Rabat på ny bil?
Fra : Henning

Dato : 26-02-04 20:16

Er der stadig en lov om, at forhandleren skal tjene x antal kroner på
en ny bil?
Det jeg tænker på er, at giver han 5.000,- i rabat på grundprisen
bliver det hurtigt til 15.000,- i rabat, fordi staten "snydes" for
afgift af de oprindelige 5.000,-.
Hvis man nu indgik aftale om, at ens brugte bil blev handlet til måske
25.000,- under normalpris, så ku' forhandleren gi' et tilsvarende
beløb i rabat på den nye bil. Den eneste taber ville blive staten med
~50.000,- men det ku' jeg leve med Meeen... den går nok ikke...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Brizz

Dato : 26-02-04 20:32

> [...]
> beløb i rabat på den nye bil. Den eneste taber ville blive staten med
> ~50.000,- men det ku' jeg leve med Meeen... den går nok ikke...

Lige netop dette blev omtalt i Bilmagasinet for 2 eller 3 numre siden og jeg
mener det er det samme de nævnte hvor de fleste forhandlere var med på den
handel. Så hvis der skal hentes rabat er det den vej.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : PSG

Dato : 26-02-04 22:42

> [...]
> mener det er det samme de nævnte hvor de fleste forhandlere var med på den
> handel. Så hvis der skal hentes rabat er det den vej.

Har du evt. et link? Jeg står og skal handle ny bil i weekenden og jeg ville
da gerne vide en del mere om den fremgangsmåde...

--
Patrick

Fra : TGD

Dato : 27-02-04 00:27

"PSG" <psgmyre@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg

> Har du evt. et link? Jeg står og skal handle ny bil i weekenden og jeg
ville
> da gerne vide en del mere om den fremgangsmåde...

Det var i okt. nov eller dec. bladet den artikel var.

Men det er lige til.

eks.
Byttebil reelle værdi 100.000
Ny bil værdi 300.000

Med kreativ rabat.

Byttebil 95.000
Ny bil: 285.000
(5.000 kr bliver til det 3X grundet reg. afgift staten "giver" dig en rabat
på 10000 kr uden det koster dig eller forhandleren noget).

Der er selvfølgelig grænser for hvor meget der kan gives i "rabat" men i
disse tider med lavt nybilssalg kan man nok få dem til at klemme citronen
lidt mere.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-02-04 00:38

"TGD" <mrxFJERNES@dk2netFJERNES.dk> skrev

> Der er selvfølgelig grænser for hvor meget der kan gives i "rabat" men i
> disse tider med lavt nybilssalg kan man nok få dem til at klemme citronen
> lidt mere.

Hvad så hvis man skal købe f.eks. en Opel istedet?

Nej jeg kunne ikke lade være ;-P

Mvh.

Fra : Brizz

Dato : 27-02-04 08:39

> Har du evt. et link? Jeg står og skal handle ny bil i weekenden og jeg
ville
> da gerne vide en del mere om den fremgangsmåde...

Nej for de har ikke deres artikler liggende på nettet desværre...

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Fam. Olsen

Dato : 26-02-04 20:35

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> beløb i rabat på den nye bil. Den eneste taber ville blive staten med
> ~50.000,- men det ku' jeg leve med Meeen... den går nok ikke...

Jeg har læst i et eller andet bilblad om denne fremgangsmåde. Den skulle
være rimelig udbredt.

MVH Niels

Fra : EjS

Dato : 26-02-04 20:59

> [...]
> beløb i rabat på den nye bil. Den eneste taber ville blive staten med
> ~50.000,- men det ku' jeg leve med Meeen... den går nok ikke...

Hej

Min far købte ny bil i marts sidste år. Da slutsedlen skulle underskrives
blev nogen rabatter som min far fik på nybilsprisen kompenseret for i
købsprisen på hans "gamle" bil. Der var ikke tale om specialrabatter men om
et kampagnetilbud som teknisk set blev givet ved ovenstående procedure.

Det er MEGET udbredt mao...

MVH EjS

Fra : Christian

Dato : 28-02-04 03:10

Ifølge loven skal forhandleren have en minimums avance på godt 8,5%. Det
sætter jo en del begrænsninger !

Christian

Fra : Henrik B.

Dato : 29-02-04 02:17

Christian wrote:
:: Ifølge loven skal forhandleren have en minimums avance på godt 8,5%.
:: Det sætter jo en del begrænsninger !
::
:: Christian

Den nye lov siger at der skal være en minimums-avance, men delt mellem
forhandler og importør. Dét giver nogle handlemuligheder.

M.v.h.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-02-04 07:09

http://www.jp.dk/kp:aid=2290774/
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Henning

Dato : 01-03-04 22:47

>http://www.jp.dk/kp:aid=2290774/

Fedt.. Jeg tror jeg forærer min bil til forhandleren, mod at han gir
mig 125.000,- i rabat på den nye

Henning
hsb@(fjernes)image.dk