Eftermontering af klimaanlæg
Fra : Kim

Dato : 29-02-04 13:31

Jeg er på udkig efter Golf IV 110 hk. TDI med Klimaanlæg, men de er svære
at finde til max. 160000 som jeg har til bilen, Jeg vil så spørge om det er
let at finde brugt klimaanlæg + at montere det ?? og hvad man kan gøre det
for.
Mvh. Kim

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 29-02-04 14:21

On Sun, 29 Feb 2004 13:31:12 +0100, "Kim" <kim014@mail.dk> wrote:

> [...]
>let at finde brugt klimaanlæg + at montere det ?? og hvad man kan gøre det

Når jeg har været hos de aut. værksteder og har set hvordan bilerne
der står til eftermontering er splittet ad i atomer, så ser det ikke
let ud for mig.

Hele instrumentpanelet og det halve motorrum er fuldstændigt
demonteret, men er du én af dem der ordner det på en formiddag, så er
det sikkert let nok.

Jeg aner ikke hvad det løber op i, men jeg ville ikke begynde på det
selv.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 29-02-04 22:42

Jeg har en 206'er, 110 hk. Jeg så de reklamerede med klimaanlæg til 5000 kr.
som bestillingsoption. Da jeg ringede til Peugeot for at høre, hvad det
ville koste at eftermontere et tilsvarende i min (årgang 2003), fik jeg et
tilbud på 25000 kr! Med den begrundelse, at hele bilen netop skulle splittes
ad.

Vh

Morten

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 16:48

> [...]
> ville koste at eftermontere et tilsvarende i min (årgang 2003), fik jeg et
> tilbud på 25000 kr! Med den begrundelse, at hele bilen netop skulle

Tja det lyder godt nok underligt, fordi fruen fravalgte netop peugeot 206
fordi man slet ikke kunne få AC som standard men det i alle tilfælde var
noget som skulle eftermonteres.
Prisen på 25.000 var også den de oplyste til os, så hun fik en Yaris med AC
i stedet for

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens...

Dato : 29-02-04 22:45

> [...]

>let at finde brugt klimaanlæg + at montere det ? og hvad man kan gøre det

Under 10.000 kr i Tyskland. men husk at nævn, at du har en dansk bil,
så de får det rette anlæg hjem!
(forskel i udførslen -> f.eks. er en dansk Passat anderledes end en
tysk udgave)

/Mogens

Fra : Per O. Madsen

Dato : 02-03-04 18:43

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> let at finde brugt klimaanlæg + at montere det ?? og hvad man kan gøre det

Jeg har lige bestilt en Ford Focus C-Max, og ville bare ha' den med
klimaanlæg i stedet for det standardmonterede aircondition. Det kunne kun
lade sig gøre hvis bilen blev bestilt med klimaanlægget fra fabrikken. Så må
jeg vente fem uger på en ny bil, men der var altså ikke noget valg. Jeg kan
forestille mig at det samme gælder for andre biler.

Per O.

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 20:34

> [...]

kan
> forestille mig at det samme gælder for andre biler.

Det kaldes "just in time"
---Varen leveres til tiden og når den skal bruges-----

))