbaneforbund
HK, Trafik & Jernbane
Fællesorganisationen Jernbanedrift

Post og Tele:
SiD Post
HK/Post og Kommunikation
Dansk Metal / IT (TKF)

Kommuner:
Københavns Kommunalforening
Frederiksberg Kommunalforening
Gentofte Kommunalforening
Søllerød Kommunalforening

Øvrige organisationer:
Arbejdsformidlingskontorernes Tjenestemandsforening
Dansk Teknisk Lærerforbund
Dansk Told & Skatteforbund
Dansk Fængselsforbund
Dansk Organist og Kantorsamfund
Danmarks Kordegneforening
Den Grønlandske Tjenestemandsforening
Farvandsvæsenets Funktionær Forening
Farvandsforeningen
FFT (tidl. Landbohøjskolen)
FFT (tidl. Undervisningsministeriet)
FFT (tidl. Fiskerikontrollen m.v.)
Foreningen af Tjenestemænd ved Statens Samlinger
Foreningen af Tjm. ved Slotte og Ministerialbygninger
Foreningen af Folketingsbetjente
Foreningen af Præliminære Organister
Foreningen af Danske Kirkegårdsledere
Foreningen af Sognemedhjælpere i Danmark
HK, Trafik & Jernbane (Københavns Lufthavn A/S)
Kriminalforsorgsforeningen
Kort- & Landmålingsteknikernes Forening
Ministerialbetjentforeningen
Rigshospitalets Tjenestemandsforening
Sporvejsfunktionærernes Brancheafdeling
Søværnets Konstabelforening
TAT/Foreningen af tekniske & administrative Tjenestemænd
Trafikforbundet
Tjenestemandsforeningen ved Seruminstituttet

Vh

Morten

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-03-04 23:43

"Morten Højgaard Roth" <mhroth@ruc.dk> skrev i en meddelelse

> Måske er det nemmere blot at læse, hvad de skriver - frem for at gætte.
For
> at blive forsikret dér skal man være medlem af en af disse faglige
> organisationer:

Jeg gætter ikke.......Den rigtige A-kasse er tilstrækkeligt

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 02-03-04 00:35

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message news:4043bc38$0$13968>

> Jeg gætter ikke.......Den rigtige A-kasse er tilstrækkeligt

Det skriver de i så fald ikke. De skriver:

Vi er en sluttet kreds
Det er ikke alle og enhver, der kan blive forsikret hos os. Det kan kun
medlemmer af de faglige organisationer, der er tilknyttet Tjenestemændenes
Forsikring. Under organisationer kan du se, hvilke der er tilknyttet.

Vh

Morten

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 01-03-04 22:20

> [...]
>
> 2. Hvis bilen har en nypris på under 440.000 kr. og en egenvægt på maks.
> 1.600 kg. Er præmien 5.270 kr. i 2004 (selvrisiko kr. 3.000,-)

Den forsikring kan han slet ikke bruge; den er jo for bilister, der i
forvejen er elitebilister - og den ikke specielt billig, da de i øvrigt
kræver, at man samler forsikringerne.

Vh

Morten

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-03-04 23:06

> [...]

> Den forsikring kan han slet ikke bruge; den er jo for bilister, der i
> forvejen er elitebilister - og den ikke specielt billig, da de i øvrigt

Det lyder ikke godt.........

Men jeg tror nu der kan laves en rigtig god aftale alligevel

De tegner også forsikringer for nye bilister, hvor der ikke er krav om
erfaring opnået i egen bil, blot erfaring......Klasserne hedder så meget
som:

Autoforsikring for unge
Ansvar- og kaskoforsikring på en bil der maks. vejer 1.200 kg og har
en maks. nyværdi på 330.000 kr.
Klasse 1, begyndere - fast selvrisiko 6.512 kr. 21.266,-
a.. ansvar alene, uden selvrisiko
13.081,-
Klasse 2, nogen rutine - fast selvrisiko 6.512 kr. 14.197,-
a.. ansvar alene, uden selvrisiko
8.741,-
Klasse 3, god rutine
a.. selvrisiko 6.512 kr.
5.715,-
a.. selvrisiko 2.653 kr.
7.594,-
a.. selvrisiko 0 kr.
10.219,-
a.. ansvar alene, uden selvrisiko
3.532,-

begin 666 space.gif
M1TE&.#EA`0`!`)'_`/___P```,# P ```"'Y! $```(`+ `````!``$```("
$5 $`.P``
`
end

Fra : Leif Nielsen

Dato : 02-03-04 08:20

Hej Jakob.

Prøv www.storstromsforsikring.dk

De er de billigste jeg endnu har forsikret hos.
Min Citroen XM til 75.000,- (Nypris 437.000,-) tilbød TRYG at forsikre
for kr. 19.000 og med 7000,- i selvrisiko. Storstrømsforsikring
forsikrede den for 5870,- med selvrisiko på 1500,-
Min kone havde heller ikke problemer med at få accepteret ancenitet,
selvom hun også primært har kørt i biler, der enten var mine eller
hendes arbejdsgiver.

Fra : Leif Nielsen

Dato : 02-03-04 12:02

Ups.
Det var vist

www.storstroemsforsikring.dk

Leif nielsen

Fra : Jakob Frandsen

Dato : 02-03-04 09:24

Tak for de mange svar!

Jeg bestemte mig for Trekroner med en start på ca. 10k som falder til
6.5k efter to år.

Tak til alle,
Jakob