Jeg har fået min VW Golf II TD GL årg. 91 ~
Fra : Kim

Dato : 27-02-04 14:33

Jeg havde en Golf II TD GL årg. 91 som jeg var så uheldig at køre i grøften
med i Søndags hvor det var glat ( Den endte med at ligge på taget)
Bilen blev kørt til VW som har gjort skaden op til 80000,- og den er derfor
totalskadet.

Jeg er meget ked af det fordi det var en importeret Tysk Golf som der ikke
engang var begyndene rust på, intet i døre ,paneler , bagklap , m.m jeg vil
mene den var i lige så god stand som en Dansk Golf 3 fra 95/96
Motoren havde jeg lige fået renoveret komplet med ny topstykke i OKT. 2003
og den havde kun kørt 8000 km. sprang igang da det frøs - 15 grader

Bilen er en VW Golf II TD GL årg. 91
Den har Originale G60 kofangere
Original soltag
Centrallås
Servostyring
Veloursæder/dørbeklædning
Højdejusterbar førersæde
El justerbare sidespejle
Derudover havde jeg sat fjernbetjent Webasto oliefyr i ,og alarm , aftagelig
anhængertræk

Den var i meget god stand og med original lak / aldrig svejst i

Der har så været en taksator og se på den , og jeg ringede til ham her idag
Fredag hvor vi snakkede lidt og blev enige om at jeg skal ringe til ham på
Mandag hvor han har hans papirer ved sig, men han snakkede lidt om 40.000
kr.

Men jeg har så ved søgning på Golf II TD årg. 91 i bilbasen kun fundet et
par stykker som måske er i samme stand og de koster 65.000 kr. Den ene med
en motor kørt 25.000 km som jeg synes var Ok
men de andre der kom frem til 50000+ har slet ikke GL udstyr og originale
G60 kofangere , hvilken gør modellen betydelig (yngre at se på)

Hvis jeg får 40000 - selvrisiko 4500 = 35500 Kan jeg kun købe en træt ,
lettere rustet,Golf med mindst 200000 km på km. tæller
Hvad kan jeg gøre hvis jeg er utilfreds med det jeg får tilbudt??

Mvh. Kim

Fra : Rasmus

Dato : 27-02-04 14:47

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> lettere rustet,Golf med mindst 200000 km på km. tæller
> Hvad kan jeg gøre hvis jeg er utilfreds med det jeg får tilbudt??

Faktum er at de fleste Golf II TD / GTD bliver annonceret til en meget høj
pris, og mange af dem bliver aldrig solgt til de priser, defor er det nok
lidt svært at gå ud fra hvad de står til i den blå avis, bilbasen...osv.

Snak f.eks med VW og hør hvad de mener bilen var værd, de har jo kigget
grundigt på den.

Mit bud er at du ikke skal acceptere mindre end 50.000kr, henvis til at de
må skaffe dig en anden i samme stand / årgang, hvis de ikke vil betale.
Du kan også henvise til hvad f.eks bilpriser.dk mener den bør koste ved en
forhandler

Hvis du ikke kan presse prisen nok i vejret, så se om du ikke kan få bilen +
f.eks 45.000kr, det kan lade sig gøre!
Så kan du jo evt. sælge bilen til reservedele....

mvh
Rasmus

Fra : Mark Sandberg

Dato : 27-02-04 15:51

"Rasmus" skrev i en meddelelse:

> Hvis du ikke kan presse prisen nok i vejret, så se om du ikke kan få bilen
+
> f.eks 45.000kr, det kan lade sig gøre!

Som udgangspunkt er bilen jo Kim's ejendom. Det var den før den blev skadet
og det er den stadig. Forsikringsselskabet kan ikke forlange ejendomsretten
til bilen uden accept og en aftale. De må stille med en bil i samme stand,
for at kunne få den skadede bil, eller udbetale en erstatning for de skader
den er påført. Derefter kan de jo få lov at købe bilen, hvis ellers man kan
blive enige om en pris.

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 16:27

Hvis den er så fin som du siger skal du minimum have 50K for den.

> [...]
> lidt svært at gå ud fra hvad de står til i den blå avis, bilbasen...osv.

Jeg har en kammerat som gør lidt i at tage gamle TD'er hjem fra Tyskland.
Det er uhyggligt hvad de kan indbringe, så jeg tror at de ofte bliver solgt
til meget høje priser.

De sidste to var som følger:

Golf Moda 1990 5 dr.1,6TD eco 60 Hk org. alufælge- rustfri, men lidt slidt i
kabinen, lillametal, adskillige små buler og ridser men mekanisk i orden,
træk - nysynet
Km tal ? men normalt svjh. Blev solgt for 48.500,-

Golf GL (store kofangere)1991 5 dr 1,6TD eco 60Hk, org. centrallåse, nyt
oliefyr, træk Metal, meget fin stand pånær omkring føreplads døren da den
tidliger ejer vejede omkrin 150 kg hvorved han ved ind og udstigning i løbet
af de 13 år han havde bilen havde slidt sæde, gummilister og panel lak
fuldstændigt ned.
Motorrum så ud som nyt og Dinotrol manden troede ikke hans egen øjne da han
så hvor fin stand den var i. km-tal ca.130.000 fuld service bog som
dokumentation.
Blev solgt for 58.000 var udbudt til 56.000 men blev budt op af flere
købere.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 20:25

> [...]
> lidt svært at gå ud fra hvad de står til i den blå avis, bilbasen...osv.

Det er fuldstændig ligemeget om bilerne bliver solgt eller ej. Han skal have
den pris for sin bil som han skal ud og give for en TILSVARENDE som han er
forsikret for.
Så hvis de koster 50.000 Kr så skal han have 50.000 (minus selvrisiko).

Og man skal ikke acceptere mindre, bilen SKAL også stå med nummerplader på
og være synet så hvis lev. omkosterninger skal oveni så skal han have 50.000
Kr + lev. omkost - selvrisiko.

Kan man ikke blive enig så indgiver man til overtaksatoren at han skal
foretage et fornyet skøn.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Rasmus

Dato : 27-02-04 21:04

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
> forsikret for.
> Så hvis de koster 50.000 Kr så skal han have 50.000 (minus selvrisiko).

Korrekt at han har krav på en tilsvarende eller hvad en tilsvarende koster,
men du kan ikke vurdere ud fra hvad en privat mand skal have for en Golf II
GTD i den blå avis, man må vurdere ud fra hvad bilen koster/skal koste hos
en forhandler(og sjovt nok er lige netop Golf II GTD ofte billigere ved
forhandlere end private, der var ihvertfald mit indtryk da jeg selv kiggede
efter en).

> Og man skal ikke acceptere mindre, bilen SKAL også stå med nummerplader på
> og være synet så hvis lev. omkosterninger skal oveni så skal han have
50.000
> Kr + lev. omkost - selvrisiko.

Selvfølgelig skal han have det som bilen er værd

En nydelig GTD til 48.000kr med kun 87tkm på bagen

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=640800143&page=1

mvh
Rasmus

Fra : www.analogfoto.dk / ~

Dato : 27-02-04 15:11

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg får 40000 - selvrisiko 4500 = 35500 Kan jeg kun købe en træt ,
> lettere rustet,Golf med mindst 200000 km på km. tæller
> Hvad kan jeg gøre hvis jeg er utilfreds med det jeg får tilbudt??

Du skal under ingen omstændigheder acceptere beløbet !

Læs i dine forsikringspapirer, og lad dem vide at du har styr på hvad du har
krav på.

Er der ikke noget med at du skal have noget tilsvarende det du har fået
skadet ?

Kan du ikke få VW til at lave en vurdering på hvad de ville have taget for
tilsvarende bil i deres forretning.

Jeg har for en del år siden fået stjålet vores nr 2 bil, jeg blev tilbudt
12.000,- men ringede straks til direktøren for Tryg forsikring (svær at
træffe, men det lykkedes), og fortalte ham direkte at der fandt svindel sted
i hans firma, og at det var ham der havde ansvaret. han fik alle sagens
agter over telefonen.
To timer efter blev jeg ringet op og blev tilbudt 22,500- + Barnestol +
Radio. Dette beløb stod i forhold til den udgift jeg havde haft med indkøb
af bilen.

Så det fortæller lidt om hvor rådne nogle af den er !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 16:38

> [...]
> Motoren havde jeg lige fået renoveret komplet med ny topstykke i OKT. 2003
> og den havde kun kørt 8000 km. sprang igang da det frøs - 15 grader

Hvis dokumentationen til forsikringen, ellers er de ligeglade for det siger
alle.
Men kan du dokumentere en for nylig udført væsentlig vedligholdelse. Såsom
topstykke renovering nye støddæmper, dæk m.m.
Så kan du også godt komme igennem med det, men de afskriver rimeligt hårdt
på det, så et årstid efter er det reelt "værdiløst"

> [...]
> men de andre der kom frem til 50000+ har slet ikke GL udstyr og originale
> G60 kofangere , hvilken gør modellen betydelig (yngre at se på)

Igen - hav dokumentationen iorden og læs på lektien inden du skal forhandle.
Udskriv gerne annoncerne.
Hvis du er seriøs, kommer du helt sikkert igennem med dit krav.

> Hvis jeg får 40000 - selvrisiko 4500 = 35500 Kan jeg kun købe en træt ,
> lettere rustet,Golf med mindst 200000 km på km. tæller
> Hvad kan jeg gøre hvis jeg er utilfreds med det jeg får tilbudt??

Selvrisikoen har du jo selv påtaget dig i bytte for en laverer præmie, så
den kan du jo ikke klandre taksator.

/Claus

Fra : Kim

Dato : 27-02-04 17:27

> [...]
> Hvis du er seriøs, kommer du helt sikkert igennem med dit krav.

> Selvrisikoen har du jo selv påtaget dig i bytte for en laverer præmie, så

Hej
Jeg har lige søgt på Bilbasen /forhandlere , jeg fandt 22 biler som matcher
VW Golf TD kun årg. 91 heraf var 6 uden afgift eller på gule plader resten
16 stk havde en gennemsnitspris på 57.500,-kr og har vel gået 200.000 km i
snit.Men der er kun en 2-3 stykker som jeg er interesseret i (dem med lav
kmtal og næsten rustfrie + originale G60 kofangere og GL udstyr) men de
koster 65000,- kr
Vil det være urealistisk af mig at forlange det af taksator??? Mvh. Kim

Fra : Snusken

Dato : 28-02-04 20:11

Nu er det vel ikke Alm. Brand, så du vist være ekstra godt forberedt..

mvh Eric