Afhentning
Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 10:41

Lige et kort spørgsmål:

Når der står "afhentningstilbud" ved en forhandler, kan han så undslå sig de
almindelige bestemmelser om garanti/reklamation etc..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Jensn

Dato : 27-02-04 10:51

"Jan W Nielsen" <intet svar> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> almindelige bestemmelser om garanti/reklamation etc..?

Næh - ikke så vidt jeg ved

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : GiWeo

Dato : 27-02-04 11:02

Hesja

Garanti har du ikke noget krav på - men 2 års reklamationsret SKAL du
ha !

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Max

Dato : 27-02-04 11:13

> Garanti har du ikke noget krav på - men 2 års reklamationsret SKAL du
> ha !

Eller får du automatisk.

/Max

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-02-04 11:13

Jan W Nielsen wrote:
> Når der står "afhentningstilbud" ved en forhandler, kan han så undslå
> sig de almindelige bestemmelser om garanti/reklamation etc..?

Garanti er valgfrit, så det kan han sagtens lade være med at give.

Reklamationsretten har du som privat ALTID.

Det kan dog være, at du ikke vil få en sag igennem, da en evt. fejl er at
forvente på bilen, da den er billig i forhold til normalt.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Peter G C

Dato : 27-02-04 13:34

> [...]
de
> almindelige bestemmelser om garanti/reklamation etc..?

Reklamationsfristen på 2 år har man. Men spørgsmålet er dog, hvad der er en
mangel ved sådan en potte..... Man må tage i betragtning, at generelle
forbehold i forbrugerkøb ingen retsvirkning har.

Men køber man et afhentningstilbud bliver der nok slåskamp med forhandleren
hvis der konstateres mangler, som køber ikke vil acceptere. Så i praksis
ville jeg kun købe afhentningstilbud hvis jeg kunne fixe bilen selv. Alm.
dødelig bør holde sig væk.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-04 13:43

> [...]
> ville jeg kun købe afhentningstilbud hvis jeg kunne fixe bilen selv. Alm.

Tak til jer alle...

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Niels Bengaard

Dato : 27-02-04 15:48

> Lige et kort spørgsmål:
>
> Når der står "afhentningstilbud" ved en forhandler, kan han så undslå sig
de
> almindelige bestemmelser om garanti/reklamation etc..?

Der er ingen forskel på reglerne.
Ved afhentning bliver det normalt noteret i kontrakten alt hvad der er galt
med bilen, og man kan jo ikke reklamere over noget man har fået oplyst er
defekt ved købet.

Niels