Ny brugt bil, forslag ønskes
Fra : Lisa Jørgensen

Dato : 27-02-04 11:35

Hej

Vi står og skal bruge en ny brugt bil så forslag ønskes :)

Krav:
Stationcar
God plads på bagsædet.
Skal køre 25.000 - 30.000 km om året
Pris: 75.000-80.000 kr

Vi har kigget og prøvet en Ford Mondeo 1,8i CL st.car (98, 180.000 km til
70.000 kr). Den er ganske dejlig, men vi er åbne for forslag!

Fra : Nels Eriksen

Dato : 27-02-04 18:37

"Lisa Jørgensen" <lj_hotmail_1977@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har kigget og prøvet en Ford Mondeo 1,8i CL st.car (98, 180.000 km til
> 70.000 kr). Den er ganske dejlig, men vi er åbne for forslag!

Måske en Toyota Carina E fra 96-97, fin bil med lave driftsomkostninger.
V.h. Nels

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 23:18

> Måske en Toyota Carina E fra 96-97, fin bil med lave driftsomkostninger.
> V.h. Nels

Gaaaab

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Christian

Dato : 28-02-04 03:03

Ja Gaaaaab er da en rigtig betegnelse for en Toyota Carina hvis det er
opkvikkende at køre sin bil på værksted med jævne mellemrum.
Driftsikkerheden i en Ford Mondeo er jo grinagtig i forhold til en Toyota
Carina E.

Køb en Toyota !

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-02-04 08:46

"Christian" <christian@whocares.com> skrev :

>Driftsikkerheden i en Ford Mondeo er jo grinagtig i forhold til en Toyota
>Carina E.

Og dine erfaringer bygger på ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 09:30

> [...]
> opkvikkende at køre sin bil på værksted med jævne mellemrum.
> Driftsikkerheden i en Ford Mondeo er jo grinagtig i forhold til en Toyota

hehe, jeg mangler nu stadig at opleve mondeo'en stopper op på grund af en
mekanisk defekt. Den har også kun gået 267.000 Km.
Selvfølgelig skal min bil på (eget) "værksted" med jævne mellemrum, den skal
da vedligeholdes efter foreskrifterne.

--
Tom

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-02-04 10:47

On Sat, 28 Feb 2004 09:29:55 +0100, "Tom"
> [...]

>mekanisk defekt. Den har også kun gået 267.000 Km.
>Selvfølgelig skal min bil på (eget) "værksted" med jævne mellemrum, den skal

Hvis jeg nu tager alle de tråde hvor din signatur indgår, og kigger
lidt på hvad der står i dem, så er der vel ikke meget tilbage af den
oprindelige Deo?

Jeg véd da godt at det meste er skiftet uden at det gamle har været i
stykker, men forebyggelse hindrer jo mange nedbrud.

Derfor er det ikke helt fair det du skriver.

Det er formentlig også skrevet mod bedre vidende. Japanske
motorkøretøjer er ikke specielt inspirerende at køre i, hvis vi holder
os til de almindelige hyldevarer, men det er overordentligt sjældent
at nogen argumenterer imod deres driftssikkerhed.

Flertallet af bilister sætter stor pris på begrebet tryghedsnarkoman,
jeg selv incl. De fleste af os er oven i købet så diplomatiske at vi
nøjes med at læse trådene om jagten på tiendedele af sekunder i
accelleration og millimeter sænkning der gør bilen uegnet til kørsel
på flere stykker offentlig vej, og ikke kommenterer dem.

Det kan ikke afvises at vi af og til tænker: Hwa' ska'ed nytte.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-04 14:59

> Hvis jeg nu tager alle de tråde hvor din signatur indgår, og kigger
> lidt på hvad der står i dem, så er der vel ikke meget tilbage af den
> oprindelige Deo?

Jo, men den er også blevet "voldsom" stylet

> Jeg véd da godt at det meste er skiftet uden at det gamle har været i
> stykker, men forebyggelse hindrer jo mange nedbrud.

ALLE biler har sliddele som skal skiftes efter så mange Km.

> [...]
> os til de almindelige hyldevarer, men det er overordentligt sjældent
> at nogen argumenterer imod deres driftssikkerhed.

hmmm. Jeg har da INTET skrevet om japansk driftsikkerhed så vidt jeg husker.
Jeg udtalte mig om mondeo'ens driftsikkerhed som jeg heller ikke mener er
bag efter..

Man køber en bil for at glæde sig selv.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-02-04 13:36

> skal

> Jo, men den er også blevet "voldsom" stylet

Hvad har styling så lige med mekanisk driftsikkerhed at gøre?
Ja jeg spørger bare, da jeg ikke kan se sammenhængen.

Selv om Tom har stylet sin 'deo til ukendelighed, så kunne den nemt være et
vrag indenunder.
Jeg har da set mange tilfælde af ovenstående.
No offence Tom, det gælder ikke lige din (håber jeg)

> ALLE biler har sliddele som skal skiftes efter så mange Km.

og det er da bedre for sikkerheden at skifte forebyggende, feks tandrem.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-02-04 13:42

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev :

>og det er da bedre for sikkerheden at skifte forebyggende, feks tandrem.

Deri er vi enige .... omend det ligger milevidt fra den typiske hr.
og fru danmarks forbrugsmønster ;)

(er du btw. færdig med at gruble?) ;)

Fra : Ukendt

Dato : 29-02-04 17:22

> Hvad har styling så lige med mekanisk driftsikkerhed at gøre?
> Ja jeg spørger bare, da jeg ikke kan se sammenhængen.

Det var som en forklaring på at jeg har haft mange "værkstedstimer" med
bilen, men det har jo været mit eget valg og ikke nødvendigt.

> [...]
> vrag indenunder.
> Jeg har da set mange tilfælde af ovenstående.
> No offence Tom, det gælder ikke lige din (håber jeg)

Den fejler "stort set" intet fordi jeg holder den ved lige. Eneste større
ting som man kan klandre Ford for, er deres elendige rustbeskyttelse. Ikke
at den er SÅ slem men jeg valgte at få det lavet (pletten på 10 mm) med det
samme. Det kostede 900 Kr at få skiftet en skærmkant og malet bilen.

> og det er da bedre for sikkerheden at skifte forebyggende, feks tandrem.

Åh ja

Fra : Fætter BR

Dato : 29-02-04 12:55

IMHO er begge biler jævnt kedelige, men meget fine transportmidler.

Jeg har ingen erfaringer med Forden.
Men min egen Carina E 1,8 fra 97 har nok været den mest driftssikre slæde
jeg nogensinde har haft. Den runder snart 250.000, og har aldrig fejlet
noget.
De eneste udgifter den har afstedkommet i de 7 år, jeg har haft den er til
lidt sliddele.
Udstødningen er stadig den originale, men den dør snart!
Den går i øvrigt 16-17 på literen, når jeg kører pænt!

Som nævnt kender jeg ikke Forden, men jeg vil da absolut støtte op om
forslaget om Carina'en

Bo