Ynkelige tudetanter
Fra : Morgan Jones

Dato : 28-02-04 20:47

Fra : Olesen

Dato : 28-02-04 21:01

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=256822:fid=100300120/
>
> HA! - Kan jeg bare sige!

Forstår godt de føler sig svigtet.
Jura'en har ikke været på plads fra programstart, og
det kan være en stor fejl.
-Men er der redigeret i materialet, så
kan det vel komme dem tilgode.

Fra : Møller

Dato : 28-02-04 21:34

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> Forstår godt de føler sig svigtet.
> Jura'en har ikke været på plads fra programstart, og
> det kan være en stor fejl.
> -Men er der redigeret i materialet, så
> kan det vel komme dem tilgode.

No, no atter no

Hvis de absolut skal "føre sig frem" i et program for at blive eksponeret
(hedder det vist) så må de også være klar over konsekvenserne, kan de ikke
køre bil i henhold til gældende lovgivning, skulle de havde holdt sig langt
væk. Det er bevidst at jeg ikke skriver : "tænkt sig om", for det er måske
her miseren er opstået.

De skulle måske aldrig have haft kørekort, og politiet er til en hver tid
berettiget til at indkalde enhver førekortindehaver til en orienterende
køreprøve, hvis de er i tvivl om vedkommendes evner til at føre motorkøretøj
på fortrykkende vis, det gælder selvfølgelig også mig, så hvis det ønskes af
myndighederne, så stiller jeg selvfølgelig op uden at klynke, er jeg ikke
god nok, så må jeg jo lære det, elle aflevere pappet, for det er
færdselssikkerheden det drejer sig om, ikke den enkeltes stolthed.

Som H.C.Andersen skrev: "Dur ikke- ud!" det gælder vel også alle os der vil
bevæge os med et potentielt mordredskab på offentlig vej!

Ikke fordi jeg p.t. har planer om at nedlægge nogen. Men tanken har da
strejfet en, da straffen for at bruge en bil er væsentlig mindre end at
bruge anden for våben, inkl.. foldekniv med et blad over 60 mm, kunne det da
være fristende i visse situationer.
--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 21:43

> De skulle måske aldrig have haft kørekort, og politiet er til en hver tid
> berettiget til at indkalde enhver førekortindehaver til en orienterende
> køreprøve,

nej ikke til enhver tid....der skal være tale om begrundet mistanke om
førens evner til føre køretøjet sikkert.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Peter C:\\>

Dato : 28-02-04 22:41

> nej ikke til enhver tid....der skal være tale om begrundet mistanke om
> førens evner til føre køretøjet sikkert.

Den kan du vende en halv gang, og sige at de selvfølgelig ikke indkalder
nogen, uden at de har en mistanke om at der er en grund til det.
(Iøvrigt tror jeg ikke du har ret i den påstand....jeg mener også at de kan
indkalde "til enhver tid")

MVH Peter C:\

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-02-04 21:45

On Sat, 28 Feb 2004 21:01:28 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Forstår godt de føler sig svigtet.
>Jura'en har ikke været på plads fra programstart, og
>det kan være en stor fejl.

Hvilken jura mener du, der ikke er påplads?

>-Men er der redigeret i materialet, så
>kan det vel komme dem tilgode.

Er det også, hvis du læser artikel nummer to.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Olesen

Dato : 29-02-04 08:59

> Hvilken jura mener du, der ikke er på plads?

Een nævnte, at var der først klippet i udsendelsen,
så "gjaldt det ikke"...

> Er det også, hvis du læser artikel nummer to.

Går jeg ud fra.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-02-04 10:15

On Sun, 29 Feb 2004 08:59:14 +0100, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse

>Een nævnte, at var der først klippet i udsendelsen,
>så "gjaldt det ikke"...

Hvis klippet er langt nok til, at det fremstiller hele lovovertrædelse,
fx over for rødt, så gælder det. Hvis der derimod kan rejses tvivl om
forseelsen, fx over spærreflader, pga, at der kan have været en god
grund til dette, så "gælder det ikke".
Deltagerne må have været noget naive, hvis de havde troet, at de er
fredet.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-02-04 10:35

> Deltagerne må have været noget naive, hvis de havde troet, at de er
> fredet.

Det er netop det triste, man kan altid finde personer som er villige til en
masse ting på TV, og som ikke kan overskue konsekvenserne. Her er det op til
TV selskabet at sikre, at de ikke misbruger sådanne personer for egen
vindings skyld.

Niels

Fra : Olesen

Dato : 29-02-04 13:09

> [...]
> grund til dette, så "gælder det ikke".
> Deltagerne må have været noget naive, hvis de havde troet, at de er

Det meste foregår vel på lukket område.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 28-02-04 22:59

wrote:

>"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse

>Forstår godt de føler sig svigtet.
>Jura'en har ikke været på plads fra programstart, og
> [...]

De vidste sqi da på forhånd at der måtte være noget galt når at de blev
udvalgt til det program og hvis at de troede at de slap ustraffet fra at
bryde loven, bare fordi at de medvirker i sådan et program så at man IMo
for naiv.
Flemming Jacobsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 29-02-04 18:03

> Forstår godt de føler sig svigtet.
> Jura'en har ikke været på plads fra programstart, og
> det kan være en stor fejl.
> -Men er der redigeret i materialet, så
> kan det vel komme dem tilgode.

Hm, alle landets love gælder, uanset hvad et givent produktionsselskab
fortæller deltagerne, det er altså ikke forbudt at tænke sig om en ekstra
gang, inden man siger ja til at deltage i et sådant program!

Hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-02-04 21:05

Hej!

Morgan Jones wrote:

> HA! - Kan jeg bare sige!

Jeps. Hvad havde de tænkt sig? At færdselsloven pludseligt ikke gælder fordi de
er med til en optagelsesprøve? Næh nej, det er sgu tilladt at bruge hjernen i ny
og næ.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Fra : chr

Dato : 28-02-04 21:22

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
fordi de
> er med til en optagelsesprøve? Næh nej, det er sgu tilladt at bruge

Siger vel mere om dem som laver den slags programmer....

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 21:28

> fordi de
> hjernen i ny
> >
> Siger vel mere om dem som laver den slags programmer....

....og dem som ser programmet )

Fra : Niels Bengaard

Dato : 28-02-04 21:53

> [...]
fordi de
> er med til en optagelsesprøve? Næh nej, det er sgu tilladt at bruge

Det er jo umuligt at se hvad der foregår mellem klippene og om det er aftalt
kørsel.
Det er ikke mange dage siden DR fik en kraftig påtale for vha. klipning af
få en børnepasser til at s ud som om hun slog børnene.

Niels

Fra : Peter C:\\>

Dato : 28-02-04 22:45

"Niels Bengaard" <bengaardSLETDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> fordi de
> hjernen i ny
>
> Det er jo umuligt at se hvad der foregår mellem klippene og om det er
aftalt
> kørsel.

Forklar mig lige på hvilken måde det eventuelt kan blive en formidlende
omstændighed at det ligefrem er aftalt på forhånd at man kører over for rødt
!

MVH Peter C:\

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-02-04 10:33

> [...]
>
> Forklar mig lige på hvilken måde det eventuelt kan blive en formidlende
> omstændighed at det ligefrem er aftalt på forhånd at man kører over for

Formildende i forhold til forståelse af at delatgerne føler sig snydt, men
naturligvis ikke formildende i henhold til lovgivningen.
Nu tager du også lige det at køre over for rødt, typisk var det usikker
eller lidt vild kørsel der var aktuelt.

Niels

Fra : Peter C:\\>

Dato : 29-02-04 11:39

> naturligvis ikke formildende i henhold til lovgivningen.

OK....så er vi enige

> Nu tager du også lige det at køre over for rødt, typisk var det usikker
> eller lidt vild kørsel der var aktuelt.

Jeg tror ikke politiet kan/vil gribe ind overfor f.eks Henrik der kører
"lidt ræs".....de ved jo hverken hvor stærkt han kører eller hvad
hastighedsgrænsen er det pågældende sted.
"Rent rødt" derimod (tror det er ham der Alin der laver den på et tidspunkt)
har de nok nemmere ved at forholde sig til og bevise.
Utroligt at man kan føle sig snydt og ført bag lyset ifm. man kører overfor
rødt, og politiet bagefter ikke er begejstrede. <ryster_på_hovedet.avi>

MVH Peter C:\

Fra : Jesper Bach

Dato : 28-02-04 22:05

"Morgan Jones" <morgan@jones.dk> wrote in message
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=256822:fid=100300120/
>
> HA! - Kan jeg bare sige!
>
> Morgan :)

Tudefjæs - hele bundtet

/Jesper

Fra : Henrik

Dato : 28-02-04 22:14

FEDT ! Kan vi nu alle aggere fotovogne?

Lad os sige at jeg smed Hi8en i bilen, smuttede en tur ind til Århus
pulitigård, ventede til der var vagtskifte, ventede til der kom en privat
vogn ud, fulgte den, og filmede, og hvis nu vedkommende, kunne fristes til
lidt "ræs" på Marselis Boulevard, og røg på Hi8en, så ville Pulitiet sende
ham en bøde, evt. ny køreprøve, og måske en plet på straffeatt. ??

Henrik

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-02-04 22:53

On Sat, 28 Feb 2004 22:14:16 +0100, "Henrik" <www@bergs.dk> wrote:

>FEDT ! Kan vi nu alle aggere fotovogne?

Har du alle dage kunne.

> [...]
>lidt "ræs" på Marselis Boulevard, og røg på Hi8en, så ville Pulitiet sende
>ham en bøde, evt. ny køreprøve, og måske en plet på straffeatt. ??

Du ville få det samme, og muligvis en hårdere straf, da du opfordrer til
begåelse at ulovligheder ved at "friste(s) til lidt"ræs"".

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Rasmus Trenskow

Dato : 29-02-04 14:46

> Har du alle dage kunne.

> Du ville få det samme, og muligvis en hårdere straf, da du opfordrer til
> begåelse at ulovligheder ved at "friste(s) til lidt"ræs"".

Skete det ikke for nogle tv2 journalister, dengang med ministeren som kørte
for stærkt.
Mener de fik en bøde af politiet for overtrædelse af hastigheden, da det
eneste som de dokumenterede i deres indslag, var hvor hurtigt de selv kørte,
da de filmede speedometret samtidig med deres kørsel

Fra : Finn I

Dato : 29-02-04 10:40

TV2 har fået lige det de gik efter - omtale (god som dårlig).
At der så er tale om naive deltagere og naive seere er en anden sag.

Ingen tvivl om at den kørsel der foreviges i programmet ikke er tilladt men
er der nogen her som kan fortælle hvor meget som er aftalt og planlagt?

Et lignende tilfælde kan f.eks. ses programmet fra Mors hvor der kom en del
omtale af dagplejen fordi de "tydeligvis banker" børnene. Hvad er det der
foregår nu - undskyldninger om at der nok var klippe lidt for kreativt og
der blev fremvist en sag som ikke var helt i tråd med virkeligheden.
Men hvad gør det, det har givet omtale....

Finn I
BMW E46
http://hjem.tele2adsl.dk/E46/

Fra : Roberto Saldo

Dato : 01-03-04 07:55

Morgan Jones wrote:
> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=256822:fid=100300120/
>
> HA! - Kan jeg bare sige!

Det må du nok sige, hvor naiv kan man være! Stole på en journalist fra
TV2?
Enhver kommer da til at stå til ansvar overfor loven for sine handlinger.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-04 16:55

> Det må du nok sige, hvor naiv kan man være! Stole på en journalist fra
> TV2?

Hva' så med dem fra DR?

Fra : Peter Sørensen

Dato : 01-03-04 23:37

In article <40435c80$0$13960$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Tom" <t.christensen
(snabela)bigfoot.com> says...

> Hva' så med dem fra DR?

Det kan du overhovedt ikke sammenligne, dem på DR har en helt anden moral, spørg bare
en tilfældig dagplejer fra Mors

--
Peter Sørensen
nwcATeurope.com

Life is too short to answer every article on Usenet.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-03-04 23:46

Peter Sørensen <LookInSig@IHateSpam.com> skrev :

>Det kan du overhovedt ikke sammenligne, dem på DR har en helt anden moral, spørg bare
>en tilfældig dagplejer fra Mors

Du kan umuligt tænke på kreativ klippeteknik ;)

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-04 08:08

Tom wrote:

> Hva' så med dem fra DR?

Jeg ville ikke skyde med for meget spredhagl.

--
Roberto Saldo

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 17:11

> Jeg ville ikke skyde med for meget spredhagl.

.....jeg tænke også på at de har nogle Jan'ner hos DR

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-03-04 18:51

Tom wrote:

> ....jeg tænke også på at de har nogle Jan'ner hos DR

Nemlig :)

Mvh
Roberto

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 19:17

> Nemlig :)

SÅ er det godt..!!

--
/Jan VW Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 17:35

I skal lige skelne mellem de journalister, der er ansat på DR og TV2, og så
dem der via andre produktionsselskaber leverer til deres sendeflader og
programredaktørere

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 17:40

> I skal lige skelne mellem de journalister, der er ansat på DR og TV2, og

> dem der via andre produktionsselskaber leverer til deres sendeflader og
> programredaktørere

Nå ja det er jo noget med at dem i produktionssleskaberne udleverer
"frotroligt" Ander Fjog ("bag facaden") materiale til dagspressen )

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-04 17:48

> Nå ja det er jo noget med at dem i produktionssleskaberne udleverer
> "frotroligt" Ander Fogh (J slettet af censuren) ("bag facaden") materiale
til dagspressen )

Den slags dumheder, for eksempel, ja..

--
/ Jan W Nielsen