bilen hakker under accelaration
Fra : Anders Henriksen

Dato : 29-02-04 22:43

Hej har et sjovt problem med min bil. når jeg starter den og kører er det
som om at den ikke vil tage gas, det er på kold og på halv varm motor det
sker.. det er som om at den prutter lidt, når den er varm er problemet
væk??? Problemet er opstået i dag.

Det er enormt irreterende..

Så derfor håber jeg at der er nogle herinde der kan give et bud med på hvad
fejlen kan være. Har fået fingerpej om at det kan være spjæld giveren
(mekaniker har sagt det, han så ved en tidligere motor måling at den gav
nogle forkerte værdier ), passer meget godt i min teori om at der så ikke
bliver sprøjtet nok benzin ind i motoren.. kan jeg have ret i den påstand,
men hvis det er den hvorfor er problemet så væk når motoren er varm ?

Det er en Ford Mondeo 1,8i 1993

Hjælp hjælp hjælp...

Hilsner

Anders

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 01-03-04 15:05

"Anders Henriksen" <anhen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som om at den ikke vil tage gas, det er på kold og på halv varm motor det
> sker.. det er som om at den prutter lidt, når den er varm er problemet

Hej

Jeg havde samme problem med en Mazda 626 fra 94, det var tændkablerne der
var blevet "utætte", og når motoren er kold, gives den lidt ekstra power for
at komme frem, dette resulterer i øget kompression, som så hæmmer gnisten i
at springe det rigtige sted.

--
Venlig hilsen / Best regards