Larm fra Opel Corsa
Fra : Morten Nielsen

Dato : 01-03-04 14:12

Hejsa

I lørdags begyndte min Opel Corsa pludselig at lyde lidt mere hul, og brumme
en del mere når der blev givet gas. Dette vil jeg gætte på kommer fra et hul
i udstødningen.

Hvordan finder jeg hurtigst og lettest dette hul, og kan der være tale om at
støjen kommer et andet sted fra ??

På forhånd tak,

/Morten Nielsen

---

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-03-04 14:17

Morten Nielsen wrote:
> [...]
> en del mere når der blev givet gas. Dette vil jeg gætte på kommer fra et hul

Formodentlig.

> Hvordan finder jeg hurtigst og lettest dette hul, og kan der være tale om at
> støjen kommer et andet sted fra ??

Næppe.
Som regel kan det ikke betale sig at lappe huller i udstødningen.
En ny del holder også længere.

--
Roberto Saldo

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-03-04 14:59

On Mon, 1 Mar 2004 14:12:17 +0100, "Morten Nielsen"
<Gzus||removethis||@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>i udstødningen.
>
>Hvordan finder jeg hurtigst og lettest dette hul, og kan der være tale om at

Start med at finde ud af om der er hul i udstødningen. Hold et eller
andet for afgangsrøret, (brænd ikke nallerne) mens motoren kører
tomgang.

Hvis den så ikke går i stå, er der hul. Derefter kan du begynde at
lede efter hullet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Max

Dato : 01-03-04 15:30

> Hvis den så ikke går i stå, er der hul. Derefter kan du begynde at
> lede efter hullet.

Hvis jeg bliver ved er jeg sku bange for der går en potte... jeg bruger en
halvlitersflaske som den er nem at holde godt imod...men jeg har på for
nemmelsen at trykket bliver ganske stort derinde...

Burde man ikke at kunne hører det rimelig hurtigt hvis der er hul?

/Max

Fra : Morten Nielsen

Dato : 02-03-04 09:30

> Hvordan finder jeg hurtigst og lettest dette hul, og kan der være tale om
at
> støjen kommer et andet sted fra ??

Den gik ikke i stå ved at sætte noget for udstødningen, så jeg løftede den
op, og kunne straks se at der var et rusthul i toppen af bagpotten, så den
skal skiftes :)

Tak for hjælpen !

/Morten N

---

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-04 09:43

Morten Nielsen wrote:

> [...]
> op, og kunne straks se at der var et rusthul i toppen af bagpotten, så den

Så kan der jo passende komme en smart sportspotte på, ikke at det
giver noget men det pynter alt sammen ;)

> Tak for hjælpen !

Selv tak.

--
Roberto Saldo