Gløderør i Golf IV
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 08:20

Hej

Jeg har en Golf IV TDI 90Hk hvor jeg tror at der akn være et problem med et
af gløderørerne.
Jeg syntes at motoren skal dreje for mange gange under start.
Bilen har kørt 80.000 så det er ikke fordi den er slidt.
Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.

Mvh Brian

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 22:19

"Brian Jensen" <bmjaATmailPUNKTUMtelePUNKTUMdk> wrote in message
> [...]
> Bilen har kørt 80.000 så det er ikke fordi den er slidt.
> Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.

Hvis jeg ikke tager for meget fejl har det ikke noget med gløde rørene at
gøre at bilen tager lidt omgange for at starte..
gløderørene er kun defekte når det tager langtid for "lampen" og skulle...
Jeg har samme problem og specielt når motoren er VARM (lige stoppet og
handlet på tanket eller sånt) så tager den en del tid og starte igen.. det
problem havde jeg ikke på min anden golf som havde kørt lige så meget.. men
dog var 6mdr yngre.. jeg skiftede til en med oliefyr og fartpilot pga.
totalskade :)

Fra : Michael Schrøder

Dato : 28-02-04 22:19

"Brian Jensen" <bmjaATmailPUNKTUMtelePUNKTUMdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bilen har kørt 80.000 så det er ikke fordi den er slidt.
> Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.

Er det kun når den er varm, at den er svær at starte ?

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 11:38

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse

> et
>
> Er det kun når den er varm, at den er svær at starte ?
>
> mvh Michael

Hej

Når den er varm starter den fint.
Mener bare at have læst et sted at hvis et eller to af gløderørene er i
stykker vil den give de symptomer jeg har da det så er de resterende 2 eller
3 rør der skal starte motoren hvilket gør at den skal dreje et par gange
inden den starter.

Mvh Brian

Fra : Sonil

Dato : 29-02-04 07:31

> Hvor dan kan man checke om de virker, er der en nem måde at gøre det på.

Du tager et tang-amperemeter og sætter omkring ledningen til gløderøret. Jeg
mener at de hver især skal trække 8-10 ampere.

Mvh
Søren

Fra : p.jarnbak

Dato : 29-02-04 10:11

"Sonil" <virker@ikke.dk> wrote in message

> Du tager et tang-amperemeter og sætter omkring ledningen til gløderøret.
Jeg
> mener at de hver især skal trække 8-10 ampere.

Husk lige at den kun forvarmer ved temperatur under 5 grader.Det kan også
være for sen indsprøjtning,det kan de se på værksted via dianose stikket.De
har en graf
med brændstof temperatur contra indsprøjtnings tidspunkt.
Hej Palle.