Hvor finder jeg en ny gammel motor ?
Fra : Tim Hoffmann

Dato : 28-02-04 22:17

Hejsa

jeg har en Hyundai Accent, bilen er jeg egentlig glad for. Men jeg har
efterhåndene en del problemer med motoren.

Jeg købte den da den havde gået ca 60.000km, og allerede der brugte den en
del olie.
Det er så småt begyndt at blive værere. Faktisk meget værere. Jeg hælder 1L
på for hver 150km ca.. (miljøsvin !!)
Og nu er den begyndt at skyde gnisterne ud af siden på tændrørshætterne
istedet for gennem tændrørene.

Så jeg kune godt tænke mig at få sat en anden motor i.

Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg kan finde en ?
Hvis der er nogen der har et godt råd, så ville jeg blive meget glad.

Og hvis der er nogen der har en ide om hvad sådan en "operation" kan komme
til at koste.

Fortsat go weekend

Tim

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-02-04 23:35

Tim Hoffmann wrote:

> Så jeg kune godt tænke mig at få sat en anden motor i.
>
> Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg kan finde en ?

<http://www.dataophug.dk>, "Søg i vores fælleslager" og så brug
valgmulighederne ude til venstre på at navigere dig frem. Herefter
er det bare at ringe rundt på de dele der er interessante,
telefonnumrene kommer frem hvis du peger på firmanavnene..

> Og hvis der er nogen der har en ide om hvad sådan en "operation" kan komme
> til at koste.

Det kommer an på hvor meget du laver selv. Jeg kan komme med et
bud på hvad et værksted vil tage sig betalt for hvis du kører
bilen ind af porten og siger "Jeg vil have den retur med en anden
motor der virker":

1: Søgning på dataophug.dk, ringe rundt for at høre på priser,
stand og den slags, 1 arbejdstime.
2: Prisen på motoren.
3: Fragt af motoren, såfremt den ikke findes lokalt, std.
fragtmandpriser. Kan den hentes "lokalt" koster det timepris for
turen ud og hjem og diesel til fejebladet.
4: Montering af motoren, det kan der sagtens ryge en arbejdsdag på
hvis et eller andet driller.
5: Kølevand, spændebånd og det løse.
6: En eller anden fortjeneste der kan dække risikoen for at den
motor de smider i viser sig at være lige så død som din nuværende,
det er de mest fantastiske jernklumper folk sælger som
"nyrenoverede og går som en drøm".. Viser det sig at være løgn,
hænger værkstedet jo på opgaven med at starte forfra med endnu en
motor, for du er næppe tilfreds med de afleverer en bil der ikke
kører..

Du kan selv gøre noget af arbejdet, men hvis du afleverer bilen
sammen med en ekstra motor og siger "put den i", så løber du selv
risikoen hvis det viser sig at ombyttermotoren er noget skrammel..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Rasmus

Dato : 28-02-04 23:37

"Tim Hoffmann" <news@hoffmann-datafjerndette.dk> wrote in message
> [...]
> del olie.
> Det er så småt begyndt at blive værere. Faktisk meget værere. Jeg hælder

Ryger den??, hvis den ikke ryger, så bliver olien ihverfald ikke
forbrændt...., det kan jo være du har en utæt pakning eller defekt bundkar?

> Og nu er den begyndt at skyde gnisterne ud af siden på tændrørshætterne
> istedet for gennem tændrørene.

Problemet med gnisterne vil nok blive løst hvis du køber nogle nye
tændkabler.

www.dataophug.dk

> Hvis der er nogen der har et godt råd, så ville jeg blive meget glad.
>
> Og hvis der er nogen der har en ide om hvad sådan en "operation" kan komme
> til at koste.

Hvis ikke du kender nogen der kan lave det, koster det nok mere end du har
lyst til at ofre på din bil

mvh
Rasmus

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 29-02-04 22:39

> Ryger den??, hvis den ikke ryger, så bliver olien ihverfald ikke
> forbrændt...., det kan jo være du har en utæt pakning eller defekt
bundkar?
Yup. den ryger af helvede til... Så det ryger lige gennem motoren. Den
drypper ikke en eneste dråbe. men hvis jeg holder hånden bag ved
udstødningen, så får jeg små oliepletter på..
Jeg aner intet om biler, men har fået fortalt at det nok er ventilstyrene
den er gal med.. Så det må jeg hellere lige få undersøgt inden jeg bare får
skiftet motor.

> Problemet med gnisterne vil nok blive løst hvis du køber nogle nye
> tændkabler.
Nope. Kører på 3 sæt. Men nu har jeg fundet ud af hvorfor..
Når konen hælder olie på, UDEN trakt, så ryger der lidt olie ned i
tændrørshullet, og så springer gnisterne derned i stedet for.
Efter en gang motorrens i eftermiddags ser der ud til at det problem er
løst..
Så nu er det "kun" olieproblemet tilbage.

> Hvis ikke du kender nogen der kan lave det, koster det nok mere end du har
> lyst til at ofre på din bil
Tak for linket. jeg kender en jeg nok ka få til at hjælpe mig. Han er
mekaniker, så han ka/vil nok hjælpe mig i fritiden. Så må jeg køre lidt på
konens MC i stedet for.. Det er sku bare lidt koldt i øjeblikket

jeg takker for hjælpen

mvh
Tim